بیمه درصنعت / شناسه خبر: 162231 / تاریخ انتشار : 1402/11/28 15:02
|

درباره بیمه مستمری پارسیان چه می دانید؟

شاید تا به حال نامی از بیمه زندگی و مستمری جامع آرامش پارسیان شنیده باشید؛ اما به واقع ویژگی های این بیمه نامه چیست؟ و چه مزیت‌هایی نسبت به سایر محصولات هم رده‌ خود دارد‌؟

بیمه ای ها /به گزارش روابط عمومی ،بیمه عمر یا بیمه زندگی، قراردادی است که به موجب آن شرکت بیمه متعهد می‌شود تا در صورت فوت و یا حیات شخص بیمه شده مبلغی را بصورت یکجا یا مستمری به استفاده کننده از بیمه‌نامه بپردازد. خطر فوت در بیمه‌های عمر، شامل فوت بیمه شده به هر دلیل اعم از انواع بیماری ها یا حوادث و... می باشد.

اما مهمترین کارکردهای بیمه زندگی و مستمری به شرح زیر می باشد:

تامین هزینه های فوت

به طور کلی با فوت سرپرست خانواده، تعهدات تازه‌ای برای بازماندگان، اعم از هزینه های تدفین و خاکسپاری، هزینه‌های درمانی و بیمارستانی بیماری احتمالی متوفی، پرداخت بدهی ها و سایر هزینه های جاری ایجاد می گردد که با خرید این بیمه نامه، سرمایه مناسبی می تواند در اختیار اعضای خانواده قرار گیرد و این مشکلات را مرتفع نماید.

تامین مستمری بازماندگان پس از فوت

با فوت سرپرست خانوار، بازماندگان، نیازمند یک مقرری ماهانه یا مستمر هستند تا هزینه‌های جاری و روزانه خود را تامین کنند. به خصوص وجود فرزندان کمتر از 18 سال، عدم اشتغال همسر، وجود افراد پیر یا معلول و نیازمند نگهداری از عواملی هستند که نیاز به وجود مستمری را بعد از فوت فرد در خانواده تشدید می‌کنند. به عنوان مثال، برقراری یک مستمری هرچند ناچیز، برای همسری که مجبور به ادامه زندگی در منزل فرزندان است، اثر بسیار مثبتی در زندگی و شرایط حیات وی خواهد داشت.

تامین اقساط وام ها و دیون

اغلب افراد در طول حیات خود، وام هایی را از موسسات و بانک ها به خصوص برای خرید یا تامین مسکن، دریافت می‌کنند که دارایی مربوطه تا پرداخت کامل اقساط در رهن بانک خواهد بود، و با فوت فرد، بقیه اقساط را بازماندگان باید بپردازند و در صورت عدم تحقق این موضوع، ممکن است آن دارایی یا خانه مصادره شود، این تهدید جدی با وجود بیمه‌های زندگی، مرتفع خواهد شد.

تامین هزینه تحصیلات

سرمایه دیگری که با فوت سرپرست خانوار، ممکن است مورد نیاز باشد، تامین هزینه تحصیل فرزندان به خصوص در مقاطع عالی تحصیلی است و بیمه عمر می‌تواند سرمایه‌هایی را برای دوره‌های معین در اختیار فرزندان قرار ‌دهد.

تامین سرمایه برای مقاصد خاص

اشخاصی که قصد دارند پس از فوت وجوهی از ماترک خود را برای امور خیریه مانند تاسیس درمانگاه، مدرسه، مسجد و یا رفع نیاز مستمندان، اختصاص دهند، می‌توانند با استفاده از بیمه عمر این کار را به انجام برسانند و بیمه‌گر پس از فوت وی، سرمایه مقرر را به صورت یکجا در اختیار موسسه یا اشخاص تعیین‌شده قرار خواهد داد.

تامین برخی نارسایی ها در کسب و کار

بیمه‌های عمر با تامین سرمایه می‌توانند برخی از زیان های پیش‌بینی نشده یک موسسه را در صورت فوت مدیر یا برخی متخصصین کلیدی آن مرتفع سازد. همچنین بیمه عمر کاربرد وسیعی در رفع مشکلات یک شریک ناشی از فوت شریک دیگر و پرداخت سهم او به وراث دارد.

تامین مستمری به عنوان مکمل بازنشستگی

در صورتی که شخص، تا پایان قرارداد در قید حیات باشد، نیازمند درآمدی ترجیحا به صورت مستمری می‌باشد تا بتواند نیازهای مالی خود مانند هزینه رو به افزایش درمان بیماری ها در دوران کهولت سن را مرتفع سازد. علاوه بر آن در کشورمان به دلیل وجود برخی مولفه های فرهنگی در خانواده‌ها، پس از تحصیل و ازدواج فرزندان و تشکیل خانواده و مراودات جدید، هزینه‌های افراد مسن و بازنشسته نه تنها کاهش نیافته بلکه با افزایش نیز روبرو می‌شود. در چنین شرایطی فرد بازنشسته و خانواده‌اش نیازمند حمایت مالی بیشتری هستند که این موضوع از محل بیمه نامه زندگی و مستمری قابل مدیریت خواهد بود.

تامین آتیه فرزندان

در بسیاری موارد، والدین ممکن است بخواهند برای آتیه فرزندان خود، برنامه‌ریزی کنند. معمولا پدر و مادری که خود در سن 30 الی 40 سال قرار دارند و فرزندانشان در سنین 5 الی 10 سال هستند، در 15 الی 20 سال آینده، به یکباره با هزینه‌هایی روبرو خواهند شد که تقریبا با دوره بازنشستگی خودشان همزمان است. در آن زمان فرزندان خانواده نیازمند تامین هزینه‌های تحصیلات دانشگاهی، سرمایه‌ای برای شروع کسب‌و‌کار، مبلغ قابل توجهی برای ازدواج و شروع زندگی زناشویی و حتی تامین هزینه‌های اولیه زندگی مشترک و جهیزیه خواهد بود. تمامی‌این هزینه‌ها که به عنوان آتیه فرزندان به عهده خانواده هستند، با خرید بیمه‌های زندگی اندوخته دار و پس انداز وجوه به صورت تدریجی، قابل تأمین خواهد بود.

بیمه زندگی و مستمری آرامش پارسیان یکی از رشته های اشخاص در شرکت بیمه پارسیان می باشد که پوشش های بیمه ای را در کنار امکان سرمایه گذاری برای بیمه گزاران خود فراهم می نماید و بخش مکمل بازنشستگی آن از جمله مزایای پرطرفدار در بین بیمه های زندگی این شرکت می باشد.

بیمه مکمل بازنشستگی پارسیان

بازنشستگی مرحله‌ای از زندگی همه افراد می‌باشد که دوست دارند ضرورتی برای انجام کار یا فعالیت نداشته و در خانه بمانند یا به کار‌های مورد علاقه خود بپردازند که در زمان قبل از بازنشستگی امکان انجام این امور را نداشته اند. از این رو داشتن منبع درآمدی که فشار مالی را برای افرادکم کند و باری از دوش ایشان برای تأمین  هزینه‌های دوران بازنشستگی بکاهد، ضرورت می‌یابد.

داشتن درآمدی به عنوان مکمل بازنشستگی علاوه بر حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی از اهداف خرید بیمه‌های مکمل بازنشستگی در بیشتر شرکت‌های بیمه می‌باشد. بیمه زندگی و مستمری آرامش پارسیان نیز این امکان را برای بیمه شده‌های خود فراهم نموده است.

شرایط بیمه زندگی و مستمری آرامش پارسیان

برای استفاده از مزایای این بیمه نامه، بیمه گزاران بیمه‌های زندگی اندوخته دار پارسیان می‌توانند در پایان مدت بیمه نامه اقدام به تبدیل اندوخته بیمه نامه به مستمری نمایند.

پوشش‌های بیمه مکمل بازنشستگی (مستمری) پارسیان

پوشش‌هایی که برای این بیمه نامه در نظر گرفته می‌شود فوت به هر علت و فوت بر اثر حادثه می‌باشد که بیمه شده در طول مدت داشتن بیمه نامه می‌تواند از پوشش‌های بیمه نامه استفاده نماید.

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/162231

کلیدواژه

بیمه عمر

بیمه پارسیان

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار