بیمه درصنعت / شناسه خبر: 121825 / تاریخ انتشار : 1402/9/19 10:52
|

غول‌های بیمه‌ای جهان را بشناسید

شرکت‌های بیمه، واسطه‌های مالی هستند که خدمات بیمه مستقیم یا بیمه اتکایی ارائه می‌کنند و از این طریق، بیمه‌شدگان را در برابر حوادث زیان‌بار آتی مورد حمایت قرار می‌دهند.

بیمه ای ها /​شرکت‌های بیمه، واسطه‌های مالی هستند که خدمات بیمه مستقیم یا بیمه اتکایی ارائه می‌کنند و از این طریق، بیمه‌شدگان را در برابر حوادث زیان‌بار آتی مورد حمایت قرار می‌دهند. این شرکت‌ها از طریق ارائه محصولات بیمه‌ای، در برابر دریافت مبالغی اقدام به پوشش ریسک‌های احتمالی افراد در حوزه‌های مختلف می‌کنند.

هدف اصلی شرکت‌های بیمه، کاهش بی‌ثباتی مالی و مدیریت زیان‌های احتمالی است. شرکت‌های بیمه با دریافت مبالغ کوچک تحت عنوان «حق بیمه» ریسک زیان‌های بزرگتر در آینده را پوشش می‌دهند و خسارت واردشده به بیمه شده را پرداخت می‌کنند. تعداد شرکت‌های بیمه بزرگ در سراسر جهان نزدیک به ۸ هزار شرکت است که در حوزه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند. ارزش بازار این شرکت‌ها بیش از ۹۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود. بزرگترین شرکت بیمه جهان بر اساس ارزش بازار، شرکت آمریکایی UnitedHealth است. با وجود اشغال رتبه نخست از نظر ارزش بازار، این شرکت بر پایه قیمت سهام در رتبه سوم شرکت‌های بیمه قرار دارد. این شرکت همچنین دوازدهمین شرکت باارزش جهان به شمار می‌رود.
بالاترین قیمت سهام در میان شرکت‌های بیمه‌ای جهان به شرکت Markel آمریکا تعلق دارد. قیمت هر سهم این شرکت ۱۴۱۰ دلار است. از نظر ارزش بازار، این شرکت با ۱۸.۶ میلیارد دلار در رتبه ۴۷ ایستاده است. دومین سهم بیمه‌ای گران جهان متعلق به شرکت سوئیسی Swiss Life است. قیمت هر سهم این شرکت بیش از ۶۳۸ دلار و ارزش بازار آن هم بیش از ۱۸ میلیارد دلار است. این شرکت در رتبه ۴۸ بزرگترین شرکت‌های بیمه‌ای جهان قرار دارد. دومین شرکت بیمه‌ای باارزش جهان، شرکت آمریکایی Elevance Health است که در رتبه ۱۱۴ باارزش‌ترین شرکت‌های جهان قرار دارد. قیمت هر سهم این شرکت بیش از ۴۸۰ دلار است که این شرکت را از این نظر در رتبه ششم جهان قرار داده است. سومین شرکت بیمه‌ای باارزش جهان نیز شرکت آلمانی Allianz با بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ارزش بازار است. قیمت هر سهم این شرکت بیش از ۲۵۶ دلار است که آن را چهاردهم از نظر قیمت سهام نشانده است.
بررسی‌های آماری شرکت‌های بیمه‌ای جهان از نظر میزان سود نیز نشان می‌دهد که شرکت چینی China Pacific Insurance با بیش از ۳۵ میلیارد دلار در صدر قرار دارد. دومین جایگاه با ۲۸.۴ میلیارد دلار به شرکت آمریکایی UnitedHealth تعلق دارد. شرکت Allianz آلمان با بیش از ۱۸ میلیارد دلار در سکوی سوم ایستاده است. همچنین از نظر درآمد، شرکت آمریکایی UnitedHealth با ۳۵۹ میلیارد دلار در رتبه نخست و شرکت‌های Cigna آمریکا و Allianz آلمان به ترتیب با ۱۸۹ و ۱۷۷ میلیارد دلار در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌اند.
در اینجا به معرفی تعدادی از بزرگترین شرکت‌های بیمه جهان و ارزش بازار آنها می‌پردازیم.

 

 

غول‌های بیمه‌ای جهان را بشناسید

 

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/121825

کلیدواژه

بیمه های جهان

بیمه حوادث

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها