اخبار بیمه / شناسه خبر: 40425 / تاریخ انتشار : 1400/3/1 11:25
|

اجرای طرح اتحاد بورس و بیمه

با حضور جمعی از فعالان بازار سرمایه و صنعت بیمه، از طرح اتحاد بورس و بیمه رونمایی شد.

بیمه ای ها /علیرضا هادی یک فعال حوزه بیمه در مراسم رونمایی از این طرح با بیان این‌که طرح اتحاد بورس و بیمه یک گام جدید برای جذب مشتریان برای بازار بیمه زندگی است، اظهار کرد: در این طرح افراد می‌توانند علاوه بر تضمین سودی که در بیمه دارند با مشارکت از منافع در دوره‌های کوتاه مدت برخوردار شوند.

وی در توضیح طرح اتحاد بورس و بیمه گفت: هزینه عمومی و اداری در این طرح صفر شده و مشتری مجبور به پرداخت آن نیست همچنین ۱۵ درصد از سود حاصل از سرمایه‌گذاری، مازاد نرخ فنی دریافت می‌شود البته هرچه دوره بیمه نامه بلند مدت‌تر باشد سود تضمینی بالاتری دارد.

فعال حوزه بیمه با تاکید بر این‌که در این سهام بیمه نمی‌شود، اظهار کرد: برای مثال از ۱۰۰ واحد پولی که از بیمه زندگی دریافت می‌کنیم همانطور که بخشی از آن به بانک سپرده می‌شود بخش دیگر هم در بازار ‌سرمایه‌گذاری خواهد شد.

میزان حق بیمه محدودیت ندارد و وابسته به توان افراد است، نرخ تضمین در دوره یکساله ۱۰ درصد، دوره دو ساله ۱۱ درصد، دوره سه ساله ۱۳ درصد و دوره چهار ساله و پنج ساله ۱۵ درصد است. به گفته هادی، براساس مقررات بیمه مرکزی حق تضمین آینده وجود ندارد و طبق پیش بینی‌ها به مشتری اعلام می‌شود که میزان بازدهی چقدر خواهد بود. وی تاکید کرد: بیمه نامه به شرط حیات فرد است و بیمه نامه به گونه‌ای صادر می‌شود که حق بیمه پس از فوت فرد به وراث برگشت داده شود.

همچنین در این مراسم احمد اتحادپور، از فعالان بازار سرمایه اظهار کرد: دغدغه سرمایه گذاران در بازار سرمایه این بود که زمانی که وارد بازار می‌شوند، در زمان صعود بازار سود کنند و در زمان ریزش دچار زیان شوند به همین دلیل نیاز به یک سپر بیمه‌ای داشتند که دارایی خود را از دست ندهند.

وی ادامه داد: مذاکرات طرح اتحاد بورس و بیمه از هشت ماه پیش آغاز شد و اکنون به نتیجه رسید، براین اساس مدت قرارداد یک تا پنج ساله بوده و اصل سرمایه و درصدی از سود فرد تضمین می‌شود.

از سوی دیگر مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار ایجاد میز صنایع را گامی مهم برای رفع مسایل و مشکلات پیش‌روی صنایع بورسی دانست و تاکید کرد: عزم سازمان بورس برای حل مشکلات صنایع جدی است.

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه ایران، محسن انصاری مهیاری با اشاره به برگزاری میز صنعت افزود: بازارسرمایه دارای صنایع مختلفی است که هر یک از این صنایع در راستای تامین مواد اولیه، تولید و یا فروش محصولات خود همواره با چالش های متعددی رو به رو هستند. بنابراین برای رفع مشکلات و چالش های پیش روی صنایع فعال در بازارسرمایه، «میز صنعت» در سازمان بورس راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه نخستین میز صنعت سازمان بورس با حضور مدیران شرکت های پالایشگاهی در محل سازمان بورس و اوراق بهادار تشکیل شد، اظهار داشت: موضوع گزارشگری شفاف و همچنین پروژه های صنعت پالایشی از اصلی‌ترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

انصاری خاطرنشان کرد: در این نشست دغدغه های شرکت‌های پالایشی مطرح شد و به طور قطع سازمان بورس با هدف پشتیبانی از تولید و صیانت از حقوق سهامداران از هیچ اقدامی برای رفع مشکلات صنعت پالایشگاهی دریغ نمی کند.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه عزم سازمان بورس برای حل مشکلات صنایع جدی است، تصریح کرد: برگزاری این جلسات ادامه دارد و محدود به یک یا چند صنعت نیست و میز همه صنایع تشکیل می شود تا از این طریق ضمن طرح و بررسی مسایل و چالش های همه صنایع بورسی با همکاری سازمان بورس راهکارهای عملیاتی برای بهبود فرآیندها تدوین شود.

همچنین مدیر مالی و اقتصادی و عضو هیات مدیره شرکت پالایش نفت تهران گفت: میز صنعت سازمان بورس منشا تحول جدیدی در بازار سرمایه است و می تواند صدای رسای بخش مولد اقتصاد باشد، این تلاش سازمان بورس برای مدیریت ریسک های جانبی بازار سرمایه ستودنی و بی سابقه است.

فریدون ورشوساز افزود: این نشست ها و بررسی مشکلات به نوبه خود می تواند باعث هم افزایی شود، این که صنعت پالایشی در کنار دیگر صنایع می توانند مشکلاتشان را بازگو کند، روزنه امیدی برای برطرف شدن موانع است.

ورشوساز ادامه داد: سازمان بورس حلقه اتصال مدیران صنایع بورسی به وزارت اقتصاد، دولت، وزارت نفت، مجلس و دیگر نهادهای نظارتی شد و امیدواریم با تداوم این رویکرد شاهد حل مشکلات بخش مولد اقتصاد باشیم و این تلاش سازمان بورس برای مدیریت ریسک های جانبی بازار سرمایه ستودنی و بی سابقه است. مدیرمالی و اقتصادی شرکت پالایش نفت تهران در ادامه گفت: قسمت اعظم مشکلات صنعت پالایش و نفت داخلی است و باید شفاف شود، تمامی مشکلات را با سازمان بورس بازگو کردیم و امیدواریم دولت و مجلس بتوانند دراین میان، با همراهی سازمان بورس به کمک سهامداران، آمده و مشکلات این صنعت را برطرف کنند. امیدواریم صنعت پالایشی بتواند با همراهی سازمان بورس از سد مشکلات عبور کند.

ورشوساز افزود: اگر منابع پروژه های جدید این صنعت با کمک بازار سرمایه تامین شود، ضمن اشتغالزایی، شاهد رونق تولید و افزایش صادرات خواهیم بود و بدیهی است که در چنین شرایطی قیمت سهام این شرکت ها نیز روندی صعودی در پیش می گیرد.

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/40425

کلیدواژه

اتحاد بورس و بیمه

طرح اتحاد بورس و بیمه

محسن انصاری مهیاری

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها