اخبار بیمه / شناسه خبر: 233442 / تاریخ انتشار : 1403/7/26 12:20
|

کاربری روان در وب اپلیکیشن بیمه پارسیان

بیمه پارسیان با به روزرسانی‌های وب اپلیکیشن چتر همراه، تجربه دریافت خدمات در یک محیط روان و متصل به سایت را ممکن کرده است.

بیمه ای ها /به گزارش روابط عمومی؛ در اقتصاد دیجیتال، وب اپلکیشن‌ها روش درآمدزایی شرکت‌ها را با تحول مواجه کرده اند. بیمه پارسیان با درک این تحول، یکی از اولین شرکت‌هایی است که اولین وب اپلکیشن اختصاصی صنعت بیمه را تجهیز کرده است. البته وب اپلکیشن ها، هنوز آنطور که باید و شاید نفوذ در بازار خدمات بیمه‌ای ایران ندارند. 

در این بین، اپلکیشن‌ها (تحت سیستم عامل) همچنان با هزاران مشکل فنی بازار را تسخیر کرده اند. در مقابل، طراحی وب اپلکیشن به گونه‌ای است که مصرف کننده فارغ از نوع سیستم عامل خود، می‌تواند با یک مرورگر که بر روی هر نوع دستگاه هوشمندی یافت می‌شود، انواع خدمات را دریافت کند.

 راهکار تحت وب چتر همراه پارسیان 
پارسیان پس از راه اندازی وب اپلکیشن «چتر همراه پارسیان»، مدام در صدد به روزرسانی آن است تا خدمات مورد نیاز مشتریان را مستقر کند و آن‌ها را از دردسر به روزرسانی‌های مداوم اپلیکیشن ها، خلاص سازد. زمانی که پارسیان تنها تحت سیستم عامل فعالیت می‌کرد با مشکلاتی مواجه شده بود.

 گزارش‌های کاربران نشان می‌داد، که مشکلاتی مانند صدور خطا در مسیر ارسال مدارک اعلام خسارت، مطلوب نبودن ویژگی‌های نرم‌افزار بر روی نسخه‌های قدیمی اندروید و نشان ندادن اعضای تحت پوشش برای برخی بیمه شدگان، وجود داشت. به همین دلیل پارسیان به گونه‌ای اساسی، در صدد رفع ایرادات برآمد تا نسخه‌های متفاوت سیستم عامل اندروید، دریافت خدمات را دشوار نسازند. 

به روزرسانی‌های چتر همراه، این امکان را فراهم کرده است که مدیریت بیمه نامه‌ها راحت شود و تمام بیمه نامه‌ها و زمان منقضی شدنشان در یک جا جمع شوند. عملکرد سریع آیکون‌های تعبیه شده در بخش پرداخت الکترونیک، استفاده از نقشه، امکان متصل شدن به نماینده بیمه از روی نقشه، از جمله موارد کاربردی هستند که تحت وب در دسترس هستند. 

برای نمونه می‌توان به راحتی از روی نقشه، مسیر شعب، نمایندگی ها، نمایندگی‌های عمر و کارگزاری‌ها را پیدا کرد. در منوی «بیمه نامه‌های من»، هم می‌توان بیمه نامه‌های فعال، در حل انقضا و منقضی شده را مشاهده کرد. این امکان فراهم شده است که از طریق همین منو، بیمه را خرید. البته آیکون مجزایی برای خرید بیمه نامه در منوی اصلی دیده شده است.

 یکپارچه شدن سایت با وب اپلکیشن 
یکپارچه شدن سایت با وب اپلکیشن برای جابه جایی بین این دو، حالا ساده‌تر و روان‌تر از گذشته، بر روی چتر همراه اجرا می‌شود. برای نمونه، می‌توان به راحتی با لمس یا کلیک بر روی «پرداخت اینترنتی» در منوی اصلی وب اپلکیشن، به بخش پرداخت اقساط بیمه نامه متصل شد. در نتیجه، ترافیک بارگیری وب اپلکیشن، توزیع می‌شود و به سایت می‌رسد. به این روش، سرعت پردازش وب اپلکیشن بالاتر رفته است. 

به لطف این یکپارچگی، می‌توان با سه روش استعلامی بر روی سایت (شناسه ملی، شماره کامل بیمه نامه و کد اعلام بدهکار) اقساط بیمه نامه را در سرراست‌ترین شکل ممکن، پرداخت کرد. چت بات هم به گونه کاربردی وارد چتر پارسیان شده است و می‌توان با انتخاب آیکون آن به سایت بیمه پارسیان متصل شد. پارسیان مدعی است که پاسخ هر سوالی که بیمه شده به دنبال آن باشد را می‌توان در چت بات یافت.

البته چت بات پارسیان هنوز در حال یادگیری است و باید پرسش را به صورت دقیق با او مطرح کرد. چت بات‌های چت جی پی تی، کاپیلوت و جمینی به پرسش‌های ناقص، پاسخ‌های کامل و یا مسیر رفع ابهام ارائه می‌دهند اما چت بات پارسیان نیاز به پرسش‌های دقیق مانند «اطراف خیابان شریعتی تهران داروخانه‌ی طرف قرارداد با بیمه پارسیان هست؟» را نیاز دارد.

 البته برای خواندن پاسخ این پرسش، لینک ارائه می‌شود. در نتیجه نمی‌توانید هر آنچه می‌خواهید را در چت بات دریافت کنید. این بخش نیاز به پیشرفت دارد. 
در مجموع چتر پارسیان با ارائه امکاناتی مانند بازدید اولیه خودرو، تشخیص خسارت خودرو، اعلام خسارت ثالث، اخبار، معرفی رشته‌ها و سوابق خسارت در دسترس‌تر از نسخه‌های اپلکیشنی است.

 جابه جایی بین منوها به سرعت انجام می‌شود. همچنین می‌توان به راحتی به مرورگر اجازه دسترسی به دوربین تلفن همراه و گالری تصاویر را داد. این ویژگی، امنیت کاربران را در برابر خطرات نصب اپلیکیشن‌های اضافه، حفظ می‌کند.

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/233442

کلیدواژه

بیمه پارسیان

بیمه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها