بورس / شناسه خبر: 222931 / تاریخ انتشار : 1403/6/5 10:43
|

جهش سرمایه بیمه تجارت‌نو

سرمایه شرکت بیمه‌ تجارت‌نو از ۶٠٠ میلیارد تومان با ۳۰۰ درصد افزایش طی دو مرحله به ۲۴۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند

بیمه ای ها /به گزارش روابط عمومی،سرمایه شرکت بیمه‌ تجارت‌نو از ۶٠٠ میلیارد تومان با ۳۰۰ درصد افزایش طی دو مرحله به٢۴٠۰ میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.مجمع عمومی فوق‌‌العاده صاحبان سهام شرکت بیمه تجارت‌‌نو با حضور اکثریت سهامداران با هدف افزایش سرمایه برگزار شد. پیرو مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر امکان افزایش سرمایه در شرکت بیمه تجارت‌‌نو، مجمع عمومی فوق‌‌العاده شرکت بیمه تجارت‌‌نو ساعت ۱۰ صبح مورخ ۳۱ مردادماه ۱۴۰۳ با حضور ۹۱.۳۶‌درصد از سهامداران، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، نماینده بیمه مرکزی، حسابرس مستقل و بازرس قانونی، و اعضای هیات‌مدیره برگزار شد. در این مجمع در راستای دستورالعمل هیات وزیران و ابلاغ بیمه مرکزی در خصوص افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه‌‌ای، مصوب شد که سرمایه شرکت از ۶٠٠ میلیارد تومان با ۳۰۰‌درصد افزایش طی دو مرحله به٢۴٠۰ میلیارد تومان برسد.

در مرحله اول با افزایش ١۵٠ درصدی سرمایه از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران، سرمایه شرکت به ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید و پس از آن طی ٢ سال مابقی در اختیار هیات‌مدیره خواهد بود. بیمه‌‌تجارت‌‌نو با ثبت افزایش سرمایه ضمن پوشش زیان انباشته و خروج از ماده ١۴١ قانون تجارت، ساختار سرمایه خود را اصلاح کرده و توان بیمه‌‌گری شرکت خود را ارتقا خواهد داد. این دستاورد بزرگ شرکت که طی دهه گذشته در بین شرکت‌های بیمه‌‌ای بی‌نظیر بوده است باعث می‌شود تا شرکت بیمه تجارت‌‌نو به رتبه هفتم شرکت‌های بیمه از لحاظ میزان سرمایه ثبتی برسد. ضمنا برخورداری از سرمایه مکفی نه‌‌تنها یک الزام قانونی، بلکه یکی از شروط حیاتی برای کسب جایگاه در بازار رقابتی امروز است. تقویت توان مالی موجبات رشد و افزایش درآمدهای سرمایه‌گذاری را فراهم خواهد کرد. همچنین با تزریق منابع مالی جدید شرکت‌های بیمه با آسودگی کامل در جهت افزایش عملیات بیمه‌‌گری از طریق قبولی اتکایی و سایر عملیات بیمه‌‌گری گام برخواهند داشت و این امر موجب رشد تولید و فروش شرکت خواهد بود.

از مهم‌ترین مزایای افزایش سرمایه برای شرکت‌های بیمه‌‌، کاهش ریسک شرکت و بهبود توانگری مالی شرکت‌هاست. شاخص توانگری مالی از معیارهای اصلی پذیرش ریسک و ایفای تعهدات موسسات بیمه به‌‌شمار می‌رود و سرمایه پرداخت شده نقش اساسی در ارتقای این شاخص ایفا می‌کند. به همین منظور هیات وزیران در ۱۸ تیرماه سال‌جاری مصوب کرد که «موسسات بیمه موظفند علاوه بر مبلغ حداقل سرمایه مندرج در جدول موضوع بند (۱) این تصویب‌‌نامه ودیعه موضوع بخش اخیر ماده (۳۶) قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌‌گری را به ترتیبی که به تصویب شورای عالی بیمه می‌‌رسد، تودیع کنند.»

پیرو مصوبه هیات وزیران، بیمه مرکزی طی نامه‌‌ای به شرکت‌های بیمه ابلاغ کرد که: موسسات بیمه‌‌ای که قبلا تاسیس شده‌‌اند و سرمایه آنها کمتر از ارقام مندرج در این تصویب‌‌نامه است موظفند ظرف دو سال از تاریخ ابلاغ این تصویب‌‌نامه سرمایه خود را با مفاد این تصویب‌‌نامه منطبق کنند، مشروط بر اینکه حداقل ۵۰ درصد افزایش سرمایه در سال اول محقق و حداقل ۵۰ درصد آن به صورت آورده نقدی تامین شود. وزارت امور اقتصادی و دارایی هم موظف است هر دو سال یکبار پیشنهاد افزایش حداقل سرمایه موضوع این تصویب‌‌نامه را متناسب با تورم به هیات وزیران ارائه کند. بیمه مرکزی نیز به منظور اهتمام به اجرای هرچه سریع‌تر این تصمیم در تاریخ ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۳ به مدیران شرکت‌های بیمه‌‌ای ابلاغ کرد تا ظرف مدت دو سال سرمایه خود را با مصوبه هیات وزیران منطبق کنند.

بیمه تجارت‌‌نو نیز در راستای اهتمام به دستورالعمل‌‌های بالادستی، روند افزایش سرمایه خود را سریعا در پیش گرفت و با آورده نقدی سهامداران، وارد این فرآیند شد. گفتنی است شرکت بیمه تجارت‌‌نو با فعالیت در حوزه‌‌های مختلف بیمه‌‌گری نظیر بیمه‌‌های مهندسی و انرژی، ‌‌بیمه‌‌های مسوولیت و طرح‌‌های خاص نظیر مسوولیت مدنی، بیمه‌‌های حرفه پزشکان، حمل‌ونقل، ‌‌ تجاری، عمرانی و ساختمانی و سایر مسوولیت‌‌های متداول فعالیت‌‌های اقتصادی، ‌‌ همچنین بیمه اموال نظیر بیمه‌‌های آتش‌‌سوزی، باربری، ‌‌ بدنه و شخص ثالث، سرمایه در گردش، ‌‌ هواپیما و کشتی و همچنین بیمه‌‌های مربوط به اشخاص نظیر بیمه‌‌ عمر، مسافری، ‌‌ تکمیلی و سلول بنیادین، تمام تلاش خود را در راستای متنوع‌سازی سبد بیمه‌‌ای خود در جهت بهبود درآمد و بهره‌‌وری، برای افزایش حقوق صاحبان سهام ‌به کار می‌گیرد.

در سند راهبردی این شرکت قرار گرفتن در لیست ۷ شرکت اول بیمه‌‌ای کشور و کسب سهم بازار ۴ درصدی تا پایان سال ۱۴۰۷ نیز در دستور کار است. نیل به این هدف با در نظر گرفتن توسعه فروش دیجیتال، ‌‌ خرده‌فروشی و در سطح اولی توسعه بیمه‌‌های تخصصی باربری، ‌‌ مهندسی و انرژی در حال انجام است. این موضوع با نگاهی به عملکرد ۳ ماه ابتدایی سال‌جاری این شرکت که نسبت به ۳ ماه ابتدای سال ۱۴۰۲، رشد ۲۲۳ درصدی در صدور بیمه‌نامه داشته، گواهی بر بهبود اوضاع فعالیت این شرکت با توجه به اهداف راهبردی ذکر شده است.

 
 
 

 

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/222931

کلیدواژه

بیمه تجارت نو

بیمه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار