اخبار بیمه / شناسه خبر: 101460 / تاریخ انتشار : 1402/2/5 17:23
|

موضوع انحلال شرکت‌های بیمه زیان‌ده، منتفی است

قائم مقام بیمه مرکزی درباره هشدار به شرکت‌های بیمه گر که دارای ناترازی هستند گفت: بیمه مرکزی بر خلاف بانک مرکزی قصدی برای انحلال شرکت‌های بیمه ناتراز ندارد.

بیمه ای ها /مجید مشعلچی قائم مقام بیمه مرکزی در پاسخ به پرسش خبرنگار آنا درباره میزان زیان برخی شرکت‌های بیمه اظهار داشت: بیمه مرکزی بر خلاف بانک مرکزی قصدی برای انحلال شرکت‌های بیمه زیان ده و ناتراز ندارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌های بیمه ناتراز هستند گفت: یک بار موضوع ادغام چند شرکت بیمه در سال‌های اخیر اجرایی شد که هنوز هم داریم تبعات آن را می‌بینیم.

سخنگوی بیمه مرکزی افزود: یکی از مشکلات صنعت بیمه، مطالبات ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های بیمه گر از خودروسازان بابت عدم پرداخت بدهی بیمه شخص ثالث آن‌ها به شرکت‌های بیمه است.

از آزادسازی تعرفه بیمه کوتاه نمی‌آییم

مشعلچی با اشاره به اینکه در حال حاضر نرخ تعرفه ۲ نوع بیمه تکمیلی درمان و شخص ثالث (برای پرداخت خسارات بدنی و دیه) دستوری و تکلیفی است و سایر انواع محصولات بیمه‌ای دیگر با قیمت گذاری دستوری مواجه نیستند بیان کرد: بیمه مرکزی به هیچ عنوان از آزادسازی تعرفه‌های بیمه کوتاه نمی‌آید.

وی ادامه داد: برخی معتقدند آزادسازی قیمت‌ها به ضرر مردم بود که البته ممکن است در خصوص بیمه درمان تا حدودی درست باشد؛ درآمد‌های شرکت‌های بیمه از حق بیمه تکمیلی درمان پس از آزادسازی تعرفه‌ها از ۱۶ به ۲۷ درصد افزایش یافت. ولی این مردم هستند که دارند چوب آزادسازی تعرفه بیمه‌های تکمیلی درمان را می‌خورند و با فاصله زمانی زیاد می‌توانند به پول‌هایی که به درمان داده اند، برسند.

سخنگوی بیمه مرکزی یادآور شد: قرار است طرحی اجرا شود که در آن کف قیمتی برای بیمه تکمیلی درمان تعیین می‌کنیم و هر چه بالاتر از آن باشد، نرخ رقابتی خواهد بود؛ اگرچه بیمه مرکزی با قمیت گذاری دستوری موافق نیست برای بخش درمان بیاد ملاحظاتی داشته باشیم تا مردم متضرر نشوند.

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/101460

کلیدواژه

شرکت‌های بیمه گر

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها