اخبار بیمه / شناسه خبر: 121846 / تاریخ انتشار : 1402/9/21 08:44
|

سودآوری ۷۵ درصدی نماد" ومعلم" در ۶ ماهه سالجاری

بیمه معلم در ۶ ماهه سالجاری بر اساس گزارش کدال سودآوری قابل توجهی را کسب کرده است که این افزایش سود علاوه بر دوره مشابه سال قبل در مقایسه با سال مالی ۱۴۰۱ نیز افزایش نشان می دهد.

بیمه ای ها /​ بیمه معلم با نماد "ومعلم" در بورس، در گزارش صورت های مالی میاندوره ای ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ (حسابرسی شده) سود خالص  و جامع خود را ۴۳ میلیارد تومان اعلام می کند که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۷۵ درصدی را داشته است و این رشد در مقایسه با سال مالی ۱۴۰۱ نیز رشد ۴۴۹ درصدی را نشان می دهد. بدین ترتیب که سود خالص بیمه معلم در سال مالی ۱۴۰۱ نزدیک به ۸ میلیارد تومان بوده است در حالیکه در ۶ ماهه سالجاری این سود به ۴۳ میلیارد تومان رسیده است.

سود عملیاتی این نماد بورسی بیمه ای در ۶ ماهه سالجاری ۳۸ میلیارد تومان بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۲۴۸ درصدی نشان می دهد.

نکته بارز، درآمد حق بیمه ناخالص بیمه معلم است که در ۶ ماهه سالجاری ۲۵۵۵ میلیارد تومان برآورد می شود که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد نشان می دهد.

درآمد سرمایه گذاری از محل منابع بیمه ای برای بیمه معلم رشد ۲۴۱ درصدی داشته است. این درآمد در ۶ ماهه سالجاری ۱۳۲ میلیارد تومان بوده است درحالیکه در مدت مشابه سال قبل این درآمد ۳۹ میلیارد تومان گزارش می شود.

سرمایه گذاری در اوراق بهادر و سپرده های بانکی در ۶ ماهه سالجاری ۱۳۶۲ میلیارد تومان بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵ درصد رشد نشان می دهد.

خسارت و مزایای پرداختی خالص این بیمه در ۶ ماهه سالجاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۸ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است و این شرکت نسبت به درآمد ۲۵۵۵ میلیارد تومانی نزدیک به ۱۳۴۱ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است.

بیشترین میزان پرداختی خسارت و مزایای پرداختی در این ۶ ماهه سالجاری مربوط به درمان، کشتی، بیمه شخص ثالث، بیمه مسئولیت، بیمه زندگی و غیره است.

همچنین بیشترین بیمه صادره ( قبول اتکایی) مربوط به بیمه درمان، ثالث-اجباری، زندگی، هواپیما، مسئولیت، بدنه خودرو و غیره بوده است.

پیش بینی رشد درآمد بیمه معلم  در ۶ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

نماد ومعلم در گزارش کدال درآمد حق بیمه ناخالص خود را در ۶ ماهه دوم سال نسبت به ۶ ماهه ابتدای سالجاری با ۷ درصد رشد پیش بینی می کند. با توجه به درآمد حق بیمه ناخالص که در این گزارش ۲۵۵۵ میلیارد تومان منتشر شده است پیش بینی می شود این درآمد در پایان سال به ۲۷۴۱ میلیارد تومان برسد.

قابل ذکر است که درآمد حق بیمه ناخالص بیمه معلم در ۵ سال اخیر با رشد قابل توجهی مواجه بوده به طوری در سال ۱۳۹۸ این میزان درآمد ۱۸۳۸ میلیارد تومان اعلام می شود در حالیکه در سال ۱۴۰۱ این درآمد به ۴۱۱۰ میلیارد تومان رسیده است و نشان از رشد ۱۲۳ درصدی دارد.

سودآوری 75 درصدی نماد

در این گزارش منتشر شده به اهداف کلان شرکت در سنوات آتی در حوزه حق بیمه و ترکیب پورتفوی اشاره می کند که این اهداف  شامل افزایش سودآوری از طریق بهبود ترکیب پرتفوی شرکت و همچنین افزایش سهم از بازار از طریق گسترش شبکه فروش و افزایش پرتفوی کارگزاران است. اهداف و برنامه های آتی شرکت در حوزه توسعه بازار عبارتند از تمرکز بر استان های پرپتانسیل در کسب پرتفوی نظیر تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و غیره ، ارائه طرح ها و بسته های بیمه ای جدید به بیمه گذاران شامل جایگاه داران سوخت، دفاتر پیشخوان، فیروزه ای و غیره، مشارکت هر چه بیشتر در کنسرسیوم های صنعت بیمه، شناسایی بازارهای جدید با ریسک مناسب، آموزش و فرهنگ سازی مفاهیم بیمه های زندگی با تهیه و انتشار کتاب های داستانی بیمه ویژه کودکان و استفاده از بازی های رایانه ای مبتنی بر آموزش بیمه و تبلیغات اثربخش برای دانش آموزان و نوجوانان، توسعه شبکه همکاری با کارگزاران و در نهایت نظام مندتر نمودن حوزه نمایندگان با حذف نماینده ضعیف و جذب نماینده جدید خواهد بود./ایسنا

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/121846

کلیدواژه

بیمه معلم

سود سهام

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها