اخبار بیمه / شناسه خبر: 121665 / تاریخ انتشار : 1402/8/9 12:08
|

بیمه آسیا؛ چرا سرآمد شرکت‌های بیمه گری است؟

بیمه آسیا در حوزه های تخصصی همواره بهترین عملکرد را داشته و بدون شک بهترین شرکت بیمه خصوصی ایران بوده است. موفقیت های شرکت بیمه آسیا در چندین وجه قابل اشاره است.

بیمه ای ها /بیمه آسیا در حوزه های تخصصی همواره بهترین عملکرد را داشته و بدون شک بهترین شرکت بیمه خصوصی ایران بوده است. موفقیت های شرکت بیمه آسیا در چندین وجه قابل اشاره است.


برای بررسی عملکرد و وضعیت شرکت بیمه آسیا می توان گفت که این شرکت باداشتن ذخیره ۲۴۵ هزار میلیارد ریالی، دارای بالاترین ذخیره فنی را در سال های اخیر در صنعت بیمه بوده است.

شرکت بیمه آسیا، در بازار سرمایه دارای ارزش بازار ۵۸ هزار و ۹۳۱ میلیارد ریالی است و در دوره مالی مورد گزارش در بین شرکت های فعال در این صنعت و همچنین در بین شرکتهای بورسی این صنعت به ترتیب با حجم فروش حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار فقره بیمه نامه معادل حدود ۱۴۷ هزار میلیارد ریال در رده اول تا سوم شرکت از لحاظ مبلغ فروش قرار دارد.

تزریق خون جدید در شعب شرکت
بیمه آسیا یکی از موفق ترین شرکت های بیمه در شهرهای مختلف بوده است. این شرکت دارای شعب مختلفی است.البته بیمه آسیا در شهرستانها درخشش خوبی در سالهای اخیر داشته است.

بر اساس این گزارش ،بیمه آسیا در استان همدان، در ارزیابی وزارت امور اقتصادی و دارایی از عملکرد شرکت های بیمه در این استان در سال ۱۴۰۱، رتبه عالی را کسب کرد. البته این توفیق چهره بهتری هم دارد. بیمه آسیا دارای ۱۰۱ شعبه مختلف در سراسر کشور و شهرهای بزرگ است. ولی این شرکت در حال گسترش فعالیت خود در سطح کشور است و در شهرهای مختلفی در حال نوسازی شعب خود است. تا بتواند به گفته مدیر عامل بیمه آسیا حرکت در مسیر خدمت رسانی به مردم و بیمه گذاران در حوزه ارائه پوشش های بیمه ای و پرداخت خسارت در سراسر کشور را محقق کرده و بر اساس گفته مدیران شرکت، ساخت ساختمان جدید شعبه آبادان در همین مسیر و جهت ارائه خدمات با کیفیت به مردم شریف این شهرستان و همچنین توسعه و تقویت فضای کارآفرینی در این منطقه انجام می شود .

بر اساس این گزارش، آیین کلنگ زنی و آغاز پروژه ساختمان جدید شعبه بیمه آسیا در آبادان، با حضور نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا و هیات همراه و مسئولان این شهرستان برگزار شد.

علاوه بر این، با حضور مسعود بادین نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی و مسئولان این شهرستان، آیین کلنگ زنی ساختمان جدید سرپرستی شعب بیمه آسیا در مازندران برگزار شد.

شایان ذکر است که باجه جدید بیمه آسیا در شهر لار مرکز شهرستان لارستان در جنوب استان فارس، به مناسبت هفته دولت و با حضور مسئولین این شهرستان افتتاح شد.

همچنین می توان گفت که آیین افتتاح ساختمان جدید بیمه آسیا در شهر مقدس قم با حضور مدیرعامل بیمه آسیا، مسئولین بیمه مرکزی، سندیکای بیمه گران، مرکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور و مقامات استان قم برگزار شد.

عملیات حرفه‌ای بیمه آسیا

بیمه اسیا در مهر ۱۴۰۲ حدود ۹۷ هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید و ۴۹ هزار میلیارد ریال خسارت داد که نسبت خسارت شرکت در این دوره ۵۰ درصد بود. در مهر ۱۴۰۲ هم شرکت بیمه آسیا ۱۴۶ هزار و ۲۸۸ میلیارد ریال خق بیمه تولید و در مقابل ۸۷ هزار میلیارد ریال خسارت داد که نسبت خسارت شرکت حدود ۵۸ درصد بود. علت این بالا رفتن نسبت خسارت به تعهد شرکت و پرداخت خسارت به کارخانه الکترو استیل مشهد بوده که نشان از سلامت شرکت بیمه آسیا در عمل به تعهدات شرکت دارد.

مدیرعامل بیمه آسیا اخیرا، با اشاره به پرداخت ۵۵۰ میلیارد تومانی خسارت کارخانه الکترو استیل مشهد در کوتاه ترین زمان که در روزهای اخیر انجام شد، اظهار کرد: «پرداخت این خسارت در این حجم مالی نشان داد که بیمه آسیا به درستی عملیات بیمه گری و مالی خود را انجام می دهد و با تایید نهاد ناظر صنعت بیمه، از توانمندی حرفه ای و توانگری مالی ارزنده ای در میان شرکت های بیمه برخوردار است.»

در پایان شش ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ بیمه آسیا درآمد خالص حق بیمه ۹۲ هزار و ۳۰۵ میلیاردی را با رشد ۵۶ درصدی محقق کرده و درآمدهای بیمه ای شرکت در این دوره به رقم ۱۰۴ هزار میلیارد ریال رسید.

بر اساس این رخدادها سود عملیاتی شرکت مبلغ ۲۸۰۹ میلیارد ریال و سود خالص شرکت ۲۷۲۷ میلیارد ریال شد که در نهایت سود هر سهم به رقم ۸۸ ریال رسید. جمع دارایی های شرکت در این دوره به رقم ۳۰۹ هزار میلیارد ریال و سود انباشته بیمه آسیا نیز رقم هفت هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال برآورد شده است.

گفتنی است که سود خالص فعالیت بیمه ای به کل حق بیمه صادره شرکت از یک درصد در سال ۱۴۰۱ به ۱۰ درصد در سال جاری رسیده است./بانکداری ایرانی

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/121665

کلیدواژه

بیمه آسیا

بیمه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها