اخبار بیمه / شناسه خبر: 233223 / تاریخ انتشار : 1403/7/7 17:53
|

مدیریت تهدید سلامت با بیمه درمان پاسارگاد

قشر حقوق بگیر به ناچار با حداقل ها زندگی می کند و به عبارت بهتر، زندگی نمی کنند، بلکه به اندازه ای که زنده بمانند، گذران عمر می کنند.

بیمه ای ها /به گزارش روابط عمومی، تورم روز افزون زندگی را برای مردم سخت کرده و در بسیاری از بخشها به چالش تبدیل شده است. بنابر اعلام کارشناسان بر اساس آمارهای رسمی، خط فقر ۱۸ میلیون تومان است در حالی که حداقل حقوق برای مجردها، حدود ۸ میلیون تومان است و چنانچه فردی همسر و ۲ فرزند داشته باشد، میزان حقوقش به ۱۰ میلیون تومان می رسد. تاسف آور اینکه بیشتر حقوق بیگیران به ویژه کارگران و بازنشستگان، حداقل بگیر هستند که نشان می دهد بیش از ۶۰ درصد جامعه زیر خط فقر قرار دارند.

بحران حداقلی برای حداقل بگیر

قشر حقوق بگیر به ناچار با حداقل ها زندگی می کند و به عبارت بهتر، زندگی نمی کنند، بلکه به اندازه ای که زنده بمانند، گذران عمر می کنند. حقوق های ناچیز باعث نگاههای حسرت آمیز زن و فرزند حقوق بگیران بر سر سفره های حداقلی شده و این در حالی است که هیچ اتفاق خاصی رخ ندهد. اگر به یک باره بیماری از نوع مقداری جدی برای هر یک از اعضای خانواده رخ دهد، همان سفره های حداقلی را نیز تهدید می کند.

بحران های درمانی

شدیدترین بحرانی که می تواند یک خانواده را تهدید کند، بیماری است. امروزه بروز هرگونه بیماری، هرچقدر هم ابتدایی باشد، دخل و خرج خانواده را به هم می ریزد و چنانچه بیماری نیاز به درمانی های جدی همچون بستری در بیمارستان یا عمل جراحی داشته باشد، وضعیت بسیار خراب تر می شود. بیماری ها خاص به داروهای خاص نیاز دارد، داروها و درمان هایی که می بایست از طریق بازار آزاد تهیه شود که رقم های سنگینی را به خانواده ها به ویژه حقوق بگیران تحمیل می کند.

زندگی در شرایط تهدیدآمیز

این شرایط نشان می دهد که حقوق بگیران در شرایط تهدید آمیزی قرار دارند. شاید بتوان هزینه هایی همچون سفر، خورد و خوراک، پوشاک و مواردی از این دست را مدیریت و حتی حذف کرد، اما دارو و درمان به هیچ عنوان قابلیت مدیریت کردن ندارد. بدتر آنکه دارو و درمان به یک تجارت تبدیل شده، به نوعی که از ویزیت پرشک تا هزینه عمل های جراحی به روشهای سوال برانگیز از جمله دریافت زیرمیزی انجام می شود و بسیاری از دارو نیز از شمول بیمه خارج است و چنانچه در داروخانه ها باشد، باید به قیمت بالا و چنانچه نباشد، باید به چندین برابر از دلالان دارو خریداری شود.

 

مدیریت درمان با بیمه

اگر این واقعیت تلخ را بپذیریم که هر لحظه در شرایط تهدید قرار داریم و به هر شکل ممکن طبیعی یا غیر طبیعی و حتی مشیت الهی، امکان دارد جان و مال مردم در معرض خطر قرار گیرد، لازم است آینده نگری در دستور کار قرار گیرد و مدیریت صورت  پذیرد. اما بهترین روش برای مدیریت شرایط بحرانی، مدیریت ریسک با بیمه است. اما در مورد بیمه ها نیز نباید بسادگی ورود کرد، بلکه لازم است خدماتی که از سوی  بیمه ها ارایه می شود، مورد بررسی قرار گیرد و بهترین آنها را برگزید.

بیمه درمان پاسارگاد

شرکتهای بیمه در زمینه درمان بسادگی ورود نمی کنند، زیرا حق بیمه های درمان ناچیز اما خسارت درمان بسیار بالاست، وضعیتی که اثبات می کند بیمه درمان می تواند یک شرکت بیمه را با چالش جدی رو به رو کند. با این وصف شرکت بیمه پاسارگاد برای آنکه رضایت مشتریان خود را تامین کند، بیمه درمان تکمیلی را در دستور کار قرار داده و اعلام کرده کارکنان شرکتها می توانند به صورت گروهی، بیمه درمان را از بیمه پاسارگاد خریداری کنند

درمان تکمیلی گروهی

بیمه پاسارگاد اعلام کرده با توجه به هزینه‌های روز افزون بهای خدمات بیمارستانی و به منظور جبران این هزینه‌ها، بیمه پاسارگاد طرح بیمه های درمانی خود را عرضه می‌کند. پاسارگاد با تاکید بر اینکه بیمه درمانی صرفا به صورت گروهی ارائه می‌شود افزوده است: موسسه‌ها، سازمانها و شرکتهای دولتی و خصوصی که تعداد کارکنان آنان با اعضای تحت تکفلشان از ۵۵ نفر بیشتر باشد، می توانند تحت پوشش بیمه گروهی مازاد درمان قرار گیرند.

خدمات بیشتر نیازمند تعیین

بیمه پاسارگاد این اختیار را به بیمه گذاران داده که بنابر توان و ضرورتی که خودشان تشخیص می دهد، میزان خدمات بیمه را افزایش دهند. بیمه  پاسارگاد با تاکید بر اینکه تعهد اصلی در بیمه مازاد درمان گروهی، جبران هزینه های بستری و جراحی در بیمارستان و مراکز جراحی محدود بوده، افزوده است: هزینه های پاراکلینیکی، هزینه های مربوط به رفع عیوب انکساری چشم، هزینه های مجاز سرپایی، هزینه پیوند اعضای طبیعی بدن، هزینه های آمبولانس و … قابل اضافه شدن به پوشش اصلی است.

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/233223

کلیدواژه

بیمه پاسارگاد

بیمه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها