اخبار بیمه / شناسه خبر: 20387 / تاریخ انتشار : 1399/11/19 14:06
|

عکس/رونمایی از سه اسکناس با صفر‌های کمرنگ

رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی با بیان اینکه توزیع اسکناس‌های جدید به‌زودی آغاز می‌شود، گفت:‌ همه اسکناس‌های جدید در اندازه‌های مساوی چاپ خواهد شد ...

بیمه ای ها /رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی با بیان اینکه توزیع اسکناس‌های جدید به‌زودی آغاز می‌شود، گفت:‌ همه اسکناس‌های جدید در اندازه‌های مساوی چاپ خواهد شد و برای اجرای طرح حذف چهار صفر از پول ملی، اسکناس‌های جدید چهار صفر ارقام اسکناس کمرنگ چاپ شده است.

بانک مرکزی در راستای اصلاحیه قانون پولی و بانکی و حذف صفر‌ها از پول ملی، از اسکناس‌های جدید خود رونمایی کرد.

امیر شکری رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی در این مراسم اظهارداشت:‌ همه اسکناس‌های جدید در اندازه‌های مساوی چاپ خواهد شد و برای اجرای طرح حذف چهار صفر از پول ملی، اسکناس‌های جدید چهار صفر ارقام اسکناس کمرنگ چاپ شده است.

وی با بیان اینکه برای این اسکناس‌ها از تصویر نماد‌های ملی و مذهبی استفاده شده است تصریح کرد: توزیع این اسکناس‌ها نیز به زودی آغاز خواهد شد.

در اسکناس‌های جدید، اسکناس‌های ۱۰ هزار ریالی به با عدد یک و ۴ صفر کمرنگ دارد و در سمت، چت و پشت اسکناس، عدد یک درج شده است.

اسکناس‌های ۲۰ هزار ریالی و ۵۰ هزار ریالی به همین شکل است. طرح اسکناس‌ها هم با اسکناس‌های موجود تغییر کرده است.

۱۶ بهمن ماه هم از اسکناس ۱۰۰ هزار ریالی رونمایی شد که با یک صفر پررنگ و ۴ صفر کمرنگ طراحی شده بود.

طبق اصلاحیه قانون پولی و بانکی واحد پول ایران به تومان تغییر کرده اما بانک مرکزی برای اجرای این قانون دوره زمانی ۲ ساله در نظر گرفته است. طبق قانون جدید هر تومان ۱۰ ریال است.

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/20387

کلیدواژه

رونمایی از سه اسکناس

رئیس سازمان تولید اسکناس

امیر شکری

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها