اخبار بیمه / شناسه خبر: 121568 / تاریخ انتشار : 1402/4/20 09:54
|

هشدار سازمان ملل درباره شرایط "بسیار غم‌انگیز" سرمایه‌گذاری

سازمان کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (آنکتاد) در گزارش اخیر خود هشدار داد که فضای سرمایه‌گذاری بین‌المللی در سال گذشته میلادی «بسیار غم‌انگیز» بود، چرا که شوک‌های ژئوپلیتیکی...

بیمه ای ها /سازمان کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (آنکتاد) در گزارش اخیر خود هشدار داد که فضای سرمایه‌گذاری بین‌المللی در سال گذشته میلادی «بسیار غم‌انگیز» بود، چرا که شوک‌های ژئوپلیتیکی و اقتصادی اعتماد سرمایه‌گذاران را در سراسر جهان تضعیف کرد. به نقل از راشاتودی، سازمان کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (آنکتاد) در گزارش اخیر خود هشدار داد که فضای سرمایه‌گذاری بین‌المللی در سال گذشته میلادی «بسیار غم‌انگیز» بود، چرا که شوک‌های ژئوپلیتیکی و اقتصادی اعتماد سرمایه‌گذاران را در سراسر جهان تضعیف کرد.
آنکتاد در گزارش سرمایه گذاری جهانی خود در سال ۲۰۲۳ اعلام کرد که سرمایه گذاری مستقیم خارجی جهانی (FDI) پس از بازگشت قوی در سال ۲۰۲۱ با ۱۲ درصد کاهش در سال ۲۰۲۲ به ۱.۳ تریلیون دلار رسید.
این سازمان کاهش سرمایه‌گذاری جهانی را ناشی از همزمانی چندین بحران از جمله جنگ اوکراین، قیمت‌های بالای مواد غذایی و انرژی، و افزایش بدهی دولت‌ها دانست.
ربکا گرینسپن، دبیر کل آنکتاد در این گزارش گفت: افزایش تورم، ترس از رکود و تلاطم در بازارهای مالی بسیاری از برنامه‌های سرمایه گذاری را در ابتدای سال جاری میلادی به حالت تعلیق درآورد.
بر اساس این گزارش، چالش‌های اقتصادی جهان تأثیر بسیار بدی بر تأمین مالی پروژه‌های بین‌المللی و ادغام شرکت‌ها و تملک‌های برون مرزی داشته است.
به گفته سازمان آنکتاد، رکود سرمایه‌گذاری بیشتر در اقتصادهای توسعه‌یافته احساس می‌شود، جایی که سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی به دلیل محدودیت‌های مالی بیشتر، نرخ‌های بهره بالاتر و عدم اطمینان در بازار سرمایه با ۳۷ درصد کاهش به ۳۷۸ میلیارد دلار رسید.
شرکت های چند ملیتی در اقتصادهای توسعه یافته در درجه اول مسئول کاهش جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی بودند زیرا صنایع مختلف در سراسر جهان با اختلالات عرضه مواجه شدند./تسنیم

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/121568

کلیدواژه

هشدار سازمان ملل

سرمایه‌گذاری

صندوق سرمایه‌گذاری در سهام

صندوق سرمایه‌گذاری جدید در بورس

سرمایه‌گذاری در بورس

واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری

واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری دولت

سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای استارتاپ‌ها

سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بورس

سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی بیمه‌ها برای ساخت مسکن

سرمایه‌گذاری بازنشستگی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها