اخبار بیمه / شناسه خبر: 121856 / تاریخ انتشار : 1402/9/22 13:47
|

آیا خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه هستند؟

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در خصوص پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی توضیح داد.

بیمه ای ها / پیمان نامدار اظهار کرد: پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولید داخل با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته  امروز به مرحله‌ای رسیده‌ایم که بخش عمده قطعات مصرفی برای معلولان تولید کشورمان است.

وی ادامه داد: تمام مصنوعات ارتز و پروتز معلولان که در جمعیت هلال احمر ارائه می‌شود، ضمانت دارند، در واقع قطعات خریداری شده از شرکت‌های داخلی از زمان تحویل به مددجو دارای یک سال گارانتی هستند.

نامدار با اشاره به هزینه‌های خدمات توانبخشی در جمعیت هلال احمر اضافه کرد: هزینه‌های توانبخشی در هلال احمر بر اساس تعرفه مصوب هیئت وزیران اعمال می‌شود که این تعرفه برای خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی و... از نوع تعرفه عمومی غیردولتی است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در خصوص تعرفه ارتز و پروتز اضافه کرد: در این رابطه مصوبه مشخصی در کشور وجود ندارد و جمعیت هلال احمر بر اساس قیمت تمام شده با مددجو حساب می‌کند که در مقایسه با بخش خصوصی بسیار ارزان‌تر است.

نامدار در پاسخ به این پرسش که آیا خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه‌ای هستند، گفت: بیمه‌های پایه پوشش مشخصی بجز موارد محدود آن هم در خدمات فیزیوتراپی ندارند. بیمه‌های تکمیلی نیز بخشی از هزینه‌های درمان را به صورت موردی پوشش می‌دهند.

وی با اشاره به تنوع خدمت‌رسانی در توانبخشی جمعیت هلال احمر اظهار کرد: خدمات توانبخشی در جمعیت هلال احمر شامل ارتوپدفنی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوایی‌سنجی و بینایی‌سنجی است.

نامدار گفت: خدمات توانبخشی در جمعیت هلال احمر منحصر به قشر خاصی نبوده و به عموم مردم ارائه می‌شود./تسنیم

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/121856

کلیدواژه

توانبخشی

بیمه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها