اخبار بیمه / شناسه خبر: 10060 / تاریخ انتشار : 1399/4/21 11:56
|

ماسک زدن برای رشد اقتصادی حیاتی است!

رابرت کاپلان پیش بینی کرد اقتصاد آمریکا امسال حدود پنج درصد کوچک شود.

بیمه ای ها /به نقل از رویترز، مدیر دفتر منطقه ای فدرال رزرو در دالاس با توجه به شیوع گسترده کرونا در آمریکا و جهان گفت که ماسک زدن مردم برای اطمینان از این که رشد اقتصادی تسریع شود حیاتی است. کاپلان که با شبکه فاکس بیزینس مصاحبه می کرد ضمن اعلام تعهد بانک مرکزی آمریکا به حمایت همه جانبه از بازارهای مالی گفت: سیاست های پولی و مالی فدرال رزرو در حال حاضر نقشی کاملا کلیدی برای اقتصاد دارد.  

در روزهای اخیر شدت شیوع کرونا در شماری از ایالت های آمریکا از جمله در تگزاس به طرز محسوسی بیشتر شده است و همین مساله می‌تواند احیای رشد اقتصادی را که از ماه می آغاز شده بود دوباره با مشکل مواجه کند.  

هر چند ماسک زدن در سراسر آمریکا اجباری نیست اما فرمانداران در برخی از ایالت ها این کار را اجباری اعلام کرده‌اند. پیش از این کارشناسان بانک گلدمن ساکس اعلام کرده بودند ماسک زدن تاثیری کاملا در تقویت رشد اقتصادی در ماه های آتی خواهد داشت.  

کاپلان هم چنین پیش بینی کرد بزرگ ترین اقتصاد جهان در سال جاری بین ۴.۵ تا پنج درصد کوچک شود. اگر چه رشد فصلی در سه ماهه پایانی سال احتمالا عددی مثبت خواهد بود.

کاپلان در بخش دیگری از سخنان خود احتمال رسیدن نرخ تورم به سطح منفی را بعید ندانست و افزود: پیغام من در خصوص اقتصاد این است که اگرچه سیاست های مالی و پولی در جای خود بسیار مهم هستند اما هرچه زودتر شیوع ویروس مهار شود، کارمان راحت تر و سریع تر خواهد بود.  /ایسنا

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/10060

کلیدواژه

دفتر منطقه ای فدرال رزرو در دالاس

رشد اقتصادی جهان

رشد اقتصادی بدون نفت

ماسک زدن

شیوع گسترده کرونا

کرونا

شیوع کرونا

جبران خسارت کرونایی

وام اشتغال کرونایی

دریافت وام کرونا

صاحبان کسب‌وکار آسیب دیده ناشی از کرونا

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها