بورس / شناسه خبر: 121984 / تاریخ انتشار : 1402/10/13 12:49
|

بهار بیمه دی در بورس

افزایش دو برابری قیمت ۲۰ اسفند ماه سال گذشته وقتی پس از پایان معاملات قیمت هر سهم بیمه دی بر روی رقم ۴۴۲ تومان بسته شد.

بیمه ای ها /توجه به وضعیت رو به افت بازار شاید کمتر سهامداری در پیش بینی خود می‌دید با گذشت نزدیک به ۱۰ ماه قیمت این سهم با بیش از دو برابر شدن مرز ۱۰۰۰ تومان را پشت سر بگذارد.

به گزارش باشگاه بیمه گران، در روند معاملات زمان مورد اشاره، روز‌های مثبت این سهم کم نیست ولیکن ۳۱ مرداد سالجاری بیش از هر تاریخ دیگری ماندگار شده است چرا که در این روز قیمت هرسهم با ثبت رقم ۱۰۲۶ تومان به دایره چهار رقمی‌ها وارد و از آن به بعد آنچنان با قدرت در مدار رشد قرار گرفت که بازی قیمت در روز‌های منفی کاهش جزئی و مختصری داشت.

سهام بیمه دی که با نماد “ودی” در بازار اول فرابورس معامله می‌شود در بازه زمانی دو دی، خیز بیشتری را نسبت به افت قیمت تجربه کرده و از این رو در صفحه نمایش معاملات، رنگ خوشایند و امیدوارکننده سبز چشم نوازی می‌کند، رنگ خوشایندی که روایت صورت‌های مالی حسابرسی شده ۶ ماهه سالجاری را برای سهامداران شیرین، دلچسب و مهمتر از آن قابل اتکا کرده است.

زنجیره طلایی اعداد

درج رشد ۱۰۶ درصدی سود خالص هر سهم در صورت‌های مالی مورد اشاره، هرچند در ظاهر تنها یک عدد است، اما به واقع گویای مدیرتی کارآمد، ریل گذاری درست و عملکرد قابل قبول بیمه دی به سکانداری طاهر موهبتی است.

حال سهامداران بیمه دی با انتفاع در زنجیره طلایی عملکرد، پاسخ اطمینان خود را گرفته‌اند، تحقق سود ۱۰۰۹ ریالی به ازای هر سهم (EPS) در مقابل رقم ۴۹۰ ریالی ۶ ماهه اول سال گذشته رشد دو برابری را به دنبال داشته که درصورت ثبات شرایط می‌توان به رشد ۱۰۲ درصدی سود تقسیمی (DPS) نیز اشاره کرد.

رشد ۱۲۶ درصدی سود ناخالص”ودی” با جایگزینی ۸۰۷ میلیارد تومان سود ناخالص به جای ۳۵۷ میلیارد تومان ۶ ماهه اول سال گذشته و افزایش ۲۰۶ درصدی در آمد سرمایه‌گذاری از دیگر دستاورد‌های مطلوب این شرکت برای بازیگران فعال بازار سرمایه است که موجب شده حداقل حال سهامداران “ودی” در روز‌های بی رونق و رو به نزول تالار شیشه‌ای خوب باشد.

حرکت رو به رشد بیمه دی شاهراه افزایش سرمایه را نیز پیش‌رو دارد، بنابر تایید گزارش توجیهی، سرمایه این شرکت در مرحله اول پس از تایید سازمان بورس و بیمه مرکزی از ۵۹۵ میلیارد تومان به ۹۵۰ میلیارد تومان و در مرحله دوم به ۲۰۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت./ایسنا

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/121984

کلیدواژه

بیمه دی

بورس

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار