بورس / شناسه خبر: 132022 / تاریخ انتشار : 1402/10/21 17:48
|

شاخص گروه بیمه ای آماده رشد بیشتر

صنعت بیمه در وضعیت بنیادی خوبی قرار دارد و نمودار شاخص آن در بورس، آماده رشد بیشتر است.

بیمه ای ها /با توجه به رشد نرخ ضریب نفوذ، صنعت بیمه در طی سال‌ها توانسته‌ است خود را به عنوان یکی از ابزارهای مهم مدیریتی در کشور معرفی نماید. به این ترتیب این صنعت با رونق فعالیت های اقتصادی یک جامعه کمک زیادی به توسعه کشورها از جمله ایران داشته است. همانند سایر صنایع، ورود شرکت های بیمه ای به بورس اوراق بهادار به گردش بیشتر نقدینگی و افزایش تقاضا در بازار کمک شایانی میکند؛ لذا توجه به تحرکات این صنعت و بررسی هفتگی آن حائز اهمیت میباشد. در ادامه به گزارشات هفته گذشته و تحلیل روند پیش روی صنعت بیمه میپردازیم.



گزارش بازدهی گروه بیمه ای در بورس
شاخص گروه بیمه ای در هفته ای گذشت از محدوده ۹۸ هزار و ۲۰۰ واحد تا ۱۰۰ هزار واحد رشد کرد و سپس تا همان محدوده ۹۸ هزار و ۲۰۰ با اصلاح مواجه شد. نرخ بازدهی شاخص در هفته گذشته صفر بوده و ماه گذشته را نیز با ۲ درصد مثبت به اتمام رسانده است؛ در حالی که شاخص کل بورس ۰.۹ و شاخص هم وزن ۰.۶ درصد رشد را ثبت کرده اند.

بازه سالانه| درصد

بازه ماهانه| درصد

بازه هفتگی| درصد

نام شاخص

۳۵+

۲+

۰

شاخص صنعت بیمه

۳۷+

۰.۵+

۰.۹+

شاخص کل بورس

۵۴+

۱.۵+

۰.۶+

شاخص هم وزن











 

 

نظر یکی از تحلیلگران صنعت بیمه
صنعت بیمه پدیده بورس در سال ۹۹ خواهد بود. پس از ارائه گزارشات میان دوره ای ۳ ماهه اول سال ۹۹ در سامانه کدال، شرکت های بیمه ای با اختلاف فاحش بهترین عملکرد را در بین تمامی صنایع بورسی به لحاظ رشد سود آوری داشتند. از دلایل جهش صنعت بیمه میتوان به رشد ارزش کالاهای بیمه شده خودرو، مسکن و... و بالتبع افزایش ریالی حق بیمه آنها، افزایش تعرفه ها، مدیریت پرداخت خسارات و استفاده از استارتاپ های بیمه ای و مهم تر از همه رشد درآمد سرمایه گذاری شرکت های بیمه ای و افزایش هوشمندانه ذخایر خسارات اشاره کرد که در آینده بر جهش سود آنها اثر گذار است. در کنار بحث سود آوری بیمه ها این شرکت ها با توجه به املاک و مستغلات متعدد و ارزشمند در سرتاسر کشور پتانسیل بالایی برای افزایش سرمایه و تجدید ارزیابی دارند که با توجه به معافیت مالیاتی در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ باعث جهش قیمت سهام این شرکتها خواهد شد.

 

تحلیل تکنیکال شاخص بیمه
با توجه به تحلیل منتشر شده در هفته گذشته، شاخص در کوتاه مدت روند نزولی خود را شکسته و در نزدیکی مقاومت ۱۰۰ هزار واحد شروع به اصلاح سبک کرده و در حال حاضر انتظار میرود به حمایت ۹۶ هزار و ۸۰۰ واکنش مثبت داده و دوباره به مسیر صعودی خود ادامه دهد. در حال حاضر وسط موج دوم اصلاحی هستیم و پس از تکمیل موج میتوانیم شاهد تشکیل لگ های صعودی بعدی باشیم. اهداف به ترتیب ۱۰۱، ۱۱۰ و ۱۲۶ هزار واحد هستند که هر کدام میتوانند به عنوان مقاومت مانع ادامه روند صعودی بشوند؛ پس باید حمایت ها و مقاومت ها را مد نظر قرار داد. حمایت معتبر شاخص، ۹۲ هزار میباشد که نباید از دست برود؛ وگرنه ریزش بیشتری در انتظار شاخص بیمه خواهد بود.

شاخص گروه بیمه ای آماده رشد بیشتر



سخن پایانی
اقتصاد ایران تورم سنگینی را به همراه دارد که قیمت کالا ها و خدمات سال به سال افزایش میابد. به دنبال افزایش هزینه ها و خسارات وارده، ضریب نفوذ بیمه نیز طی سالیان اخیر افزایش یافته است و نقش صنعت بیمه را روز به روز پر رنگ تر میکند. به دلیل نیاز ضروری و استقبال مردم از صنعت بیمه ای، فروش و سودآوری شرکت های آن افزایشی بوده و خواهد بود. پس، سهام این شرکت ها میتواند بازدهی خیلی خوبی داشته باشد و بیش از پیش مورد توجه مردم قرار گیرد؛ لذا توجه به تحرکات شرکت های بیمه ای برای سرمایه گذاران توصیه میشود./ایسنا

 

 

 

 

 

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/132022

کلیدواژه

بیمه

بورس

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار