اخبار بیمه / شناسه خبر: 20423 / تاریخ انتشار : 1399/12/13 13:47
|

تماس جهت صدور کارت جایگزین برای دفترچه بیمه کلاهبرداری است

صدور دفاتر درمانی سازمان تامین اجتماعی در شعب و کارگزاری‌های این سازمان از اول اسفند ماه متوقف شده و هیچ دفترچه یا کارت جدیدی جایگزین دفاتر درمانی کنونی نمی‌شود...

بیمه ای ها /بیمه شدگان و بازنشستگانی که برگه های دفاتر آنها به اتمام می رسد، با همراه داشتن یکی از مدارک معتبر (کارت ملی، شناسنامه، برگه اول دفترچه بیمه) به پزشک و مراکز درمانی مراجعه و خدمات لازم را دریافت کنند.
دفاتر درمانی سازمان تامین اجتماعی به تدریج حذف می شود و دفاتر درمانی فعلی نزد بیمه شدگان تا آخرین برگ اعتبار داشته و قابل استفاده است.

پس از اتمام دفاتر درمانی، درخواست می شود که بیمه شدگان به شعب و کارگزاری‌ها مراجعه نکنند، زیرا از اول اسفند دفترچه جدیدی صادر نمی شود.
در این میان، شرکت های سودجو و افراد شیاد با بیمه شدگان و بازنشستگان تماس گرفته و به بهانه توقف انتشار دفترچه، کارت بیمه درمان طلایی، کارت هوشمند درمان، کارت تکمیلی درمان و ... را به آنها معرفی و مدعی می شوند که در قبال دریافت وجه کارت جدیدی برای آنها صادر کنند.

این افراد صرفا قصد اخاذی داشته و بار دیگر این سازمان تاکید می کند، در قبال حذف تدریجی دفترچه ها، هیچ کارت یا دفترچه جدیدی صادر نمی شود و هر تماس یا مراجعه به بیمه شدگان با عنوان صدور کارت جدید درمان کلاهبرداری است. بیمه شدگان به این تماس ها اعتنا نکرده و موضوع را به مرکز ارتباطات مردمی این سازمان ۱۴۲۰ اطلاع دهند.

چاپ و عرضه دفترچه جدید تأمین اجتماعی از اول اسفند ماه در همه شعب و کارگزاری‌های سراسر کشور متوقف شد.  

اکنون سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی در دسترس همه مراکز درمانی طرف قرارداد است و پزشکان اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه نسخه الکترونیک سازمان به نشانی ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه نویسی الکترونیک اقدام کنند.

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/20423

کلیدواژه

دفترچه بیمه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها