اخبار بیمه / شناسه خبر: 222677 / تاریخ انتشار : 1403/3/26 12:31
|

سرمایه گذاری های پرثمر بیمه پاسارگاد به سود سرمایه گذاران و سهامداران

بررسی عملکرد شرکت بیمه پاسارگاد در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که ۲۰ درصد بیشتر از نسبت به سال های گذشته سرمایه گذاری کرده که از این محل سود قابل توجهی را کسب کرد.

بیمه ای ها /به گزارش روابط عمومی،بررسی عملکرد شرکت بیمه پاسارگاد در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که  ۲۰ درصد بیشتر از نسبت به سال های گذشته سرمایه گذاری کرده که از این محل سود قابل توجهی را کسب کرد.

 این شرکت بزرگ بیمه ای در سال مالی ۱۴۰۲ موفق شد در مجموع بالغ بر ۲۵۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری را ثبت کند. این رقم در مقایسه با ۲۰۲ هزار میلیارد ریال در مدت مشابه سال گذشته، حدود ۲۰ درصد رشد داشته است.

مروری بر عملکرد سال ۱۴۰۲ شرکت بیمه پاسارگاد و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته، نشان داد که درآمد حاصل از این سرمایه گذاری ها حدود ۶۰ درصد رشد داشته است و از ۲۴هزار میلیارد ریال در دوره قبل به ۳۸هزار و ۸۵۲ میلیارد ریال در این دوره مالی رسیده است .

بررسی های بانکداری نشان می دهد که عمده این سرمایه گذاری ها از محل عملیات بیمه گری بوده است.

شرکت های بیمه بر اساس آیین نامه های بیمه مرکزی مانند شماره ۵۸ می توانند از محل ذخایر فنی خود سرمایه گذاری کنند که در نهایت سود آن به سهامداران می رسد. شرکت های بیمه از محل ذخایر فنی، سرمایه گذاری می نمایند و عواید آن متعلق به سهامداران است و در صورتی که خسارتی رخ دهد، منابع لازم از این محل تامین می شود. در حقیقت بیمه گرها چندین ذخیره دارند.

براساس این گزارش ؛ برای بیمه پاسارگاد در سال ۱۴۰۲ ذخیره خسارت معوق، مبلغ ۹۸۳۸میلیارد ریال، ذخیره ریسک های منقضی نشده بلند مدت مبلغ ۳۲۳۶میلیارد ریال، ذخیره حق بیمه عاید نشده ۳۲۸۶۷ میلیارد ریال، ذخیره ریاضی بیمه عمر ۲۲۷۴۱۹ میلیارد ریال وسایر ذخایر فنی هم ۱۴۴۵۵ میلیارد ریال بودند که در نهایت رشدی نزدیک به ۴۰درصدی داشتند.

بیمه پاسارگاد بر اساس دستورالعمل بیمه مرکزی توانست با سرمایه گذاری از چندین محل مناسب مانند بیمه عمر و همچنین ذخایر رشد قابل توجهی را در سرمایه گذاری کسب کند که در نهایت سود خالص ۲۵هزار و ۳۲۹ میلیارد ریالی برای این شرکت محقق شد.

در سال جاری هم این رویه ادامه داشته و سرمایه گذاری های بلندمدت شرکت به سودآوری مثبتی می انجامد. در اردیبهشت ۱۴۰۳ این شرکت بالغ بر ۷۳هزار میلیارد ریال حق بیمه عمر وزندگی صادر کرده است که خسارت آن حدود ۱۵هزار میلیارد ریال بود و بر اساس تجارب گذشته بیمه پاسارگاد می توان گفت که این حق بیمه تولیدی در بخش سرمایه گذاری های مفید مصرف خواهد شد.

شایان ذکر است که اندوخته قانونی و سرمایه ای بیمه پاسارگاد که برای تضمین ریسک های شرکت جمع آوری می شود در حال حاضر مبلغ پج هزار و ۴۵۷ میلیارد ریال برای اندوخته قانونی و د هزار و ۹۳۶ میلیارد ریال برای اندوخته سرمایه ای لحاظ شده است همچنین سود انباشته شرکت هم مبلغ ۲۴ هزار و ۴۶۳ میلیارد ریال برآورده شده است.

در مجموع می توان گفت که بیمه پاسارگاد با تمرکز بر درآمد با کیفیت و سرمایه گذاری های مدیریت شده و بدون ریسک توانسته شرایط قابل قبولی از عملکرد شرکت ارائه کند که سبب شده تا علاوه بر توجه سهامداران ، سرمایه گذاران نیز به این شرکت توجه ویژه داشته تا به راحتی بتوانند از محصولی مانند بیمه عمر و زندگی که بر اساس سرمایه گذاری طراحی شده استقبال کنند.

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/222677

کلیدواژه

بیمه پاسارگاد

بیمه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها