بیمه درصنعت / شناسه خبر: 152218 / تاریخ انتشار : 1402/11/24 12:01
|

شرایط استفاده از طرح بخشودگی کل جرایم بیمه شخص ثالث ۱۴۰۲

بر اساس بخشنامه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بخشودگی ۱۰۰ درصدی جریمه تاخیر بیمه شخص ثالث به مناسبت دهه فجر آغاز شده است.

بیمه ای ها /  بهره‌مندی از این بخشودگی دارای شرایط خاصی است که در این گزارش شرایط استفاده از بخشودگی جریمه بیمه شخص ثالث تشریح شده است.

کدام جرایم مشمول طرح بخشودگی شده‌اند؟

بیمه شخص ثالث یک بیمه نامه اجباری برای تمام وسایل نقلیه موتوری است. به همین دلیل در قانون، بیمه شخص ثالث برای افرادی که بیمه نامه خریداری نکرده و یا در زمان اتمام آن نسبت به تمدید بیمه نامه اقدام نکرده‌اند، جرایمی در نظر گرفته شده که به صورت روزانه محاسبه می‌شود.

در طرح بخشودگی نیز این جرایم که به آن جرایم دیرکرد گفته می‌شود، شامل بخشودگی می‌شود. تمام افرادی که به صورت خودخواسته و یا به دلایل اقتصادی اقدام به خرید بیمه نامه شخص ثالث و تمدید آن نکرده‌اند و یا به دلیل عدم استفاده از خودروی خود نیازی به تمدید بیمه نامه نداشته‌اند، می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

کدام وسایل نقلیه شامل طرح می‌شوند؟

در بخشنامه بیمه مرکزی، تمام وسایل نقلیه موتوری شامل انواع خودروی شخصی و عمومی، موتورسیکلت‌ها و ماشین آلات کشاورزی شامل طرح بخشودگی جریمه بیمه شخص ثالث می‌شوند. اگرچه شرایط استفاده از این بخشودگی برای هر یک از این خودروها متفاوت است.

مهلت استفاده از طرح بخشودگی

زمان و مهلت استفاده از طرح بخشودگی برای هر یک از دسته‌های وسایل نقلیه موتوری متفاوت است. بر اساس این بخشنامه، بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث خودروهای سواری و عمومی از ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت. مدت زمان این طرح برای خودروها تنها ۳۰ روز است.

ولی در مورد موتورسیکلت‌ها و ماشین آلات کشاورزی این زمان طولانی‌تر است. بخشودگی موتورسیکلت‌ها و ماشین آلات کشاورزی از ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت. این دوره بخشودگی ۴۸ روز خواهد بود.

شرایط استفاده از طرح بخشودگی

اولین شرط استفاده از طرح بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث، خرید یک ساله این بیمه نامه است. در واقع این بخشودگی شامل بیمه‌نامه‌های کوتاه مدت مانند بیمه سه ماهه یا شش ماهه نمی‌شود. شما در صورت خرید بیمه شخص ثالث یک ساله می‌توانید از بیمه گزار تقاضای تخفیف ۱۰۰ درصدی جرایم دیرکرد را داشته باشید.

همچنین نداشتن بدهی عوارض آزادراهی نیز دیگر شرط استفاده از این بخشودگی است و باید قبل از خرید بیمه نامه، بدهی عوارض آزادراهی خود را نیز پرداخت کرده باشید.

امکان انجام فرایند طرح بخشودگی به صورت غیرحضوری

استفاده از طرح بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم بیمه شخص ثالث نیاز به مراجعه حضوری و یا ارائه مدارک خاصی ندارد. تنها باید بیمه شخص ثالث یک ساله را از نمایندگی‌های شرکت بیمه و یا سایت‌های فروش آنلاین بیمه خریداری کرد. شما می‌توانید با ارائه مدارک شخصی و مدارک خودروی خود به راحتی و به صورت آنلاین نیز بیمه شخص ثالث را با تخفیف ۱۰۰ درصدی جرایم خریداری کنید.

نکته مهم اینکه حتما دقت کنید که این بخشودگی روی بیمه نامه شما اعمال شده باشد. در صورت اعمال نشدن حتما آن را از سایت فروش بیمه یا نمایندگی شرکت بیمه‌ای درخواست کنید./تستیم

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/152218

کلیدواژه

بیمه شخص ثالث

بیمه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار