اخبار بیمه / شناسه خبر: 80661 / تاریخ انتشار : 1400/9/8 12:32
|

راز ورشکستگی شرکت‌های بیمه چینی چیست؟

طبق تحقیقات اخیر انجام شده، در این کشور تنها ۲۸ درصد از مشتریان نسبت به صنعت بیمه رضایت دارند، در مقابل این عدد بانک‌ها با ۵۷ درصد رضایتمندی و کافه‌ها با ۸۰ درصد در صدر رتبه‌بندی قرار دارند.

بیمه ای ها /روز گذشته مدیر عامل بیمه رازی با بیان اینکه موفقیت شرکت‌های بیمه به درآمدزایی نیست بلکه بسته به تعداد مشتریان وفادار و رضایت آن‌ها  است گفته بود: پرتفو و درآمدزایی بالا تنها ملاک موفقیت شرکت‌های بیمه نیست، بلکه شرکت‌های بیمه باید مشریان خود را راضی نگه داشته و خدمات به‌روز به آن‌ها ارائه کنند.

این تحربه مدیر عامل بیمه راضی اما این روزها تبئیل شده به یکی از  مهمترین استراتزی‌ها شرکت های بیمه سراسر دنیا به گونه ای که طبق  آخرین پژوهش ها گفته شده یکی از  اصلی تری علل عدم موفقیت شرکت های بیمه چینی که این روزها با خطر ورشکستگی نیز مواجه هستند مشتری مداری ضعیفی است که داشته‌اند .

طبق تحقیقات اخیر انجام شده، در این کشور تنها ۲۸ درصد از مشتریان نسبت به صنعت بیمه رضایت دارند، در مقابل این عدد بانک‌ها با ۵۷ درصد رضایتمندی و کافه‌ها با ۸۰ درصد در صدر رتبه‌بندی قرار دارند.

در واقع هر چیزی که در دایره نیاز مشتریان چینی وجود داشته باشد از طریق فروشگاه‌های یک مرحله‌ای و آنلاین قابل تامین است، از وقت ملاقات پزشکی گرفته تا افتتاح حساب بانکی. مشتریان در تعامل با شرکت‌های آنلاین و آفلاین انتظار وقفه‌ی حداقلی در تجربه شخصی‌شان را دارند در حالی که شرکت‌های بیمه هنوز نتوانسته‌اند خود را با این انتظارات منطبق کنند. یکی از دلایل این تاخیر چرخه‌ی پیچیده‌ی صنعت بیمه در ارائه محصول است، زیرا کارگزاران به راحتی نمی‌توانند از احساسات مشتریان به صورت مستقیم آگاه شوند.

 

در واقع نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که در ورای انگیزه‌ای که پشت تأسیس هرشرکتی وجود دارد، قاعده‌ای است که برای تمامی شرکت‌ها کاربرد دارد: «اگر مشتری خودتان را به دست نیاورید یا مشتری خودتان را حفظ نکنید، هیچ راه موفقیتی نخواهید داشت!» همین تعبیر ساده می‌تواند بیان دقیقی از اهمیت مشتری و رضایت او باشد. در واقع شرکتی که به این اصل توجه نکند، محکوم به شکست است. شرکتی که به مشتری توجه نداشته باشد به حتم محصولی اشتباه تولید می‌کند، در منابعی اشتباه سرمایه‌گذاری می‌نماید و اعتماد مشتری از دست می‌دهد.

و شرکت مشتری‌مدار عملکردی کاملاً بر خلاف این شرکت دارد. در یک شرکت بیمه مشتری‌مدار هریک از اعضای تیم به مشتری گوش فرا می‌دهند و کار خود را با آن وظیفه منطبق می‌کنند. در نتیجه، محصولاتی می‌سازند که نیاز مشتری را برآورده می‌کند، خواسته‌های او را پیش‌بینی می‌کنند و سطحی از خدمات را فراهم می‌کنند که مشتری را تشویق به مراجعه مجدد و حمایت از آن برند بیمه می‌کند. در واقع می‌توان ادعا کرد که رمز موفقیت هر شرکت بیمه امروزی نه میزان استفاده آن از فناوری‌های روز که میزان اهمیتی است که آن شرکت به گستره مشتریانش می‌دهد.

و اما یک شرکت بیمه  زمانی می‌تواند مدعی باشد موفق است، که نیاز‌های همراهان و مشتریان شرکت در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ داده شده است و مشتریان صنعت بیمه از شرکت‌های بیمه‌ای همراهی، مشاوره، صدور بدون وقفه و به لحظه بیمه‌نامه و پرداخت خسارت در کوتاه‌ترین زمان را طلب می‌کنند نکته ای  که به نظر میرسد شرکت های چینی و مهمتر شرکت های  بیمه داخلی ما به آن نگاه ویژه ای داشته باشند.

پست الکترونیکی بیمه‌ای‌ها به نشانی bimeiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز بیمه ای ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

 

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/80661

کلیدواژه

شرکت‌های بیمه چینی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها