اخبار بیمه / شناسه خبر: 91246 / تاریخ انتشار : 1401/9/29 01:54
|

تقاضا برای وام زیاد و منابع بانک‌ها محدود است

معاون نظارت بانک مرکزی تقاضا برای وام را زیاد ارزیابی کرد و گفت: در این زمینه منابع بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات محدود است و تحت فشار تسهیلات تکلیفی قرار دارند.

بیمه ای ها /ابوذر سروش_معاون نظارت بانک مرکزی  درباره روند تسهیلات دهی خرد بانک‌ها مبنی ایجاد میانگین و سپرده‌گذاری اظهار کرد: پرداخت تسهیلات خرد نباید مبتنی بر ایجاد میانگین باشد اما ممنوع نیست. در این زمینه، بانک‌های قرض‌الحسنه خدمات بهتری در جهت پرداخت تسهیلات ارائه می‌دهند و شبکه بانکی نیز تحت فشار پرداخت تسهیلات تکلیفی است.

وی افزود: با این حال رشد پرداخت تسهیلات خرد زیر ۲۰۰ میلیون تومان حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد طی شش تا هفت ماهه امسال بوده است. باید به این موضوع توجه شود که تقاضا برای تسهیلات زیاد و ظرفیت و منابع بانکی محدود است.

معاون نظارت بانک مرکزی ادامه داد: سهم تسهیلات تامین مالی خرد در شبکه بانکی باید مشخص شود زیرا، همه بانک‌ها نمی‌توانند به عموم مردم وام بدهند بلکه اولویتی که برای برخی بانک‌ها تعیین شده این است که به بخش تولید وام پرداخت کنند.

سروش در پایان اعلام کرد: بانک‌هایی که بخشی از مبلغ وام یا سپرده را بلوکه می‌کردند، به هیئت انتظامی بانک‌ها معرفی شدند و در صورتی که موارد دیگری از تخلف بانک‌ها مشاهده کردید، اعلام کنید تا مورد پیگیری قرار گیرد.

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/91246

کلیدواژه

تقاضا برای وام

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها