اخبار بیمه / شناسه خبر: 80789 / تاریخ انتشار : 1400/10/18 17:22
|

یادداشت/در این آشفته بازار چه کسی این کشتی طوفان زده صنعت بیمه را به ساحل آرامش می رساند؟

چه کسی می تواند در این آشفته بازار صنعت بیمه کشور را به ساحل آرامش برساند

بیمه ای ها /چه کسی می تواند در این آشفته بازار  صنعت بیمه کشور  را به ساحل آرامش برساندویژگی اصلی جهان از آغاز خلقت تاکنون بر حول محور تحول و تغییرات استوار است،بقول پیتر دراکردر جهان هستی تنها چیزی که تغییر نمی‌کند، تغییر است.انچه این دوره از تاریخ بشری را با سایر ادوار متمایز میکند،سرعت تغییرات است.

به پیرامون نگاه کنید،همه چیز دگرگون شده است.دگرگونی های ویرانگر (سیل و زلزله و ..)دگرگونی های پرخاشگر(جنگ ها ) و دگرگونی های باورها(روش های رهبری) و ...
در کشور ما به باور اکثر کارشناسان و روایت آمارها،صنعت بیمه ،همسنگ تغییرات دچار تحول نگردیده است.
بنا نیست از سایر ملل کارشناسان برای تحول این مهم نقش آفرینی کنند،آنچه در سال‌های اخیر این صنعت را از اهداف و مسیر اصلی منحرف ساخته است ،سیاست زدگی عمیق و مدیران سیاست زده ای بوده که باعث ایجاد ،انحراف گسترده و وسیع از رسالت اصلی که همانا اعتماد بخشی و حفظ سرمایه های مادی و معنوی جامعه را بدنبال داشته است.کارشناسان عقیده دارند در شرایط طوفان زده اقتصادی ،وجود یه سیستم پویای بیمه گری می‌توانست از عمق فاجعه و ازهم پاشیدن بازارهای سرمایه جلوگیری نماید.امری که در تمام اقتصادهای در حال توسعه برای محافظت از فرو ریخت بازارهای سرمایه ای با تکیه بر دانش بیمه گری از آفت های غیر قابل پیش بینی و ریسک های غیر مالی جلوی هرگونه فروپاشی را می‌گرفت.
عامل کلیدی در انسجام بخشی فعالیت های بیمه ،استفاده از افراد متخصص و کارآزموده و امتحان پس داده ایست که وجودشان در صنعت بیمه ریسک را به حداقل رسانده بجای سیاست زده گانی که با وزش هر بادی در صحنه سیاست بجای سکانداری و اعتماد بخشی و انجام رسالت اصلی خود ،همراه تند باد آسیب های دو صد چندان به اقتصاد و بازار های مالی وارد کرده اند.
در بررسی عملکرد افراد در میدان عمل،به افراد شاخصی بر می خوریم ،که بدور از هرگونه حواشی و غوغا سالاری توانسته اند در این آشفته بازار خدمات ارزشمندی به بخش های آسیب پذیر جامعه عرضه نمایند.افرادی که وجودشان برای این عصر غنیمت است و جزو دارایی های ارزشمند منابع انسانی کشور محسوب می‌شوند.آنانکه در قلمرو عملکردشان قومیت،جناح بندی و...جایگاهی ندارند و صرفا با تمرکز بر تخصص و تعهد توانسته اند مدیران قابلی بعنوان ذخیره فنی برای روزهای سخت کشور تربیت نمایند.
جناب آقای دکتر علی جباری بعنوان یکی از متخصصین و متدین و متعهد صنعت بیمه دارای ویژگی ها و فاکتورهایست که می‌تواند صنعت را از این وضعیت نامطلوب به ساحل آمن و مطلوب هدایت نماید.
 
۱) شناخت و آشنایی آقای دکتر جباری با چالش های صنعت بیمه بدلیل فعالیت در بخش دولتی،خصوصی و مدیریت صندوق تأمین خسارت‌های بدنی که فرا بخشی و صرفا جنبه حمایتی دارد
۲)عملکرد جناب دکتر جباری در زمان تصدی عضو هیات مدیره بیمه ایران و تمرکز بر توسعه منابع انسانی باعث رشد و شکوفایی مدیران ارزشمند و توانمندی گردیده که تاکنون وظیفه تصدی بخش خصوصی را بعهده بگیرند،و این مهم نیازمند وجود رهبری توانمند در راس صنعت بیمه بمنظور ایجاد روحیه همکاری و افزایش انگیزه میباشد.
۳)توجه همزمان به ساختار متناسب و طراحی محیط دلپذیر برای نیروهای عملیاتی که خود بعنوان مهمترین فاکتور توجه به نیازهای منابع انسانی است.امری که چندین سال در صنعت بیمه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
۴)تمرکز بر اصول اساسی بیمه گری و همچنین ارتقای سطح دسترسی خدمت گیرندگان.این شیوه از مدیریت در صندوق تأمین خسارت‌های بدنی باعث افزایش سطح گسترده خدمات و رضایت عمومی مراجعین را بدنبال داشته ،ضمن اینکه ایجاد اشتغال نموده و استفاده بهینه از منابع در دسترس را بطور قابل توجهی افزایش داده است
۵)توجه جدی و ارتقای شیوه های نوین و بدیع جبران و پرداخت بموقع خسارات،این نوع نگاه قطعا باعث ایجاد تمایز خدمت در صنعت بین شرکت های بیمه بوده و شاید مهمترین عامل در ارتقای شفافیت و مهمترین فاکتور در رقابت در صنعت است.
۶)جباری مدیریت بسیار موفقی را در صندوق تامین خسارت های بدنی تجربه کرد. وی در مدت تصدی هفت ساله در این صندوق، بیش از پنجاه هزار زندانی دیه را از زندان آزاد و یا از زندانی شدن جلوگیری کرد و تساوی پرداخت حق دیه زن و مرد را برای اولین بار در کشور اجرایی کرد.
۷)حضورکمترازیک سال ایشان وتصدی مدیرعامل بیمه رازی وایجادتحولات شگفت ونگاه نو باشیوه های بیمه گری خوددلیل برکارامدی واثربخشی جناب آقای دکترجباری می باشد.
آنچه باعث متفاوت گردیدن دکتر جباری شده است ؛خستگی ناپذیری و روحیه جهادی و پشتکار است ودغدغه اصلی ایشان خدمت بی منت به زبان دیدگان بیمه است و  امید است خداوند سبحان همه خادمان واقعی به ملت ایران را در پناه خود حفظ و حراست و بیمه نماید./صادق حیدریان فعال اجتماعی

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/80789

کلیدواژه

صنعت بیمه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها