اخبار بیمه / شناسه خبر: 81179 / تاریخ انتشار : 1401/6/28 14:21
|

لزوم حمایت در حوزه مالیات و بیمه برای توسعه صنعتی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اگر امکان ساخت داخل و تولید یک تجهیز حتی برای بار اول در کشور وجود داشته باشد، نباید شاهد اعطای معافیت واردات و واردات بی‌رویه آن تجهیز به داخل کشور باشیم.

بیمه ای ها /عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:  اگر امکان ساخت داخل و تولید یک تجهیز حتی برای بار اول در کشور وجود داشته باشد، نباید شاهد اعطای معافیت واردات و واردات بی‌رویه آن تجهیز به داخل کشور باشیم.

حمایت ما از تولیدکنندگان داخلی ماشین آلات صنعتی نباید منحصر به نظام تعرفه گذاری بر واردات و حذف معافیت واردات باشد و با توجه به اهمیت این بخش در شکل‌گیری توسعه صنعتی کشور باید در حوزه تسهیلات، مالیات و بیمه نیز حمایت شوند. 
 
علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اشاره به موضوع واردات ماشین‌آلات صنعتی و نظام تعرفه‌گذاری نامناسب برای تولیدکنندگان داخلی اظهار کرد: به نظر من در موضوع پارامتر های اقتصادی افراط و تفریط کار غلطی است. صنعت خودرو دو گروه هدف تولید کننده و مصرف کننده دارد که اهمیت مصرف کننده در جریان تولید بسیار حائز اهمیت است .
 
 او ادامه داد: رهبری در سیاست های ابلاغی طبق اصل صد و ده قانون اساسی، همواره فضای اقتصادی را به سمت تولید حداکثری و ارتقای کیفیت می برند. ما باید در کوتاه مدت برنامه ریزی به نفع مصرف کننده هم داشته باشیم و اصل را که تولید حداکثری در داخل و فرع را که افزایش کیفیت است به نفع تولید کننده و مصرف کننده رقم بزنیم. بابایی کارنامی عضوکمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به موضوع گلایه برخی تولید کنندگان ماشین الات صنعتی گفت: در برخی از موارد برخی از تولید کنندگان ماشین الات صنعتی با وجود تولید دستگاهای با کیفیت مناسب باز هم شاهد واردات در این حوزه هستیم. اگر امکان ساخت داخل و تولید یک تجهیز حتی برای بار اول در کشور وجود داشته باشد، نباید شاهد اعطای معافیت واردات و واردات بی‌رویه آن تجهیز به داخل کشور باشیم. 
 
او ادامه داد : به همین دلیل نیز نمایندگان مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱ و همچنین قانون جهش تولید دانش بنیان به حذف معافیت واردات ماشین آلات اشاره داشتند. معتقدم دفتری باید در وزارت صمت با کمک معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور ایجاد شود تا با ضابطه مشخص به بررسی توانمندی‌های داخلی و ظرفیت تولید کنندگان در این حوزه بپردازد، سپس می‌تواند با لحاظ حمایت از تولیدکنندگان داخلی ماشین آلات صنعتی میزان واردات و تعرفه لازم را بر واردات ماشین‌ آلات صنعتی اعمال کند این نماینده مجلس تاکید کرد: حمایت ما از تولیدکنندگان داخلی ماشین آلات صنعتی نباید منحصر به نظام تعرفه گذاری بر واردات و حذف معافیت واردات باشد و با توجه به اهمیت این بخش در شکل‌گیری توسعه صنعتی کشور باید در حوزه تسهیلات، مالیات و بیمه نیز حمایت شوند./آفتاب اقتصادی

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/81179

کلیدواژه

ماشین آلات صنعتی

مالیات و بیمه

توسعه صنعتی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها