اخبار بانک / شناسه خبر: 192560 / تاریخ انتشار : 1403/2/22 12:45
|

نسبت کفایت سرمایه بانک توسعه تعاون ۶.۶ درصد است

مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت بنا به اعلام نظر بانک مرکزی نسبت کفایت سرمایه بانک توسعه تعاون 6.6 درصد است.

بیمه ای ها /محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون طی ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیران و همکاران استانی و در حضور معاونین مدیر عامل و تعدادی از مدیران ستادی بانک اظهار داشت: همکاران کم ادعا، کم توقع و با غیرت بانک توسعه تعاون طی سال ۱۴۰۲ عملکردی درخشان رقم زدند. کارنامه مالی و عملکردی بانک نشان دهنده آن است که آمار و دستاوردهای حاصل شده در طول ۱۵ سال فعالیت بانک نقطه عطف محسوب می شود.

وی افزود: شاخص npl بانک توسعه تعاون در حد ۳.۵ درصد مدیریت شده است که در طول حیات بانک توسعه تعاون بی سابقه و در شبکه بانکی کم نظیر است. سودآوری نشان دهنده و نمودار و برآیند فعالیت ها و تلاش نقش آفرینان و بازیگران هر موسسه و بنگاه اقتصادی است، در این شاخص در سال ۱۴۰۱ بانک پس از یک دهه به سوددهی رسید و بانک در ریل سوددهی قرارگرفت و روند در سال ۱۴۰۲ به گونه ای بوده است که امید داریم در این دولت بتوانیم زیان انباشته ناشی از سالهای قبل را جبران کنیم. برنامه های جذب منابع به طور کامل محقق شد ، رشد ۴۰ درصدی منابع بانک توسعه تعاون طی سال پیشین دو برابر میانگین رشد شبکه بانکی بود و کمتر بانکی این رشد را تجربه کرد. در پرداخت تسهیلات تکلیفی و حمایتی نیز حداکثر تعهدات ایفا شد. در پرداخت مصوبات سفرهای استانی هیات دولت به لحاظ تعداد رتبه اول و به لحاظ مبلغ رتبه دوم را دارا هستیم. در موضوع درآمدهای مشاع و غیر مشاع، صدور ضمانت نامه، صدور اعتبار اسنادی نیز قریب به ۲۰۰ درصد برنامه بانک محقق گردید و عملکرد تحولی و جهشی بوده است.

این مقام بانکی تاکید کرد: افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون از ۲۸ هزار میلیارد ریال به ۶۲ هزار میلیارد ریال اقدامی ارزنده در دوره اخیر بوده است، بنا بر اعلام بانک مرکزی تثبیت شد که نسبت کفایت سرمایه بانک ۶.۶ درصد است. افزایش این شاخص سهم مهمی در ظرفیت ها و ارتقای سطح شاخص ها و اعتبار بانک دارد.

شیخ حسینی تصریح نمود: برنامه های ویژه ای برای تحقق شعار سال داریم، به ویژه آن که رهبر معظم انقلاب طی دیدار اخیر با کارگران، تعاون را مصداق بارز مشارکت مردم دانستند. روش های جدید تامین مالی نوین از جمله تامین مالی خرد جمعی، صدور اوراق صکوک و مرابحه ، گواهی سپرده خاص، فاکتورینگ، برات الکترونیک، اوراق گام و SCR راهکاری ارزشمند برای حمایت مالی از تعاونگران و تولید کنندگان است. در این حوزه برای ستاد تکلیف گذاشته ایم و استانها نیز پیشگام شوند و با شناسایی مشتریان و هدایت آنان این ابزار را به مشتریان معرفی کنند که البته منافع و مزایای خوبی برای مشتریان و شعب و استانها هم دارد. در حال حاضر بانک توسعه تعاون بیش از ۵۰ درصد حجم تامین مالی خرد جمعی را در شبکه بانکی انجام داده است.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: از مهمترین برنامه های کلان مدیریت بانک در این دوره افزایش سهم بازار بانک است. برنامه های عملیاتی نیز به گونه ای به استانها ابلاغ شده است تا در حجم عملیات بانک به خصوص در ارائه خدمات بانکی و مالی تحول و جهش صورت پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: وصول بموقع و جذب منابع ارزان قیمت بسیار مهم است و باید عملکرد واحدها به صورت روزانه توسط روسای شعب، مدیران استان و مدیران واحدهای ستادی رصد و پیگیری گردد، همکاران با توکل به خدا، شکرگزاری ، اراده و اعتماد به نفس، روحیه همکاری و دوستی، رعایت حق الناس، خیرخواهی، نوع دوستی برای یکدیگر و مشتریان در کنار جنبه های فنی و مهارتی و تلاش و پیگیری شرایطی را فراهم کنند تا اهداف عملیاتی بانک و جهش در عملکرد در این دوره محقق شود./ایسنا

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/192560

کلیدواژه

بانک توسعه تعاون

بانک

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها