بیمه ای ها /مجید مشعلچی فیروزآبادی، ضمن بیان مطلب فوق خاطرنشانکرد: این پیوند تأثیر بسزایی در افزایش آگاهی مردم از مفاهیم بیمهای خواهد داشت و بهرهگیری از زبان هنر در بیان مفاهیم بیمهای بسترهای خرید بیمهنامه در میان عموم جامعه را فراهم میکند.
وی با تاکید بر اینکه رسالت صنعت بیمه، کاهش نگرانیهای مردم است و اگر دغدغه بیمه را به مسئله جدی کشور مبدل کنیم، اطمینان و آرامش در جامعه حکمفرما خواهد شد، یادآور شد: صنعت بیمه در ایران، با وجود اثر بینظیری که میتواند در کاهش دغدغههای مردم داشته باشد، هنوز نتوانسته نظر اکثریت افراد جامعه را به سمت خود جلب کند و از رشد مناسبی برخوردار شود.
مدیرعامل بیمه کوثر درباره اهداف شرکت بیمه کوثر از برگزاری جشنواره ملی صنعت بیمه گفت: با وجود تلاشهایی که در سالهای اخیر برای توسعه این صنعت انجام شده است، هنوز بیمه در کشور ما از جایگاه مناسبی که شایسته آن باشد برخوردار نیست و با توجه به اینکه عرضه گسترده پوششهای بیمهای یکی از مهمترین مؤلفههای ارتقا و بهبود سطح رفاه اجتماعی است؛ تنها راهکار برای توسعه و بالا بردن جایگاه صنعت بیمه در کشور، فرهنگسازی مناسب و اطلاعرسانی درست است که باعث میشود صنعت بیمه در ایران نسبت به سایر کشورها از قافله عقب نماند. مهمترین فعالیت در این راه، تقویت باور بیمهای در هنرمندان است که میتواند زمینهساز خلق آثار هنری در صنعت بیمه شود.
مجید مشعلچی فیروزآبادی برگزاری جشنواره صنعت بیمه را با اهدافی همچون آشنا کردن عموم مردم با موضوع بیمه و اطلاعرسانی درخصوص فعالیتها و خدمات بیمهای هم راستا دانست و افزود: تبدیل ایران به پایگاه فیلمهای مرتبط با مسائل بیمه و استفاده از جایگاه هنر در پرداختن به موضوع بیمه، تولید آثار فاخر و اثرگذار در زمینه بیمه با هدف زندگی بهتر از جمله اهداف برگزاری این جشنواره ملی است.
مدیرعامل بیمه کوثر با تاکید بر اینکه آموزش، اطلاعرسانی، فرهنگسازی مناسب، ارائه خدمتهای بیمهای براساس نیاز مشتریان؛ جذاب کردن پوششهای بیمهای و … از جمله فعالیتهایی است که میتواند باعث بالا رفتن ضریب نفوذ بیمه در کشور شود و هدفگذاری افزایش ضریب نفوذ بیمه از ۲.۴ درصد فعلی به ۷ درصد را به امری شدنی تبدیل کند، تصریح کرد: ارتقای کیفیت زندگی مردم در مقابل حوادث و بیماریها یکی از وظایف فعالان صنعت بیمه است و طرح مباحث بیمهای در قالب هنر نیز از جمله برنامههای دیرینه صنعت بیمه است و اگر هنرمندان به صورت مستقیم با مؤلفههای بیمهای سر و کار داشته باشند، پیامهای بیمهای آسانتر به مخاطبان منتقل خواهد شد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اگر محصولات بیمهای همگانی شود، جامعهای پویاتر و شادابتر خواهیم داشت، تلاش بیمهکوثر و حمایت ما از برگزاری جشنواره ملی صنعت بیمه این است که در بالا بردن ضریب نفوذ بیمه سهمی داشته باشیم.
مدیرعامل بیمه کوثر با بیان اینکه جمعیت کشور ما نسبت به جهان یک درصد است، اما حق بیمههای دریافتی ما نسبت به جهان ۰.۲ درصد است، خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ کل فروش بیمه در کشور و فروش صنعتی آن ۴۵ هزار میلیارد تومان بود که رقم قابل توجهی نیست و ضریب نفوذ بیمه هم که از تقسیم حق بیمه تولیدی به حجم تولید ناخالص داخلی به دست میآید در حالحاضر عدد ۲.۴ را نشان میدهد که عدد قابل قبولی نیست و در این میان جذب هنرمندان و تولید آثار هنری در صنعت بیمه راهکاری اساسی برای فرهنگسازی، توسعه فرهنگ بیمه و در نهایت، افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه است.
مجید مشعلچی فیروزآبادی توسعه فرهنگ بیمه را در گرو مسئولیتپذیری همه اقشار جامعه و همپنین اقتصاد، عملکرد شرکتهای بیمه و فرهنگ بیمه را سه عامل مؤثر در افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه دانست و خاطرنشانکرد: با ایجاد زیرساختهای لازم و ارائه پوششهای بیمهای براساس نیاز عموم جامعه و در نهایت ایجاد آرامش و رضایت مردم این امر محقق میشود.