اخبار بیمه / شناسه خبر: 233139 / تاریخ انتشار : 1403/6/31 13:18
|

سهم بالای بیمه های زندگی و آتش سوزی در سبد بیمه البرز

در حالی که خیلی از شرکت های بیمه، بیشترین سهم در سبد پورتفویشان به دو رشته درمان و ثالث اجباری اختصاص دارد، بیمه البرز در حال افزایش سهم رشته های دیگر در سبد خود است.

بیمه ای ها /به گزارش روابط عمومی، آماری که از عملکرد پنج ماهه روی سامانه کدال سازمان بورس منتشر شد نشان داد که بیمه البرز

تمرکز ویژه ای را روی رشته های زندگی آتش سوزی و زندگی قرار داده است.
بر اساس این گزارش، سهم ٢٠ درصدی  این رشته ها از کل پورتفوی شرکت ٤٦.٠٠٠ میلیارد ریالی البرز گواه این مدعا است که این شرکت بیمه ای بورسی، برنامه جدی برای حضور در این دو رشته و به ویژه رشته های بیمه زندگی دارد و این موضوع را با عملکرد مطلوب در فروش بیمه نامه شوکا به منصه ظهور رسانده است.
بیمه نامه شوکا یک بیمه نامه زندگی حداقل پنج ساله است که بر مبنای تامین مالی حق بیمه از محل تسهیلات قرض الحسنه بانک مهر ایران صادر می شود. در این طرح بیمه گزار با خرید بیمه عمر شوکا از مزایا و منافع خرید بیمه عمر با پرداخت حق بیمه به صورت یکجا بهره مند می شود.
بر اساس عملکرد پنج ماهه امسال، شرکت بیمه البرز  که با نماد البرز در بازار سرمایه کشور فعال است، ١١.٩٦٣ میلیارد ریال  بیمه نامه زندگی اندوخته دار فروخته که معادل ١٠ درصد سبد حق بیمه شرکت بوده است. 
در همین حال میزان خسارت پرداختی در این رشته تنها سه درصد و معادل ١.٣٣٤ میلیارد ریال گزارش شده که نشان از سودآوری شرکت در این رشته بیمه ای است.
از کل  حق بیمه های البرز در پنج ماهه، یک درصد معادل ١.٥٨١ میلیارد ریال هم متعلق به بیمه زندگی غیراندوخته دار بوده  که جمع کل بیمه های زندگی شرکت را به ١١ درصد رسانده است.
میزان خسارت پرداختی در این رشته هم دو درصد و معادل ٨٤٩ میلیارد ریال بوده است. 
آمار منتشره روی  کدال نشان می دهد که ٩ درصد کل حق بیمه تولیدی البرز هم در رشته آتش سوزی تولید شده که مبلغ آن معادل ١٠.٥٦٥ میلیارد ریال است.
میزان خسارت پرداختی در این رشته هم تنها دو درصد کل خسارت ها و معادل ٦٩٩ میلیارد ریال بوده است.
آمار نشانگر آن است که هدفگذاری روی رشته های با نسبت خسارت پایین در کنار ایفای مسوولیت های اجتماعی برای حضور فعال در رشته هایی همچون درمان و ثالث اجباری، از مهم ترین رویکردهای بیمه البرز است.
بیمه البرز در پنج ماهه امسال ٤٤ درصد از حق بیمه هایش را در رشته درمان معادل  ٥٠.٧٨٦ میلیارد ریال و ١٢ درصد را نیز در رشته ثالث اجباری به مبلغ ١٤.١١٢ میلیارد ریال به دست آورده است.
عملکرد یک ماهه مرداد البرز نیز حاکی از آن است که این راهبرد در ماه پنجم سال نیز تداوم یافته و  ٨ درصد از سبد پورتفوی شرکت به بیمه های زندگی اختصاص یافته است.
طبق گزارش منتشره روی کدال سازمان بورس، جمع کل حق بیمه های تولیدی این شرکت ١١٤.٦٦٤ میلیارد ریال و خسارت پرداختی آن در پنج ماهه، ٤٤.٢٧٣ میلیارد ریال بوده است.
البرز در ماه مرداد هم ٣٨.٣٠٤ میلیارد ریال بیمه نامه فروخته و به زیان دیدگان نیز ١١.٦٢٧ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده است.

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/233139

کلیدواژه

بیمه البرز

بیمه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها