بیمه درصنعت / شناسه خبر: 121885 / تاریخ انتشار : 1402/9/27 12:07
|

استان اصفهان در تمامی شاخص‌های صنعت بیمه جایگاه دوم را در کشور دارد

همزمان با روز ملی بیمه( ۱۳ آذر ماه) رئیس ، نایب رئیس و دبیر شورای هماهنگی بیمه‌های استان در مجتمع مطبوعاتی به تشریح و تبیین مسائل صنعت بیمه در استان اصفهان پرداختند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

بیمه ای ها /رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های استان اصفهان در ابتدا ضمن تبریک این روز به اهداف این صنعت در کشور اشاره و اظهار داشت :بیمه دو هدف را دنبال می‌کند که هدف اول ایجاد امنیت در جامعه است چرا که برای سرمایه‌گذاری ایجاد امنیت می‌کند و هدف دوم تکریم ، صیانت و حفظ شأنیت افراد جامعه است.

سید علیرضا سماعی رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های استان اصفهان افزایش امنیت در جامعه را نتیجه نفوذ در جامعه اعلام و گفت:در حال حاضر ۶۹ شعبه سرپرستی در استان اصفهان وجود دارد که نمایندگانی دارند و در امر فروش به آنان کمک می‌کند و تعداد آنها ۵۷۱۵ نماینده در استان اصفهان است. علاوه بر آن کارگزارانی در این حوزه فعالند که در واقع مشاور یا دلال‌های صنعت بیمه در استان هستند و تعداد آنها ۷۸ کارگزاری است.

وی در ادامه به ارزیابان بیمه اشاره و در خصوص آنها گفت:ارزیابان خسارت ، افراد حقیقی یا حقوقی هستند که از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی دارای مجوز بوده و ۱۵۵ ارزیاب در استان اصفهان فعالند و بالای ۹۰ درصد از شرکت‌ها، ارزیابی خود را برون سپاری کرده‌اند.

سمایی آماری از وضعیت صنعت بیمه در سال گذشته ارائه نمود و اذعان داشت:در سال ۱۴۰۱ حق بیمه تولید شده بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان بود که در مقابل ۵۸۰۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت شد و این در حالی است که میزان رشد صنعت بیمه در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ در استان اصفهان ۵۳ درصد رشد داشته است و در ۶ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل این رقم به ۶۰ درصد رسیده است.

رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های استان اصفهان آمار جذاب دیگری هم ارائه نمود و خاطرنشان ساخت:استان اصفهان ۶/۲۶ در صد جمعیت کشور را دارد و سهم استان در تولید حق بیمه ۵/۶۹ صدم درصد است و این بدان معناست که در استان اصفهان ۱۳۵ هزار میلیارد تومان در ۶ ماهه اول امسال تولید شده که میزان خسارت در این مدت ۵/۷۱[در صد بوده است.

سید علیرضا سماعی سهم استان اصفهان از تولید ناخالص ملی را ۵/۶ درصد بیان و افزود ضریب نفوذ بیمه در استان اصفهان ۱/۸۹ (نزدیک به دو) است و این در حالیست که در برنامه ششم توسعه عدد ۷ در نظر گرفته شده بود .

رئیس شورای هماهنگی در پاسخ به سوال خبرنگار راه مردم مبنی بر مهم‌ترین چالش‌های صنعت بیمه در استان اصفهان به بیان آنها پرداخت و گفت:

سنتی عمل کردن و نیاز به یک ساختار جدید در حوزه فناوری و دیجیتال ، قوانین دست و پاگیر در صنعت بیمه، قوانین تخصصی و سخت در این حوزه ، نیاز به فرهنگسازی و ارتقاء سطح فرهنگ عموم آحاد جامعه ، وجود خودروهای بی‌کیفیت داخلی و از بین رفتن خیلی از شغل‌ها در حالی که قوانین آنها همچنان جاریست؛ از مهم‌ترین چالش‌های حوزه صنعت بیمه است .

سماعی به اهداف این شورا هم اشاره و عنوان داشت:پنج هدف توسط شورای هماهنگی دنبال و پیگیری می‌شود که : صیانت از حقوق قانونی و حرفه‌ای اعضا در مراجع ذیربط، کوشش برای توسعه اخلاق حرفه‌ای و توسعه همکاری بین اعضا ، کمک به ارتقا دانش فنی و مدیریتی کارشناسان و مدیران استانی صنعت بیمه ، کوشش در جهت توسعه فرهنگ بیمه و بالاخره رسیدگی و کمک به حل اختلافات بین اعضا پنج هدف مهم شورا است.

رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های استان اصفهان در رابطه با پرونده‌های شکایت از بیمه‌ها و مرتبط با بیمه اذعان داشت : قریب به یک سوم پرونده‌هایی که در قوه قضاییه مطرح می‌گردد در ارتباط با بیمه است.

بزرگزاد نایب رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های استان نیاز به فرهنگسازی در رابطه با بیمه را از رسالت‌های شورای هماهنگی و شرکت‌های بیمه دانست و افزود: استان اصفهان یک استان صنعتی و صنعت بیمه در آن دارای اهمیت می‌باشد و نیاز است که مردم از قوانین و تبصره‌های مربوط به صنعت بیمه آگاهی پیدا کنند .

وی به نکته ارزشمند حفظ کرامت و صیانت از افراد جامعه توسط شرکت‌های بیمه‌ای اشاره نمود و در این رابطه توضیح داد :در بلایای طبیعی نظیر سیل، زلزله، آتشفشان، صاعقه و …کرامت انسان‌ها خدشه‌دار می‌گردد چرا که سازمان‌های مردمی و برخی از سازمان‌های دولتی به کمک آنها می‌شتابند تا حادثه دیدگان را یاری رساند در حالی که اگر این افراد دارای بیمه نامه باشند ، دیگر نیازی به کمک‌های امدادی ندارند.

وی بالاترین درآمد و پرداخت خسارت را در صنعت بیمه مربوط به بیمه نامه‌های درمان و اتومبیل اعلام کرد./ایسنا

 

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/121885

کلیدواژه

بیمه

روز ملی صنعت بیمه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها