اخبار بیمه / شناسه خبر: 121664 / تاریخ انتشار : 1402/8/9 11:38
|

موفقیت سازمان بیمه سلامت در کسب عنوان سازمان برتر در نظام برنامه ریزی

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران، ازموفقیت سازمان متبوع خود در کسب عنوان سازمان برتر در نظام برنامه ریزی خبر داد.

بیمه ای ها /حسین رنجبران گفت: امروزه با توجه به تحولات سریع در نظام سلامت و توسعه فناوری اطلاعات، ضرورت برنامه‌ریزی در جهت کسب نتایح مورد انتظار اجتناب‌ناپذیر است. در واقع، براساس ماموریت ها و تکالیف قانونی محوله به سازمان بیمه سلامت ایران در جهت توسعه و گسترش خدمات بیمه سلامت در کشور، برنامه‌ریزی مبتنی بر اهداف راهبردی برگرفته از تغییرات سریع و گسترده در محیط درون و برون ‌سازمانی رکنی اساسی بوده و در نهایت افزایش موفقیت سازمان را در پی خواهد داشت.

 معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران افزود: در طول دو دهه گذشته سازمان بیمه سلامت ایران با محوریت برنامه عملیاتی، در راستای تحقق اهداف راهبردی خود گامهای موثری برداشته است. 
در این زمینه سازمان بیمه سلامت ایران (سازمان بیمه خدمات درمانی سابق) در چارچوب نظام مدیریت کیفیت از سال ۱۳۸۱ اقدام به تدوین و اجرای برنامه عملیاتی در حوزه‌های ستادی و استانی نموده و در سالهای بعد با تدوین برنامه استراتژیک برمبنای روش امتیازی متوازنBSC)  ) که بصورت یکپارچه در بستر الکترونیک شکل گرفت این فعالیت ها را بسط و توسعه داد. 
وی تصریح کرد: در این زمینه، برنامه عملیاتی از سال های گذشته با حمایت و پشتیبانی مدیران عامل محترم  و هیات مدیره محترم با جدیت بیشتر به اجرا گذارده شد و با طراحی و پیاده‌سازی سامانه برنامه عملیاتی، برنامه‌ها و فعالیت‌های مرتبط به‌ طور یکپارجه در بستر الکترونیک تدوین و اجرا شود.
رنجبران ادامه داد: با توجه به تحولات حوزه سلامت و رشد چشم‌گیر و روزافزون فناوری اطلاعات از یک سو و تکالیف جدید سازمان مندرج در اسناد فرادستی از سوی دیگر، با مشارکت جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان و خبرگان حوزه سلامت در سال ۱۴۰۰، اهداف راهبردی سازمان بازنگری و بروزرسانی شد و با مشارکت حداکثری دفاتر و ادارات‌ کل ستادی  و استانی برمبنای عارضه‌ها و موانع فراروی بهره‌وری، برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ حول سه محور اصلی "دسترسی عادلانه، سلامت محوری و حفاظت مالی" و ۵ هدف راهبردی سازمان مشتمل بر ۴۲ هدف کمی، ۱۱۳ برنامه  و ۴۸۱ فعالیت تدوین و در اواخر اسفند ماه ۱۴۰۱ به حوزه‌های ستاد مرکزی و ادارات ‌کل بیمه سلامت استانها ابلاغ شد.
وی تاکید کرد: در این راستا متولیان برنامه از طریق سامانه برنامه عملیاتی از یکم لغایت دهم هر ماه نسبت به ثبت خود اظهاری فعالیت‌های انجام‌شده اقدام نموده و از یازدهم تا بیستم هر ماه ارزیابی انطباق فعالیت‌ها توسط مسئولین پایش ستادی انجام می‌شود. ضمن آنکه، در مقاطع زمانی سه‌ ماهه نسبت به پایش مجدد خود اظهاری و ارزیابی انطباق فعالیت‌ها نیز اقدام می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با عنایت به اجرای نظام یکپارچه برنامه عملیاتی در تمامی سطوح سازمانی به‌ منظور دستیابی به اهداف راهبردی سازمان، در سایه همت و تلاش کلیه همکاران در فرآیند تدوین برنامه و نظارت بر حسن اجرای آن، سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یک سازمان برنامه محور در دومین همایش نظام برنامه‌ریزی که با حضور معاونین و مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان‌های وابسته و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در روزهای اول و دوم آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس "سازمان برتر در نظام برنامه‌ریزی" گردید که نمایانگر عزم و اهتمام جدی همکاران خدوم سازمان به بهره‌گیری از رویکردها و روشهای کارآمد به منظور بهبود کارایی و اثربخشی فرآیندها و افزایش رضایت بیمه‌شدگان و سایر ذینفعان است./ایسنا
 

 

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/121664

کلیدواژه

بیمه سلامت

بیمار خاص

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها