اخبار بیمه / شناسه خبر: 121683 / تاریخ انتشار : 1402/8/16 11:20
|

اهتمام مجلس و ‌دولت سیزدهم بر پوشش بیمه‌ درمانی دهک‌های پایین درآمدی

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی، از اهتمام مجلس و ‌دولت سیزدهم بر پوشش بیمه‌ درمانی دهک‌های پایین درآمدی قدردانی کرد.

بیمه ای ها /پوشش بیمه ای اقشار ضعیف درآمدی و ساکنین مناطق کم ‌برخوردار را از دغدغه‌های اصلی دولت سیزدهم و مسئولین سازمان بیمه سلامت دانست و از حمایت‌های نمایندگان استان در مجلس در خصوص توسعه کمی و کیفی پوشش بیمه ای مردم قدردانی کرد.

وی گفت: بر اساس قانون تمامی موسسات ملزم به عقد قرارداد با بیمه سلامت هستند و در حال حاضر سه هزار و ۲۰۰ موسسه درمانی معادل ۹۵ درصد در استان، طرف قرارداد این اداره کل هستند.

مجیدی با اشاره به توسعه دولت الکترونیک گفت: با اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در استان تعداد دفاتر پیشخوان از ۹۱ دفتر به ۷۳ مورد رسیده است، چرا که بخش زیادی از فرایندها توسط خود اشخاص از طریق سامانه خدمات شهروندی قابل اجرا است.

وی کاهش بار مراجعات به ادارات بیمه سلامت، تسریع فرایندها، کاهش قطع درختان‌ برای چاپ دفترچه‌های کاغذی و دسترسی به بانک اطلاعاتی را از مزایای انجام طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی عنوان کرد و افزود: قبل از انجام این طرح تا سال گذشته به ‌منظور نگهداری اسناد، انباری به وسعت دو هزار متر اجاره شد که با توجه به کاهش پرونده های فیزیکی در حال حاضر، انبار ۶۰۰ متری در اختیار داریم و سال‌های بعد قطعا نیاز به فضای فیزیکی برای ذخیره اسناد کمتر خواهد شد./ایسنا

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/121683

کلیدواژه

بیمه سلامت

دهک پایین

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها