اخبار بیمه / شناسه خبر: 121670 / تاریخ انتشار : 1402/8/11 11:08
|

کاهش ۳۴ درصدی سود بیمه آسیا در ۶ ماه

بیمه آسیا با سرمایه ۳.۱۰۰ میلیارد تومانی در شش ماهه نخست سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۲ سود خالصی معادل ۲۷۳ میلیارد تومان (به ازای هر سهم ۸۸ ریال) شناسایی کرد.

بیمه ای ها /بیمه آسیا با سرمایه ۳.۱۰۰ میلیارد تومانی در شش ماهه نخست سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۲ سود خالصی معادل ۲۷۳ میلیارد تومان (به ازای هر سهم ۸۸ ریال) شناسایی کرد. مقایسه سود محقق شده با مدت مشابه در سال ۲۴۰۲ بیانگر کاهش ۳۴ درصدی آن است.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از ریسک نیوز، درآمد حق بیمه ناخالص ۵۸ درصد افزایش را ثبت کرد و منجر به تحقق حق بیمه خالص (سهم نگهداری) ۹۰۲۳۱ میلیارد تومانی شد که نسبت به مدت مشابه قبل افزایش ۵۶ درصدی را تجربه کرد. هم چنین رشد ۵۶ درصدی درآمدهای بیمه ای این شرکت را در شش ماهه نخست امسال شاهد بودیم.

از سوی دیگر خسارت و مزایای پرداختی خالص نیز با افزایش ۶۸ درصدی همراه شد و از ۷.۱۰۰ میلیارد تومان گذشت. هزینه‌های بیمه‌ای هم رشد ۴۷ درصدی را به ثبت رساند. به این ترتیب سود ناخالص فعالیت‌های بیمه‌ای با ۱۰ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال ۲۴۰۲ به ۱.۲۲۰ میلیارد تومان رسید.

رشته ثالث و عدم رشد متناسب نرخ دیه و حق بیمه این رشته و هم چنین اثرات حذف ارز ترجیحی دارو و تعرفه‌های پزشکی از جمله اصلی ترین دلایل کاهش سود خالص شرکت در دوره شش ماهه بود./فارس

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/121670

کلیدواژه

بیمه آسیا

سود

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها