بیمه ای ها /اگر بخواهیم قدمت بیمه در ایران را بازگو کنیم بنظر بهتر است مبنا را از سال ۱۳۵۰ و قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری بر شمرد.
از دهه ۱۳۷۰ صنعت بیمه اقدام به استفاده از نرم افزار جهت صدور بیمه نامه و... نمود و توانست اطلاعاتی از قبیل: نام بیمه گذار، نوع بیمه نامه، آدرس موضوع بیمه، شماره موبایل، شماره تلفن و... را در سیستم های خود ذخیره نماید.
در حال حاضر تمامی شرکت های بیمه از نرم افزارهای صدور استقاده می کنند و کلیه اطلاعات با فشردن یک دکمه در دسترس می باشد و به راحتی می توانند تعداد بیمه نامه های صادره خود را در هر رشته بیمه ای و در یک شهر خاص را گزارشگیری نمایند.
کشور ایران جزء کشورهای زلزله خیز می باشد و جدیدا سیل خیز هم شده است.
در زمان بروز چنین بلایایی نقش صنعت بیمه بسیار پر رنگ است و همگان منتظر ایفای تعهدات شرکت های بیمه هستند.
ولی مشاهده می شود که شرکت های بیمه تکنولوژی را رها کرده و اقدام به نصب بنر در شهرهای دچار حادثه می کند و از بیمه گذاران خود می خواهند در صورت حادثه به آدرس اعلام شده در بنرهای نصب شده در سطح شهر مراجعه کنند.
حال چگونه هست که در زمان صدور بیمه نامه و موعد سر رسید و اقساط بیمه نامه شرکت های بیمه به بیمه گذار از طریق پیامک اطلاع رسانی می کنند ولی در زمان حادثه اقدام به نصب بنر می کنند.
آیا شرکت های بیمه نمی توانند از طریق ارسال پیامک به بیمه گذاران خود در شهر حادثه دیده نحوه مراجعه ایشان را اطلاع رسانی کنند و یا خودشان اقدام به تماس با بیمه گذاران نمایند و در صورت خسارت بیمه گذاران اقدام به ثبت مراحل کارشناسی و نهایتا پرداخت خسارت کنند./ریسک نیوز