بیمه درصنعت / شناسه خبر: 142184 / تاریخ انتشار : 1402/11/16 12:18
|

افزایش خسارت‌‌های بیمه بدنه اتومبیل

آمارها نشان می‌دهد بالاترین نسبت خسارت در صنعت بیمه مربوط به بدنه خودرو است.

بیمه ای ها /​

سهم خسارت‌های پرداختی شرکت‌های بیمه‌ای بابت «بدنه اتومبیل» از حق بیمه‌های پرداخت شده افزایش یافته است.

بیمه «بدنه اتومبیل» یکی از رشته‌های بیمه‌ای است که شرکت‌های بیمه به افراد ارایه می‌دهند تا متقاضیان بتوانند هزینه‌های ناشی از تصادفات، آتش‌سوزی، واژگونی و سرقت را به‌طور چشم‌گیری کاهش دهند و خسارت‌های وارده شده بر خودرو و قطعات آن را تا حدودی جبران کنند.

تازه‌ترین آمارهای بیمه مرکزی نشان می‌دهد طی ۹ ماهه نخست امسال حدود ۱۳ همت حق بیمه بابت «بدنه اتومبیل» از سوی بیمه‌گذاران به شرکت‌های بیمه‌ای پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶۶ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش از ۱۳ همت حق بیمه تولیدی در رشته بیمه بدنه خودرو حدود ۷۸ درصد آن یعنی معادل ۱۰.۱ همت صرف پرداخت خسارت به بیمه‌گذاران شده است.

شرکت‌های بیمه بابت  بیمه بدنه خودرو طی ۹ ماهه نخست امسال معادل ۱۰.۱ همت خسارت پرداخت کردند که در مقایسه با ۹ ماهه نخست سال گذشته بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته است.

بنابراین آمارها نشان می‌دهد طی دوره مورد اشاره، میزان رشد خسارت‌های پرداختی در بیمه بدنه اتومبیل (۸۰.۱ درصد) از حق بیمه تولیدی آن (۶۶.۳ درصد) بیشتر بوده است.

تورم بالا و افزایش قیمت خودرو در کشور موجب شده، افراد جامعه خودرو را بخشی از سرمایه شخصی در نظر بگیرند و با توجه به بالا بودن قیمت قطعات یدکی سعی کنند ریسک‌های مربوط به خودور را با بیمه بدنه پوشش دهند.

photo_2024-02-03_16-43-10

نسبت خسارت بیمه بدنه در بالاترین سطح

بررسی عملکرد بیمه «بدنه اتومبیل» از ابتدای سال جاری نشان می‌دهد نسبت خسارت در این رشته روند صعودی داشته است.

نسبت خسارت صنعت بیمه که از تقسیم میزان خسارت پرداختی به میزان حق بیمه تولید به دست می‌آید در ۹ ماهه نخست امسال با ۲.۲ واحد درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ۵۲.۸ درصد رسیده که در میان رشته‌های بیمه‌ای سه رشته‌ بدنه اتومبیل (با ۷۸ درصد) درمان (با ۶۴.۱ درصد) و شخص ثالث-مازاد (با ۶۱.۱) نسبت خسارتی بالاتر از بازار بیمه داشتند. به بیان دیگر بالاترین نسبت خسارت در صنعت بیمه مربوط به بدنه خودرو است.

نسبت خسارت «بیمه بدنه اتومبیل» که در پایان فرودین ماه امسال معادل ۶۹.۸۶ درصد بود در  پایان آذر ماه (۹ماهه نخست) به حدود ۷۸ درصد رسیده است. بالاترین نسبت خسارت در این رشته مربوط به پایان آبان ماه یعنی ۸ماهه نخست امسال بوده که معادل ۷۸.۱۵ درصد بوده است.

نسبت خسارت بیمه بدنه اتومبیل طی ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته معادل ۵.۹۳ واحد درصد افزایش یافته است.

photo_2024-02-03_16-43-14

 

 

منبع: اکو ایران

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/142184

کلیدواژه

بیمه بدنه

بیمه بدنه خودرو

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها