بیمه درصنعت / شناسه خبر: 233059 / تاریخ انتشار : 1403/6/21 14:53
|

مهر تایید بیمه مرکزی بر توانگری مالی بیمه پاسارگاد

بی ارزش شدن پول ملی بحران های جدی را سبب می شود. بی ارزش شدن پول ملی باعث افزایش بی حساب و کتاب قیمت ها می شود که معضلات بزرگتری را رقم می زند.

بیمه ای ها /بی ارزش شدن پول ملی بحران های جدی را سبب می شود. بی ارزش شدن پول ملی باعث افزایش بی حساب و کتاب قیمت ها می شود که معضلات بزرگتری را رقم می زند. در گذشته عنوان میلیونر، بسیار مهم بود اما امروزه کسی که با ثبت نام در طرح فروش خودرو، یک خودرو داخلی یا مونتاژی را خریداری کرده باشد، نه تنها میلیونر بلکه میلیاردر است، در حالی که شاید این فرد برای تامین هزینه های زندگی ناچار به داشتن شغل دوم و حتی سوم و بلکه نگران نان شب خود باشد.

امکان بروز حادثه و سانحه

واقعیت این است که بالا رفتن قیمت ها هیچ امتیازی ندارد. اگر در گذشته با 30 میلیون تومان می توانستیم یک خودرو معقول خریداری کنیم، امروز با این قیمت یک دوچرخه معقول می توانیم بخریم. اما این آغاز ماجراست و بحران زمانی خودنمایی می کند که در نتیجه تصادف یا سانحه ای غیر قابل پیش بینی، همچون سقوط به پرتگاه، سیل یا زلزله، هزینه ای به خودرومان وارد شود که نتوانیم از عهده تامین آن بر بیاییم که در نتیجه باید از خودرو به دوچرخه سقوط کنیم. بنابر این متوجه می شویم که هر لحظه امکان دارد از قابل تحمل به غیر قابل تحمل تبدیل شویم، وضعیتی که نشان می دهد در حالت ریسک آن هم از نوع شدید زندگی می کنیم.

مدیریت ریسک با بیمه

اگر بپذیریم که در حالت ریسک زندگی می کنیم، باید بدنبال بهره گیری از روشهای مدیریت ریسک باشیم که مهمترین و مطمئن ترین آنها،  مدیریت ریسک با بیمه است. باید بدانیم که خطر در کمین تمامی دارایی ها و اموال ما قرار دارد. سیل می تواند محصولات کشاورزی یا خانه با تمام وسایلش را با خود ببرد. زلزله می تواند جان و مالمان را زیر آورها مدفون کند. آتش سوزی می تواند دارایی مان را بسوزاند و خلاصه آنکه هیچ اطمینانی به داشته هایمان نداریم، زیرا ایران در بین 10 کشور اول حادثه خیز جهان قرار دارد، آماری که نشان می دهد هر لحظه در معرض تهدید قرار داریم.

انتخاب بیمه توانمند

اگر قرار است تهدیدهای زندگی در قبال حوادث را با بیمه مدیریت کنیم، حق نداریم چشم بسته به سراغ هر بیمه ای برویم، بلکه باید با مطالعه جامع شرکت بیمه ای را برگزینم که از توانمندی لازم برای تامین هزینه های ناشی از تعهدات برخوردار باشد که به این مهم در صنعت بیمه، توانگری مالی گفته می شود. بنابر این هنگامی که قرار است اموال و دارایی هایمان را بیمه کنیم، باید شرکتی را برگزینیم که از توان مالی لازم برخوردار باشد. برای پیداکردن شرکتهای بیمه ای که باعث نارضایتی مردم شده اند، کافی است به جستجو در فضای مجازی بپردازیم تا ببینیم ناتوانی در پرداخت خسارت یک شرکت بیمه، چه بحران هایی برای بیمه گذاران رقم زده است.

توانگری مالی چیست

هنگامی که بدنبال انتخاب شرکتهای بیمه برای خرید بیمه نامه هستیم، باید با اصطلاحات بیمه آشنایی کامل داشته باشیم که یکی از مهمترین آنها توانمندی مالی است که در تعریف آن، «به نسبت سرمایه موجود به سرمایه مورد نیاز، توانگری مالی گفته می‌شود». توضیح بیشتر اینکه شرکت بیمه باید به اندازه ای سرمایه‌ داشته باشد که بتواند پاسخگوی زیانهای ناشی از قراردادها باشد. بنابر این بیمه گزاران باید بدانند که اگر از شرکت بیمه ناتوانی خریداری کنند، نه تنها مبلغ خرید بیمه را به فنا داده اند بلکه در صورت بروز  حادثه، نمی توانند خسارت خود را دریافت کنند و دو سر باخت می شوند.

سطوح گوناگون توانگری

توانگری مالی به اندازه ای اهمیت دارد که بیمه مرکزی بر آن تاکید دارد و همه ساله توانگری شرکتهای بیمه را مورد ارزیابی قرار می دهد. بیمه مرکزی برای آنکه مردم را نسبت به شرکتهای بیمه آگاه کند، در قالب آیین نامه، توانگری را در 5 سطح گوناگون رتبه بندی کرده تا مشتریان بخوبی بدانند شرکت بیمه ای که قصد خرید از آن را دارند، در چه سطحی از توانگری مالی است و تا چه اندازه می توانند نسبت به پاسخگویی خسارت آن شرکت بیمه امیدوار باشند. بنابر این اگر شرکت بیمه ای در سطح یک توانگری قرار داشت، با خیال راحت از آن بیمه خرید کنید و هرچقدر سطح توانگری شرکت پایین آمد به همان میزان خرید از آن شرکت با ریسک مواجه است.

بیمه پاسارگاد در سطح یک

یکی از بیمه هایی که تاب آوری قابل توجهی در پرداخت خسارت دارد و از سطح بندی بالا یعنی رتبه یک برخوردار شده، بیمه پاسارگاد است که به تایید بیمه مرکزی رسیده است. در اجرای ماده ۶ آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه و حسب کنترل های انجام شده، بر اساس صورت های مالی سال ۱۴۰۲ از سوی بیمه مرکزی، نسبت توانگری مالی بیمه پاسارگاد ۳۱۰ درصد اعلام شد که رتبه یک را به بیمه پاسارگاد می دهد.

رکورددار سطح یک

اهمیت بیمه پاسارگاد در سابقه درخشان سطح یک است. زیرا از هنگامی که شورای‌عالی بیمه در جلسه ۲۶ بهمن۱۳۹۰آیین ‌نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه را تصویب کرد و بخش اول ماده یک این آیین نامه را به توانایی مالی موسسه بیمه برای پوشش ریسکهای پذیرفته شده خود اعلام کرد، شرکت بیمه پاسارگاد از ابتدای اجرایی شدن آیین نامه شماره ۶۹ شورای عالی بیمه تا کنون، موفق به حفظ سطح یک توانگری مالی خود در صنعت بیمه شده است.

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/233059

کلیدواژه

بیمه پاسارگاد

بیمه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها