اخبار بیمه / شناسه خبر: 121741 / تاریخ انتشار : 1402/9/2 14:10
|

مدیرعامل بیمه البرز اعلام کرد: تأثیر صنعت بیمه بر اقتصاد ایران از سال آینده

مدیرعامل بیمه البرز گفت: صنعت بیمه از سال آینده برنامه اصلی خود را برای ورود به نقش موثر خود در اقتصاد کشور را وارد خواهد شد.

بیمه ای ها / موسی رضایی‌میرقائد عصر امروز در آئین افتتاح ساختمان جدید شعبه نوشهر شرکت بیمه البرز با بیان اینکه استان مازندران هشتمین استان پرجمعیت کشور است که سهم هفت درصدی از تولید حق بیمه و سهم هفت درصدی از خسارت حق بیمه دارد، اظهار کرد: یکی از ۱۰ استان کشور است که سهم قابل توجهی از حق بیمه  تولیدی دارد که بخشی از آن به توریستی بودن منطقه  برمی گردد که به صورت روزانه در این استان حضور دارند.

وی با بیان اینکه در غرب مازندران دو شعبه نوشهر و تنکابن فعالیت دارند،افزود: در شرق استان نیز شعبه آمل و ساری فعال هستند و از این نظر تنها استانی است که دارای چهار شعبه است و این نشان دهنده سرمایه‌گذاری خوب بیمه البرز در ایجاد شعبه در این استان است.
وی با اشاره به اینکه سهم بیمه البرز در بین شرکت‌های بیمه از حق بیمه تولیدی رتبه هفتم را دارد، گفت: انتظار ما خیلی بیشتر از این است زیرا شرایط بیمه البرز در صنعت بیمه کشور متفاوت است.
مدیرعامل بیمه البرز با بیان اینکه صنعت بیمه ما طی دو دهه گذشته فراز و نشیب‌های زیادی را داشته است و مسائل و مشکلات فراوانی را تحمل کرده است، یادآور شد: بعد از تحریم‌ها ما عملا رابطه ما با دنیا در بحث بیمه قطع شد و تمام ۵۰۰ میلیارد دلار ریسک کشور متوجه همین شرکت‌های بیمه‌ای که حاضر هستند از جمله ایران، دانا، آسیا و البرز شد.
رضایی‌میرقائد ادامه داد: در طی ۲۰ سال گذشته  توانستیم تحریم‌ها را در صنعت بیمه بی‌اثر کنیم اما خود صنعت بیمه آسیب جدی دید که بخشی از آن به ضعف مدیریت و سیاستگذاری های اقتصادی دولتها برمی گردد  که عملا توجهی به صنعت بیمه به عنوان یکی از اجزای اصلی بازار مالی کشور نداشتند و هیچ گاه به عنوان بازیگر از آن استفاده نکردند.
وی تاکید کرد: بعد از به روی کار امدن دولت رئیسی توجه ویژه وزارت امور اقتصاد و دارایی به صنعت بیمه باعث شد فرایند سیاستگذاری اجرای بیمه تغییر پیدا کند.
مدیر عامل بیمه البرز با بیان اینکه در حال شرایط  صنعت بیمه نسبت به چند سال گذشته شرایط مطلوب تر است، خاطر نشان کرد: زمانی که دولت رئیسی  به روی کار آمد نزدیک به ۱۰ شرکت صد و چهل و یکی بودند یعنی از ۳۵ شرکتی که در صنعت بیمه فعال بودند ۱۰ شرکت در آستانه ورشکستگی بودند اما با تدبیری که اتفاق افتاد و با توجه  ویژه وزارت اقتصاد و دارایی به صنعت بیمه تا امروز فرایند ۱۰ شرکت از آن حالت خارج شده است و به حالت بهتری رسیده‌اند.
رضائی ابراز امیدواری کرد: صنعت بیمه از سال ۱۴۰۳ آن برنامه اصلی خود را برای ورود به نقش موثر خود در اقتصاد  کشور را وارد خواهد شد.
وی با بیان اینکه بیمه در دنیا نقش اساسی را در اقتصاد دارد، افزود: متوسط نفوذ بیمه در کشور ما در حال حاضر ۱.۸ است در صورتی که متوسط دنیا بالای هفت درصد است و این بدان معنا است که آنها به خوبی برنامه‌ریزی کردند و موفق شدند.
مدیر عامل بیمه البرز خاطر نشان کرد: همه کسانی که در دنیا و در این کشور زندگی می کنند نیاز بیمه ای دارند و اگر فاقد بیمه نامه هستند نشان دهنده ضعف صنعت بیمه است که نتوانستیم بیمه را به درستی به مردم معرفی کنیم و اهمیت بیمه برای آن امینت و آرامشی که می تواند برای آن خانواده و شخص بوجود بیاورد که در کل منجر به امنیت یک جامعه می شود را روشن کنیم.
داریوش مقصودی رئیس شعبه نوشهر بیمه البرز نیز با اشاره به فعالیت این شعبه از سال ۷۵ تاکنون اظهار کرد: شعبه نوشهر شامل شهرستان‌های نوشهر، نور، چالوس و کلاردشت است و دارای ۴۲ نماینده و ۱۳ کارمند است.
وی با اشاره به صدور ۳۴ هزارفقره بیمه نامه به صورت سالانه در این شعبه و پرداخت یازده هزار خسارت به صورت مستقیم از این شعبه ، افزود: تعداد ۴۵ هزار خدمت رسانی در این شعبه به مردم منطقه صورت می گیرد با توجه به جمعیت ۴۲۰ هزار نفره چهار شهرستان حدود یازده درصد مردم از این شعبه خدمات دریافت می کنند.
رئیس شعبه نوشهر بیمه البرز با اشاره به اینکه سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان پرتفوی داشتیم گفت: امسال در این هشت ماه تاکنون ۶۴ میلیارد تومان تحقق پیدا کرده است./فارس

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/121741

کلیدواژه

بیمه البرز

اقتصاد ایران

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها