اخبار بیمه / شناسه خبر: 121655 / تاریخ انتشار : 1402/8/8 09:27
|

پاس گل ۱۲۵هزار میلیاردی بیمه پاسارگاد به افزایش سرمایه

انتشار سرمایه ثبت شده ۳۸ شرکت بیمه‌ای از سوی بیمه مرکزی به عنوان مهمترین شاخص ارزیابی توانگری مالی سند موثقی برای اتکای بیمه‌گذاران می‌تواند باشد .

بیمه ای ها /انتشار سرمایه ثبت شده ۳۸ شرکت بیمه‌ای از سوی بیمه مرکزی به عنوان مهمترین شاخص ارزیابی توانگری مالی علاوه بر آنکه سند موثقی برای اتکای بیمه‌گذاران می‌تواند باشد حکایت از جابه جایی قدرت در بازار این صنعت نیز دارد. نمونه بارز آن قرارگرفتن بیمه پاسارگاد در جایگاه بالای این فهرست با ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه است، شرکتی که با اخذ مجوز افزایش سرمایه صد درصدی از هیأت مدیره در سودای رای ۱۲۵ هزار میلیارد ریالی مجمع است.

آغاز با چراغ سبز سازمان بورس
بیمه پاسارگاد با ریل گذاری درست افزایش سرمایه توانسته ارتقاء نسبت توانگری مالی، افزایش ظرفیت نگهداری و تامین منابع لازم جهت توسعه فعالیت‌های آتی را مدیریت کند، رأی هیأت مدیره این شرکت بیمه‌ای به افزایش سرمایه موجود ۶۱ هزار و ۲۳۶ میلیارد ریالی به ۱۲۵ هزار میلیارد ریال، از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه‌ای گواه این ادعاست.
این شرکت برای افزودن چندین باره سرمایه خود دست به کار شده و نقشه راه را چیده است. حال در تازه‌ترین رویداد براساس مجوز سازمان بورس “بپاس” از سوم آبان ماه سالجاری به مدت۶۰ روز فرصت دارد افزایش سرمایه ۱۳ هزارو ۷۶۴ میلیاردریالی را با انتشار سهم ۱۰۰۰ ریالی معادل سرمایه فوق، محقق کند.

بهار بیمه‌پاسارگاد با یک گل
فصل دوم افزایش سرمایه در مجمع عمومی فوق العاده این شرکت رقم خواهد خورد. اینجاست که با رسیدن سرمایه ۷۵ هزار میلیارد ریالی به ۱۲۵ هزار میلیارد ریال، پاس گل بیمه پاسارگاد به ثمر نشسته و همان تک گل بهار را برای این شرکت بیمه‌ای پرتلاش به ارمغان خواهد آورد.
پیرو آن تصمیم گیری برای تامین ۴۱ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته و ۸ هزارو ۷۵۰ میلیارد ریال از سایر اندخته‌ها صورت گرفته که طبق نظر مجمع، هیأت مدیره ۲ سال فرصت دارد پس از اخذ مجوز از سازمان بورس و بیمه مرکزی نسبت به عملی نمودن این مهم اقدام کند.

ضربان افزایش سرمایه “بپاس”

شرکت بیمه پاسارگاد به منظور عرضه خدمات بیمه‌ای در زمینه بیمه‌های زندگی و غیرزندگی (به طور مستقیم و قبولی اتکائی) و کسب سود متوازن و همسو با مصالح و منافع ملی توسط گروه مـالی پاسـارگاد در سال ۱۳۸۵ با سرمایه ۴۵۰ میلیارد ریال که ۵۰ درصد آن پرداخت شده بود، در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسید و پس از طی تشریفات لازم پروانه فعالیت خـود را در کلیـه رشته های بیمه‌ای دریافت کرد.
از سال ۸۹ افزایش سرمایه این شرکت بر مدارصعودی قرار گرفته و تا سال ۱۴۰۰به طور متوسط از ۴۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران، سود انباشته و اندوخته سرمایه‌ای داشته است./صدای بورس

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/121655

کلیدواژه

بیمه پاسارگاد

بانک مرکزی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها