اخبار بیمه / شناسه خبر: 91453 / تاریخ انتشار : 1402/1/27 11:18
|

بیمه چه خسارت‌هایی را پرداخت نمی‌کند؟

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران گفت: وقتی مردم ماشین خود را بیمه کردند فکر می‌کنند که یک چک سفید امضا در اختیار دارند در صورتی که اینطور نیست.

بیمه ای ها /سرهنگ احسان مومنی اظهار کرد: وقتی مردم ماشین خود را بیمه کردند فکر می‌کنند که یک چک سفید امضا در اختیار دارند در صورتی که اینطور نیست که هر تصادف و حادثه‌ای پیش می‌آید بیمه پرداخت می‌کند و به این امید رانندگی می‌کنند و یا تخلف حادثه سازی را انجام می‌دهند.

وی بیان داشت: یکی از آن موارد خسارتی است که بیمه به شخص مقصر در حادثه پرداخت نمی‌کند و راننده مقصر می‌بایست بیمه بدنه داشته باشد تا بتواند خسارت را دریافت نماید.

سرهنگ مومنی گفت: در حوادث رانندگی که عدم رعایت ظرفیت وسیله نقلیه توسط راننده رعایت نشده باشد و یا اینکه توسط پلیس و یا مراجع قضایی جریمه بشود از موارد دیگری است که بیمه در این مورد جبران خسارت نخواهد داشت.

وی افزود: اگر پلیس تشخیص بدهد که رانندگی در حالت مستی یا استعمال مواد روان گردان بوده است و اثر گذار در حادثه بوده است و تاید نماید بیمه خسارت زیان دیده را پرداخت می‌کند، ولی از مقصر حادثه مطالبه خواهد کرد و همچنین خسارت‌های بدنی به افرادی که در قسمت بار وسیله نقلیه سوار مانند رکاب وسیله نقلیه سوار شده اند جز همین موارد است که بیمه خسارتی پرداخت نخواهد کرد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: اگر راننده خودرویی را سرقت کرده باشد و تصادف نماید و خسارات در زمان تشعشات اتمی و رادیو اکتیو‌ها، اثبات عمد و تبانی در حادثه یعنی اگر اثبات شود حادثه عمدی بوده و یا تبانی بودن حادثه مشخص شود که جهت کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه بوده است نیز جز مواردی است که بیمه جبران خسارت نخواهد کرد.

سرهنگ مومنی افزود: اگر راننده مقصر حادثه فاقد هرگونه گواهینامه رانندگی باشد و یا اینکه گواهینامه وی متناسب با وسیله نقلیه نباشد بیمه هزینه ظرف مقابل را پرداخت می‌کند، ولی بعد از آن به شخص مقصر مراجعه خواهد کردو هزینه‌های خود را باز پس خواهد گرفت.

وی گفت: اگر علت حادثه یک تخلف حادثه ساز باشد بیمه می‌تواند مجدد قسمتی از خسارات پرداخت شده را مطالبه نماید. 

سرهنگ مومنی افزود: اگر راننده مقصر در وسیله نقلیه خود تغیرکاربری داده باشد ویا اینکه راننده سواری از وسیله نقلیه خود به عنوان مسافرکشی استفاده نماید و این تغیری که داده است باید قبل از اینکه وسیله نقلیه خود را بیمه کند حتما شرکت بیمه را جریان بگذارد در غیر این صورت با مشکل بر خواهند خورد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بخشی از خسارت‌های وارده به خودرو‌های نامتعارف نیز پرداخت نمی‌گردد مگر آنکه خودرو دارای بیمه بدنه باشد.

وی افزود: در موارد یاد شده بیمه مکلف است خسارات غیر مقصر را پرداخت نماید، ولی بعد از آن از فرد مقصر بازخواست می‌کند./باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/91453

کلیدواژه

بیمه چه خسارت‌هایی را پرداخت نمی‌کند؟

سرهنگ احسان مومنی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها