بیمه درصنعت / شناسه خبر: 222948 / تاریخ انتشار : 1403/6/10 11:40
|

وضعیت شاخص صنعت بیمه جالب نیست!

شاخص صنعت بیمه طی هفته گذشته به میزان ۰.۲ درصد رشد داشته که در مقابل ریزش ۷ درصدی یک ماه و ریزش ۲۷ درصد طی ده ماه اخیر، هیچ است...!

بیمه ای ها /همانند سایر صنایع، ورود شرکت های بیمه ای به بورس اوراق بهادار به گردش بیشتر نقدینگی و افزایش تقاضا در بازار کمک شایانی میکند؛ لذا توجه به تحرکات این صنعت و بررسی هفتگی آن حائز اهمیت میباشد. شاخص بیمه که نشان دهنده وضعیت کلی گروه به صورت میانگین میباشد، طی یک هفته اخیر به میزان ۰.۲ درصد افزایش و طی یک ماه اخیر به میزان ۷.۱ درصد کاهش را تجربه کرده است. در واقع شاخص صنعت بیمه در یک ماه گذشته از محدوده ۹۸ هزار و ۴۶ واحد ریزش کرده و به محدوده ۹۱ هزار و ۴۰۰ واحد رسیده است.


سهام شرکت بیمه پاسارگاد با ارزش بازار ۴۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، بیمه البرز با ارزش بازار ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، بیمه ملت با ارزش بازار ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و در نهایت، بیمه دی با ارزش بازار ۶ هزار و ۷۵۵ میلیارد تومان به عنوان لیدر صنعت معامله میشود. سهام شرکت های فعال در صنعت بیمه طی یک هفته اخیر کمتر از صنعت بانکداری رشد کرده اند و در کل، تحرکات چشمگیری در نمودار ها دیده نمیشود.

شاخص گروه بیمه در ۸ ماهه ۱۴۰۲ ریزش ۲۷ درصدی را تجربه کرد اما مجددا ۲۳ درصد افزایش یافت و سپس در سال ۱۴۰۳ شروع به اصلاح عمیق کرد و حمایت ها را پشت سر هم از دست داد. اگر شاخص بتواند مقاومت ۹۲ هزار واحد را مجددا پس بگیرد، اهداف ۱۰۰، ۱۱۲ و ۱۲۷ هزار واحد در دسترس خواهند بود؛ در غیر اینصورت، ممکن است شاخص تا حمایت معتبر ۸۲ هزار واحد ریزش داشته باشد و سهام شرکت های بیمه نیز به دنبال آن، اصلاح عمیق را تجربه کنند./مهر

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/222948

کلیدواژه

بیمه

شاخص بیمه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها