اخبار بیمه / شناسه خبر: 121640 / تاریخ انتشار : 1402/8/5 11:00
|

کاهش سود خالص هرسهم سرمایه‌گذاری صنعت بیمه

سود خالص شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ با رشد ۲۰۶ درصدی نسبت به سال مالی قبل، به رقمی بالغ بر ۳۲۵ میلیارد تومان رسید.

بیمه ای ها /سود خالص سرمایه گذاری صنعت بیمه  با نماد "وبیمه" در سال مالی قبل حدود ۱۰۶ میلیارد تومان بوده است.

شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه به سرمایه گذاری در زمینه های خرید فروش سهام شرکت ها، اوراق درآمد ثابت، املاک و مستغلات، طلا و ارزهای خارجی می پردازد و ۵۸.۹۳ درصد از سهام آن در اختیار بیمه مرکزی است.

ناگفته نماند که درسال مالی مورد نظر این گزارش، بیمه مرکزی سهام خود در وبیمه را ۲۷.۰۷ درصد افزایش داده است.

از قرار معلوم در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۱، بیمه مرکزی ۳۱.۸۶ درصد از سهام وبیمه را در اختیار داشته است.

براساس این گزارش ،سود خالص هرسهم شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه در سال مالی منتهی به شهریور ۱۴۰۲ با ۵ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به رقم معادل ۲۰۳ ریال رسید.

سود خالص هرسهم این شرکت در مدت مشابه سال قبل ۲۱۳ ر یال بوده است.

از قرار معلوم شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه در سال مالی منتهی به شهریور ماه سال ۱۴۰۲، ساختمان شرکت را تا مبلغ ۲۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون تومان و اثاثیه و منصوبات را تا مبلغ ۵ میلیارد تومان درمقابل خطرات احتمالی ناشی از حریق، سیل و زلزله تحت پوشش بیمه قرار داده است.

گفته می شود که شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه نزدیک به ۷۳۱ میلیون تومان بابت صورت وضعیت و مخارج انجام شده تا تاریخ ۲۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ از بیمه مرکزی طلب دارد.

۷.۹۰ درصد از سهام وبیمه در اختیار صندوق بازنشستگی کارکنان بیمه مرکزی و ۱۷.۹۶ درصد از سهام این شرکت م در اختیار صندوق سرمایه گذاری بازارگردانی صبا نیک  قرار دارد.

درحال حاضر امیرحسین ارضاء، صالح کاظمی نیا، سمانه رشیدیان یزد و حسین توسلی امجد، اعضای هیات مدیره وبیمه را تشکیل می دهند./ایرنا

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/121640

کلیدواژه

سود سهام

صنعت بیمه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها