اخبار بیمه / شناسه خبر: 142211 / تاریخ انتشار : 1402/11/21 12:21
|

بررسی عملکرد بیمه نوین در ۹ ماهه ۱۴۰۲

آخرین گزارشات مالی بیمه نوین از برقراری انضباط مالی و افزایش سطح رقابت پذیری آن و در نتیجه رشد برخی از شاخصهای مالی تعیین کننده در کنار کاهش بدهی به بیمه گران و افزایش مطالبات حکایت دارد.

بیمه ای ها / به گزارشض روابط عمومی ،آخرین گزارشات مالی بیمه نوین از برقراری انضباط مالی و افزایش سطح رقابت پذیری آن و در نتیجه رشد برخی از شاخصهای مالی تعیین کننده در کنار کاهش بدهی به بیمه گران و افزایش مطالبات حکایت دارد.

 بدون شک سال ۱۴۰۲ برای بیمه نوین یکی از سخت تریت سالهای فعالیت این شرکت به واسطه عدم تمدید یکی از بزرگترین پورتفوهای این شرکت بود. مسئله ای که در گزارشات ماهانه و صورتهای مالی فصلی در ارکان مالی آن مشهود بود هرچند که مدیرام بیمه نوین با طراحی چند محصول جدید و تمرکز روی سایر رشته های مورد نیاز بازار که ضریب خسارت منطقی تری دارند از آسیب های بیشتر به این شرکت جلوگیری کردند.

بیمه نوین در حالی نه ماهه ۱۴۰۲ را به پایان رساند که با وجود شرایطی که گفته شد نتایج قابل قبولی را در گزارشات مالی نشان می دهد و می توان امیدوار بود که با جایگزینی پورتفوی جدید به شرایط و شاخصهای مالی در این شرکت بیمه ای بهبود پیدا کند.

براساس آمارهای بیمه مرکزی بیمه نوین در پایان نه ماهه ۱۴۰۲ از حیث صدور حق بیمه در جایگاه سیزدهم شرکتهای بیمه ای قرار دارد و نباید فراموش کرد که در این عنوان در شرایطی برای بیمه نوین به دست می آید که سایر شرکتهای بیمه ای از جهت پورتفوها چالشی مانند چالش بیمه نوین را نداشتند.

 بیمه نوین با وجود وضعیت فعلی در پایان آذرماه ۱۴۰۲ موفق شد تا بدهی خود به بیمه گران و بیمه گران اتکایی را به میزان ۵۱ درصد کاهش دهد و البته مطالبات بیمه نوین از بیمه گران و بیمه گذاران به ترتیب رشد ۶۴ و ۸۶ درصدی را نشان می دهد.

کاهش ذخیره خسارت معوق به میزان ۱۵ درصد نشان می دهد که شرایط مالی حاکم بر بیمه نوین جای دغدغه و نگرانی برای سهامداران نخواهد داشت چرا که اگر موضوع و چالش ویژه ای در این شرکت بیمه ای وجود داشت شاهد کاهش ۵۱ درصدی بدهی ها و افزایش مطالبات نبودیم.

نه ماهه ۱۴۰۲ برای بیمه نوین با رشد ۲۲ درصدی دارایی ها همراه بود تا دارایی های بیمه نوین با این افرایش به بیش از ۶۱ هزار و ۶۱۵ میلیارد ریال برسد. در عین حال بررسی سایر شاخص های مالی این شرکت بیمه ای نشان می دهد که درآمد حق بیمه ناخالص آن با رشد ۵۵ درصدی به ۲۵ هزار و ۳۵ میلیارد ریال رسیده و با وجود نوسانات حاکم بر صنعت بیمه و تصمیمات بعضاً غیرکارشناسانه شاهد رشد ۵۷ درصدی درآمدهای بیمه ای هستیم در این شرکت هستیم.

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/142211

کلیدواژه

بیمه نوین

بیمه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها