اخبار بیمه / شناسه خبر: 91392 / تاریخ انتشار : 1401/12/1 13:02
|

شفافیت بورس دست مافیای خودرو را قطع می‌کند/ عرضه کل خودروها در بورس قانون می‌شود

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: امیدواریم به کمک شفافیت بورس و عرضه خودروها در این بازار، دست مافیای خودرو قطع شود که در این حوزه با مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس از...

بیمه ای ها /سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: امیدواریم به کمک شفافیت بورس و عرضه خودروها در این بازار، دست مافیای خودرو قطع شود که در این حوزه با مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس از سال آینده طبق قانون، کل خودروها در بورس عرضه می‌شود.

حسین بامیری در مورد عرضه خودرو در بورس کالا، اظهار داشت: ورود خودرو به بورس، شیوه موفقی برای تعادل بخشی به عرضه و تقاضای خودرو در کشور بوده است؛ چراکه با حذف قیمت‌گذاری دستوری به مرور واسطه‌ها و دلالان از چرخه خرید و فروش حذف می‌شوند و خودرو با قیمت واقعی و متعادلی به دست مردم می‌رسد.
 
وی بیان داشت: موافق عرضه خودرو در بورس کالا هستم و امیدوارم این اقدام مهم به دلیل شفافیت و رقابت، دست مافیای خودرو را در این حوزه قطع کند و بتواند به ارتقای کیفیت صنعت خودرو در کشور که مطالبه مردم و مجلس است کمک کند.
 
بامیری عرضه خودرو در بورس کالا را به نفع مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: این نوع عرضه زمینه‌ای مثبت برای ایجاد رقابت در معاملات خودرو است؛ زیرا با کشف ارزش واقعی قیمت، بازار ساماندهی می‌شود و ابهامات و اشکالات این حوزه به حداقل می‌رسد.
 
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با مصوباتی مقرر کرد که سال آینده همه خودروها در چارچوب قانون در بورس عرضه شوند و از این طریق بتوان به شفافیت معاملات این حوزه و سیاست‌گذاری دقیق‌تر کمک بیشتری شود.
 
وی افزود: نمایندگان مجلس از هر اقدامی که به ارتقا صنعت استراتژیک خودرو در کشور کمک کند حمایت خواهند کرد و این مطالبه جدی مجلس است./یرنا

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/91392

کلیدواژه

کمیسیون امور داخلی کشور

مافیای خودرو

عرضه کل خودروها

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها