اخبار بیمه / شناسه خبر: 101513 / تاریخ انتشار : 1402/3/4 01:35
|

افزایش پوشش بیمه همگانی در مناطق محروم کشور

عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران افزایش پوشش بیمه همگانی را از مهمترین برنامه‌های دو سال اخیر بیمه سلامت عنوان کرد.

بیمه ای ها /علیرضا اعرابی امروز در اجلاس کشوری مدیران ارشد بیمه سلامت ایران که به میزبانی چهارمحال و بختیاری در مجتمع آفتاب چغاخور برگزار شد، اظهار داشت: شاید بتوان گفت اگر یک نقش محوری را برای سازمان‌های بیمه‌گر قائل باشیم، آن حفاظت مالی از مردم در مخاطرات سلامتی است که این مهم با جدیت در سازمان بیمه سلامت در حال پیگیری است.

وی افزایش پوشش بیمه همگانی را از مهمترین برنامه‌های ۲ سال اخیر بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: این طرح در محلات و مناطق محروم و کمتر برخوردار در حال گسترش است.

عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران راه‌اندازی صندوق بیماران خاص و سخت‌علاج را از مهمترین طرح‌های این سازمان برای کاهش هزینه‌های پرداختی از جیب بیمار عنوان کرد و افزود: اگر این طرح به طور کامل به نتیجه برسد درصد زیادی از هزینه‌های کمرشکن بیماری را کنترل می‌کنیم.

اعرابی خاطرنشان کرد: اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک و دارویاری از دیگر گام‌های سازمان برای کاهش هزینه‌ها از جیب مردم بوده است.

وی با تاکید بر تشدید سازوکار‌های نظارتی در طرح پوشش بیمه همگانی، اظهار داشت: همچنین توصیه می‌شود پزشکی خانواده با رعایت الزامات و استاندارد‌ها اجرا شود.

اعرابی خاطرنشان کرد: اثربخشی و کارایی فعالیت‌ها با سازوکار‌های نظارتی بیشتر می‌شود تا سازمان گرفتار هزینه‌های مازاد نشود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری نیز در این اجلاس، خدمات بیمه سلامت را قابل توجه و در راستای کاهش هزینه‌های درمان از جیب بیمار دانست و گفت: طرح دارویار، کمک به ناباروری زوج‌ها، جوانی جمعیت و گسترش بیمه همگانی از جمله این خدمات است.

ارسلان خالدی‌فر افزود: بیمه سلامت در استان همراهی خوبی با دانشگاه دارد و همین هم افزایی و همراهی نقش خوبی در ارائه خدمات به مردم دارد.

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/101513

کلیدواژه

بیمه سلامت ایران

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها