اخبار بیمه / شناسه خبر: 101506 / تاریخ انتشار : 1402/2/31 19:05
|

بیمه شدن رایگان ۱۰ میلیون نفر از ابتدای سال/ جزئیات جدید از پوشش بیمه دندانپزشکی

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران به تشریح اقدامات سازمان بیمه سلامت ایران پرداخت.

بیمه ای ها /محمدمهدی ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در نشست خبری با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)  اظهار داشت: در بحث بیمه کردن رایگان افراد سه دهک پایین جامعه اقداماتی صورت گرفت و بیش از ۶ میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شدند.
ناصحی گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۶ میلیون و ۴۲۰ هزار نفر به صورت رایگان بر اساس اطلاعات وزارت رفاه، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند. در این راستا افرادی که نیازمند پوشش بیمه‌ای بودند، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم بود. در سال جاری نیز اعتبار این موضوع پایدار شده و در ابتدای سال جاری نزدیک به ۱۰ میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شدند و حداقل ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سه دهک پایین جامعه در صندوق‌های مختلف سازمان بیمه سلامت تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.
ناصحی اظهار داشت: سایر دهک ها مثل دهک چهارم ۱۰ درصد را پرداخت میکند، دهک پنج ۲۰ درصد و دهک ۶ نیز ۳۰ درصد و به همین ترتیب پرداخت افزایش پیدا می‌کند و دهک آخر نیز باید همه مبلغ را پرداخت کند
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: ۱ میلیون چهارصد و سی و پنج هزار و دویست تومان به عنوان حق بیمه امسال درنظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد برای سایر دهک ها نیز بیمه رایگان شود، در سال ۱۴۰۱ حدود ۸۰ درصد افراد بیمه رایگان بودند و منابع آن نیز تامین شده است.
ناصحی افزود: خدمات جراحی، آزمایشگاهی ، آی وی اف و ... برای درمان ناباروری تا ۹۰ درصد در بخشهای دولتی پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه در صندوق بیماران صعب العلاج اقدامات خوبی انجام شده است گفت: سهم بیمه تامین اجتماعی و نیروهای مسلح پرداخت شده است، حدود ۲۱۰۰ مورد در این مورد هزینه شده است که مبلغی حدود ۳ هزار میلیارد تومان است. امسال بودجه این صندوق کمتر شده است و باید هزینه کرد آن را کمک کنیم.

پوشش خدمات روان شناسی هنوز ابلاغ نشده است

ناصحی درخصوص بیمه خدمات روانشناسی اظهار داشت: در بخش توانبخشی و روانشناسی باید تعرفه گذاری مناسب شود و در صندوق بیماران خاص خدمات روانشناسی تعریف شده است، برخی از این خدمات در سامانه وارد شده است، این مسیر به سمت شورای عالی بیمه رفته است و امیدوارم پس از گرفتن نتایج نهایی این اقدام در بیمه پایه اجرایی شود. در اوتیسم و ام اس خدمات روانشناسی بیمه شده است و ارائه می‌شود.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: درخصوص اعتبار دارویار مجلس قول داده است مشکل حل شود اما اعتبار این طرح افزایش پیدا نکرد.  اگر مبلغ تجهیزات پزشکی از بودجه دارویار کم شود طرح با چالش مواجه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بیماری sma چند تیپ دارد، در مرحله اول چند بیمار تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و صددرصد هزینه‌های این بیماران را پوشش داده‌ایم و برای امسال نیز منتظریم پروتکل جدید و سنین جدید برای پوشش بیمه ارایه شود.

یکپارچه سازی صندوق ها

ناصحی گفت: در حال حاضر ۵ صندوق داریم و به سمت یکی شدن صندوق‌ها درحال حرکت هستیم و امیدواریم تجمیع بیمه انجام شود. با این کار تکریم بیمه شدگان سلامت نیز انجام می‌شود.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: طرح دارورسان در فاز اول انجام شده است و در فاز اول ۴۰۰ بیمار ام اس تحت پوشش قرار گرفتند و امروز این طرح برای همه بیماران در حال اجرا است. هزینه ارسال دارو نیز تعیین شده است و در ادامه طرح قرار شد داروخانه‌های خصوصی هم به طرح اضافه شوند.
وی ادامه داد: اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی برای این طرح مصوب شده بود و مبلغ حدود ۲ هزار میلیارد تومان نیز صرف آن شده است برای سال قبل، امسال اجرای این طرح ۷ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.
ناصحی افزود: معاونت پیگیری و خدمات پایه در سازمان شکل گرفته است، امیدوارم با تشکیل این معاونت چتر بیمه گسترده تر شود. در بحث ترم اعتیاد قراردادهایی با مراکز ترک اعتیاد داریم و خدمات دهی به درمان اعتیاد ادامه دارد.

پوشش بیمه دندانپزشکی افزایش میابد

وی درباره پوشش بیمه خدمات دندانپزشکی گفت: یکی از فعالیت های بیمه سلامت در سال جاری توجه به خدمت دندانپزشکی است، در حال حاضر ۱۴ خدمت پیشگیری را تحت پوشش بیمه سلامت داریم و در مراکز شهری و روستایی برای مادران باردار و فرزندان رایگان هستند، همچنین برای ۱۰ گروه از بیماران خاص تحت پوشش صندوق صعب‌العلاج قرار دارند.
وی افزود: هزینه درمان دندانپزشکی بسیار بالاست و از همین رو همه کشورها به دنبال پیشگیری هستند، در کشور ما منابع بیمه‌ها کافی نیست.
ناصحی گفت: درنظر داریم در سال ۱۴۰۲ حداقل ده برابر در زمینه دندانپزشکی هزینه کنیم، پیشنهادهایی در این زمینه به شورای عالی بیمه ارسال کردیم که یکی از موارد ارایه یک دست دندان کامل مصنوعی به افراد بالای ۶۰ سال است. همچنین تلاش خواهیم کرد خدمات دندانپزشکی بیشتری را تحت پوشش بیمه قرار دهیم که این موضوع پس از تصویب اعلام می‌شود.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در سامانه ما وضعیت نسخه الکترونیکی مناسب است، عمده پزشکان در شهرستان ها از نسخه الکترونیکی استفاده می‌کنند و در تهران برخی هنوز نسخه کاغذی مینویسند و بیمار مجبور است نسخه را آزاد تهیه کند که این موضوع ظلم به مردم است.
وی گفت: مصرف سرم سال گذشته بیش از پیش مصرف شد و به چهار برابر اندازه مصرف و خارج از ضوابط پزشکی بوده است و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد، داروهای انسولین و متفورمین داروهای گران و پرمصرف هستند.

پزشکی خانواده منجر به ارتقای سلامت جامعه می‌شود

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: طرح پزشکی خانواده و نظام ارجاع نیز طرحی است که اجرای درست آن قطعا به سلامت مردم کمک خواهد کرد. حضور فرد به عنوان کمک در کنار مردم و مادران باردار و سایر بیماری‌های پرخطر و ارائه خدمات پیشگیرانه بسیار مهم است. در ۵۸ شهر که شرایط اولیه را از لحاظ پزشک و غیره داشتند، این طرح توسط معاونت بهداشت وزارت بهداشت شروع شده است. اجرای این طرح قطعا منجر به ارتقای مناسبی در نظام سلامت شده و منجر به ارتقای سلامت جامعه می‌شود./فارس

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/101506

کلیدواژه

پوشش بیمه دندانپزشکی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها