اخبار بیمه / شناسه خبر: 121645 / تاریخ انتشار : 1402/8/6 11:45
|

یک میلیارد تومان برای هزینه های درمان ناباروری و نازایی بیمه شدگان پرداخت شد

​مدیرکل بیمه سلامت استان همدان در مراسم گرامیداشت هفته بیمه سلامت خبرداد: بیش از یک میلیارد تومان برای هزینه های درمان ناباروری و نازایی بیمه شدگان پرداخت شده است.

بیمه ای ها /فریبرز نیاستی گفت: در راستای  قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت زوجین نابارور می توانند تا سن ۴۹ سالگی و تا سه دوره درمانی از خدمات درمانی نازایی و ناباروری به صورت بیمه ای بهره مند شوند.  در مراکز دولتی ۹۰ درصد تعرفه دولتی  و در بخش خصوصی ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیر دولتی توسط  بیمه سلامت پرداخت  می شود.  

وی اظهار کرد: درسال  ۱۴۰۱  بالغ بر  ۱۶ میلیارد ریال بابت هزینه های درمان نازایی و ناباروری ۷۱۲  زوج نابارور ، توسط بیمه سلامت استان همدان پرداخت شده است که این رقم در مقایسه با پرداخت سال ۱۴۰۰ که ۳۶  میلیون تومان برای ۱۳ زوج بوده است؛ رشد بسیار چشمگیر و قابل توجهی داشته است. 

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از توسعه قرارداد بیمه سلامت با مراکز خصوصی خبر داد و خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۱ توانستیم با مراکزی که سال‌ها با آنها قراردادی نداشتیم، قرارداد ببندیم و از شهریور ۱۴۰۱ بیمارستان خصوصی بوعلی و کلینیک‌های خصوصی با بیمه سلامت قرارداد بیمه پایه دارند. 

 نیاستی اظهار کرد: هم اکنون همه داروخانه های استان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند.  

وی با اشاره به سه اقدام مهم بیمه سلامت در میز خدمت، تصریح کرد: میز خدمت تأیید دارو را از اداره بیرون بردیم و یک کانتر در داروخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی که عمده مراجعه بیماران صعب العلاج به این داروخانه می باشد؛ گرفتیم و بیماران دیگر برای تأیید دارو مجبور نیستند که به اداره‌کل بیمه سلامت مراجعه کنند. 

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اضافه کرد: چنانچه فردی به علت بیکاری و جابجایی محل سکونت از یک استان به همدان، یا دیگر موارد از زیر پوشش بیمه خارج شده می تواند زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرد. 

نیاستی افزود: این افراد تا زمان دریافت نتیجه آزمون وسع به صورت رایگان زیر پوشش قرار می گیرند و پس از اعلام نتیجه، بر اساس دهک درآمدی ، حق بیمه سلامت از فرد دریافت می شود. 

وی گفت: حمایت مالی باید از بیمه پایه و تکمیلی تقویت شود تا عمده نگرانی فرد بیمار تنها در زمینه بیماری باشد که در این راستا درگیر نشدن بیمار با مسائل مالی هدف کلیدی و راهبردی دولت سیزدهم است. 

در ادامه این جلسه از یک مادر شهید به عنوان مسن‌ترین بیمه شده و زوج ناباروری که با حمایت بیمه سلامت صاحب فرزند شدنده اند ، تقدیر شد./ایسنا

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/121645

کلیدواژه

بیمه درمانی

بیمه سلامت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها