بورس / شناسه خبر: 121831 / تاریخ انتشار : 1402/9/20 13:43
|

سهم ۲/۴ میلیارد دلاری بیمه از بورس

صنعت بیمه در ایران سهم ۲ درصدی از بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. درواقع ۳۱ شرکت بیمه‌ای در بورس تهران و فرابورس ایران حضور دارند که...

بیمه ای ها /صنعت بیمه در ایران سهم ۲ درصدی از بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. درواقع ۳۱ شرکت بیمه‌ای در بورس تهران و فرابورس ایران حضور دارند که تعداد ۸ نماد در بورس تهران و مابقی در فرابورس معامله می‌شوند. از ۲۳ نماد فرابورسی تعداد ۱۲ نماد بیمه‌ای در بازار پایه فرابورس معامله می‌شوند. بر این اساس این ۳۱ نماد از لحاظ ارزشی در بورس بررسی شدند.

بیمه پاسارگاد با نماد «بپاس» رتبه اول را در بین این نمادها دارد که به عنوان بزرگترین شرکت بیمه‌ای بازار در بازار فرابورس معامله می‌شود. ارزش جاری نماد «بپاس» یک میلیارد و ۲۳۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است. همچنین ارزش جاری هر سهم آن ۱۶ هزار و ۴۵۲ ریال بوده و ارزش دلاری آن هم حدود ۲ میلیارد و ۴۵۴ میلیون دلار است. در مقابل آن شرکت بیمه زندگی باران با نماد «باران» که در بازار پایه فرابورس معامله می‌شود کمترین ارزش را دارد. به این صورت که ارزش جاری «باران» ۴ هزار ۵۸۸ میلیارد ریال است و هر سهم آن ۳ هزار و ۸۲۴ ریال معامله می‌شود. در این بین ارزش دلاری این نماد هم کمی بیش از ۹ میلیون دلار است که فاصله زیادی با «بپاس» را نشان می‌دهد.
در حالی که p/e کل گروه بیمه ۲۴/۷۲ است، p/e نماد «بپاس» ۳۹/۴۸ واحد بوده و بیمه معلم با نماد «ومعلم» بیش از ۵/۶۵ است.

 

سهم ۲/۴ میلیارد دلاری بیمه از بورس

سهم ۲/۴ میلیارد دلاری بیمه از بورس

 

 

 

منبع: فارس

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/121831

کلیدواژه

بیمه

بورس

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار