اخبار بیمه / شناسه خبر: 101478 / تاریخ انتشار : 1402/2/13 16:39
|

انتقاد از رقابت ناسالم بیمه‌ای/ چرا بیمه‌ها نرخ‌شکنی می‌کنند؟

یک مدیر صنعت بیمه با انتقاد از نرخ شکنی بیمه‌ها و رقابت‌های ناسالم در این صنعت گفت:‌ رقابت بیمه‌گران به محصولات موجود محدود شده است.

بیمه ای ها /موسی رضایی در جمع خبرنگاران نرخ های غیرفنی، رقابت های ناسالم  و عدم توجه به نیروی انسانی را پاشنه آشیل صنعت بیمه دانست و گفت: امتیازات خاصی که به برخی شرکت ها و سازمان های خاص داده می شود عملاً شبکه فروش را متأثر می کند و چابکی این بخش را تحت الشعاع قرار می دهد.

او گفت: نزدیک 30 تا 35 درصد از پرتفوی صنعت بیمه در اختیار 30 تا 40 شبکه‌ بیمه‌گری است که متعلق به برخی سازمان‌ها است که اگر این مساله حل شود بسیاری از چالش‌های شبکه فروش حل می‌شود.

رضایی تأکید کرد: در سال های گذشته صنعت بیمه به دلیل تحریم ها و برخی از بدرفتاری‌های مدیران بیمه ای رشد چندانی نداشته است؛  انحصار و رفتار مدیران فضای بدی را در صنعت بیمه ایجاد کرده است.

وی با انتقاد از کمبود محصولات جدید در صنعت بیمه اظهار داشت: رقابت بیمه گران به محصولات موجود محدود شده که آن هم با نرخ شکنی و رفتارهای غیرحرفه ای برخی از شرکت های بیمه ای مواجه است.

مدیرعامل بیمه البرز با تأکید براینکه طبق بررسی‌ها طی دو سال اخیر، ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی به دلیل امتناع مشتریان از خرید با توجیه بالا بودن نرخ تورم، سیر نزولی داشته است، گفت:  این در حالیست که بیمه البرز برای رفع این دغدغه، در طرح شوکا، هم مدت زمان بیمه نامه را کوتاه‌تر کرده و هم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، تامین مالی این بیمه نامه را برعهده گرفته تا مشتریان حق بیمه خود را به صورت اقساط پنج ساله و در قالب تسهیلات قرض الحسنه به بانک مذکور پرداخت کنند.

رضایی ضمن تاکید بر این که  شرکت بیمه البرز تحت هیچ شرایطی از چارچوب های فنی عدول نکرده و نرخ غیرفنی ارایه نمی دهد، گفت: ترمیم پوشش تکمیلی درمان و اعطای وام‌های قرض‌الحسنه دو برنامه اصلی بیمه البرز برای تقویت شبکه فروش است. ️اعتقاد ما این است که اگر شبکه فروش و نیروی انسانی شرکت‌های بیمه تقویت شود کارایی و بهره‌وری آنها بسیار بالاتر می‌رود و شرکت هم منتفعی شود./تسنیم

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/101478

کلیدواژه

بیمه‌ها نرخ‌شکنی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها