اخبار بیمه / شناسه خبر: 91449 / تاریخ انتشار : 1402/1/26 09:57
|

بیمه مرکزی خواهان اصلاح قانون بیمه خودرو و حذف "نامتعارف" شد

قائم مقام بیمه مرکزی با اشاره به اثر گرانی خودرو در بیمه، خواهان حذف قید متعارف و غیر متعارف از محصولات بیش ۶۰۰ میلیون تومانی توسط مجلس شد.

بیمه ای ها /مجید مشعلچی فیروزآبادی با بیان اینکه کمیسیون‌های مجلس و صحن در مورد لایحه اصلاح ماده ۸ قانون بیمه شخص ثالث در حال تبادل نظر هستند به ایسنا،گفت: درخواست بیمه مرکزی این بود که بین بیمه‌گر و بیمه شده توافقی صورت گیرد و قید متعارف و غیرمتعارف حذف شود.

وی ادامه داد: طبق تبصره سه ماده ۸ قانون، خسارت مالی ناشی از حوادث رانندگی صرفاً تا خسارت وارده به گرانترین خودرو متعارف از طریق بیمه‌ نامه شخص ثالث و یا مقصر حادثه قابل جبران خواهد بود. بنابراین درخواست بیمه مرکزی این است که موضوع متناظر بودن حذف شود. برای مثال اگر قیمت گلگیر خودرو نامتعارف ۳۰ میلیون تومان باشد با یک خودرو متعارف متناظر کرده و اگر قیمت خودرو نمونه دو میلیون تومان باشد، بیمه فقط دو میلیون تومان را پرداخت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، طبق قانون هر خودرو بیش از ۶۰۰ میلیون تومانی، غیرمتعارف بوده و بیمه مرکزی دو سال پیش، لایحه اصلاح ماده ۸ قانون را به مجلس ارائه داده اما تاکنون بلاتکلیف مانده است.

نرخ دیه سال جاری ۹۰۰ میلیون تومان بوده که در ماه‌های حرام به ۱.۲یک میلیارد تومان افزایش می‌یابد. بنابراین در سال جاری ۶۰۰ میلیون تومان معیار شناسایی خودروها در پرداخت خسارت قرار می‌گیرد و خودروهای تا این سقف متعارف و بالاتر از آن نامتعارف خواهند بود./بورس پرس

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/91449

کلیدواژه

بیمه خودرو

اصلاح قانون بیمه خودرو

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها