اخبار بیمه / شناسه خبر: 233465 / تاریخ انتشار : 1403/7/29 10:44
|

تراز عملیاتی بیمه سامان با ۸۴ درصد رشد به ۱۶۳۰ میلیارد تومان رسید

تولید ۲۵۲۴ میلیارد تومان حق بیمه جبران ۸۹۴ میلیارد تومان زیان بیمه‌گذاران حاصل کار ۱۱ ماه نخست سال ۱۴۰۰ بیمه سامان است .

بیمه ای ها /به گزارش روابط عمومی، شرکت بیمه سامان که با نماد “بسامان” و سرمایه ثبت‌شده بیش از ۱۷۵ میلیارد تومان در بازار فرا بورس ایران فعالیت می‌کند گزارش یک‌ماهه منتهی به پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۰ را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش این شرکت خصوصی در بهمن‌ماه سال جاری ۲۵۳ میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد و ۱۰۶ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد که حاصل آن ثبت تراز مثبت

میلیارد تومان در این ماه بود، اما حق بیمه تولید این شرکت در پایان ۱۱ ماه نخست سال جاری به رقم ۲۵۲۴ میلیارد تومان رسید که حاکی از رشد۷۱ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته است و خسارت پرداختی با رشد ۵۱ درصدی به ۸۹۴ میلیارد تومان رسید. این بیمه خصوصی در این دوره ۱۱ ماهه تراز مثبت ۱۶۳۰ میلیارد تومان را ثبت کرد که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته بیش از ۸۴ درصد رشد داشته است.

رشد مطلوب حق بیمه تولیدی و کنترل مناسب ریسک بیمه‌نامه‌ها که منجر به رشد کمتر خسارت نسبت به حق بیمه تولید بیمه سامان در این دوره شد باعث کاهش نزدیک به ۵ درصدی نسبت خسارت این شرکت در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته شده است . نسبت خسارت بیمه سال در این دوره ۳۵/۴۱ درصد است و این نسبت در سال گذشته ۴۰/۱۱ درصد بوده است .

بیمه سامان علاوه بر رشد کمی در طی سال جاری کیفیت پرتفوی خود را هم بهبود بخشیده است به‌طوری‌که سهم بیمه زندگی اندوخته دار در این دوره به ۴۲ درصد از پرتفوی شرکت افرایش یافته است، درحالی‌که در دوره مشابه سال گذشته سهم این رشته ۳۳ درصد بوده است و همچنین سهم بیمه درمان ۲ درصد کاهش داشته است از ۲۵ درصد در سال گذشته به ۲۳ درصد در سال جاری رسیده است، سهم بیمه ثالث از ۸ درصد به ۷ درصد و سهم بیمه زندگی غیر اندوخته دار از ۶ درصد به ۷ درصد رسیده است.

بیمه درمان در سبد پرداخت خسارت این شرکت ۵۲ درصد سهم داشته است این سهم در سال گذشته ۵۴ درصد بوده است و بیمه زندگی در این دوره همانند سال گذشته ۲۰ درصد سهم در بخش خسارت داشته است و سهم بیمه ثالث از ۷ درصد به ۸ درصد افزایش داشته است .

لازم به یادآوری بیمه سامان در تاریخ ۱۳۸۳/۱۱/۲۷ به‌منظور ارائه خدمات بیمه‌های بازرگانی در رشته بیمه‌های اموال، مسئولیت و اشخاص و شروع به فعالیت کرد و بانک سامان، شرکت سرمایه‌گذاری بانک سامان، شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه ، صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران و مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد به همراه جمعی از اشخاص حقیقی و حقوقی با سوابق طولانی در صنایع مالی و تولیدی اعضای هیأت مؤسس شرکت بیمه سامان را تشکیل می‌دهند.

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/233465

کلیدواژه

بیمه سامان

شرکت‌های بیمه‌ای

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها