اخبار بیمه / شناسه خبر: 80637 / تاریخ انتشار : 1400/9/1 16:08
|

اختلاف دوباره بر سر تعرفه‌های پزشکی کلید خورد/بازنده دعوای پزشکان و بیمه‌ها کیست؟

رئیس نظام‌ پزشکی در حالی از لزوم افزایش ۶۰ درصدی تعرفه‌ها می‌گوید که بیمه‌ها از قبول آن خودداری می‌کنند و از سویی دیگر تبعات این افزایش هزینه دامن مردم را نیز خواهد گرفت.

بیمه ای ها /فائزه پناهی:با افزایش روزافزون نرخ مسکن و اجاره بهای مطب‌ها و قیمت تجهیزات پزشکی، این که رئیس نظام‌ پزشکی از افزایش قیمت تعرفه ها صحبت کند چندان دور از انتظار نبود، اما مشکلی که در این میان وجود دارد این است که این مردم هم یک تنه در مقابل این گرانی‌ها قرار دارند و حالا افزایش هزینه های درمانی مشکلی بر مشکلاتشان خواهد افزود.

در واقع  افزایش ۶۰درصدی تعرفه‌های خدمات‌پزشکی در بودجه‌۱۴۰۱ در حالی پیشنهاد شده است که حقوق یک کارگر فقط ۳میلیون تومان است و در خوشبینانه‌ترین حالت، حقوق او سال آینده حدود ۳۰‌درصد افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین می‌توان گفت در روزگاری که بیمه‌ها نیز برای شهروندان کم می‌گذارند پرداخت حق ویزیت حدود ۱۲۰هزار تومانی می‌تواند عدد زیادی برای بسیاری از شهروندان باشد. با این وجود محمد رئیس‌زاده، رئیس سازمان پزشکی کشور این عدد را منطقی می‌داند و معتقد است که هزینه‌های درمان را نه مردم که بیمه‌ها باید پرداخت کنند. هرچند که این سخن همیشه روسای پیشین نظام‌پزشکی هم بوده اما در سال‌های گذشته این مردم بودند که هزینه‌های درمان را پرداخت کردند و در مقابل هم برخی از پزشکان در مطب‌ها کیفیت خدمات را پایین آوردند، به زمان استاندارد ویزیت بی‌توجه بودند و برخلاف قانون در مطب‌ها عمل‌های جراحی انجام دادند. رئیس‌زاده اما می‌گوید تا زمانی که هزینه تعرفه‌گذاری پزشکان واقعی نشود این مشکلات حل نخواهد شد و تخلف پزشکان ادامه خواهد داشت.
از سویی دیگر اما متعهدنبودن بیمه‌ها به هم به مشکلات افزوده است، اما آنچه مسلم است، سازمان نظام پزشکی به عنوان مدافع حقوق جامعه پزشکی و به طور کلی افراد صاحب پروانه فعالیت از سازمان نظام پزشکی، برای واقعی شدن تعرفه‌ها تلاش می‌کند. موضوعی که همیشه جای بحث و محل اختلاف بوده است. اما، در نهایت، این بیمه‌ها هستند که به نتیجه مورد دلخواه خود دست پیدا می‌کنند و تعرفه‌ها با چند درصد افزایش، به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

حالا در جلسه‌ای که اخیراً برگزار شده است، مدیران ارشد سازمان نظام پزشکی، سازمان‌های بیمه گر و وزارت بهداشت حضور داشته اند و بحث بر سر تعرفه‌های سال ۱۴۰۱ را کلید زده اند و آنچه از اولین جلسه تعرفه‌ها بیرون آمده، این بوده که سازمان نظام پزشکی با شورای عالی بیمه به توافق نرسیده است‌.

نکته بعدی‌ای که در این میان وجود دارد این است که با توجه به شرایط پاندمی کرونا که دو سال است کادر بهداشت و درمان را درگیر ساخته و تلاش‌های بی وقفه آنها را برای نجات جان هموطنان، بیش از پیش جلوه گر ساخته است، این توقع ایجاد شده است که برای قدردانی از زحمات کادر درمان، دولت نیز با واقعی شدن تعرفه‌ها همراهی کند. در این بین لازم است، بیمه‌های پایه نیز همراهی کنند تا دود این قدردانی در چشم مردم نرود!

پست الکترونیکی بیمه‌ای‌ها به نشانی bimeiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز بیمه ای ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/80637

کلیدواژه

بیمه‌ها

بازنده دعوای پزشکان

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها