اخبار بیمه / شناسه خبر: 80713 / تاریخ انتشار : 1400/9/22 18:02
|

نباید از کنار ریزش سهام در بازار سرمایه به راحتی عبور کرد/ دلالی در قیمت گذاری عرضه‌های اولیه

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید از ریزش سهام در بازار سرمایه به این سادگی گذشت چراکه مردم سرمایه‌های خود را با اعتماد به مسئولین در این بازار سرمایه گذاری کرده اند.

بیمه ای ها /محمد حسن آصفری با اشاره به مشکلات در بخش بازار سرمایه اظهار داشت: متاسفانه موضوع بورس در این دولت و هم در دولت گذشته مورد بی‌توجهی قرار گرفت.
این نماینده مجلس افزود: متاسفانه دولت برنامه جدی برای بهبود شرایط بازار سرمایه ندارد.
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید از ریزش سهام در بازار سرمایه به این سادگی گذشت چراکه مردم سرمایه‌های خود را با اعتماد به مسئولین در این بازار سرمایه گذاری کرده اند.
عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه بخشی از مشکلات بازار سرمایه مشکلات مدیریتی و بخشی دیگر از آن مربوط به تصمیمات دولت در این حوزه است اظهار داشت: دولت باید به این بخش ورود کند و حق ندارد اجازه دهد که شرکت‌های وابسته به خودش از بورس به عنوان صندوق ذخیره جهت تامین منابع خود استفاده کنند.
این نماینده مجلس با اشاره به قیمت‌گذاری عرضه‌های اولیه بیان داشت: قیمت عرضه‌های اولیه نشان می‌دهد که این قیمت‌ها قیمت‌هایب بوده که عنصر دلالی در آن نقش داشته و واقعیت نداشته است.
نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به تشکیل هیئت تحقیق و تفحص از سازمان بورس در مجلس بیان داشت: این هیئت قرار است به طور جدی بر موضوعات بازار سرمایه ورود کند لذا کسانی که از ابتدا قیمت‌گذاری برای عرضه‌های اولیه داشته اند باید بیایند و در این بخش پاسخگوی مشکلات باشند.
این نماینده مجلس بیان داشت: همچنین به غیر از رویکرد این کمیته مامی کوشیم در غالب موارد آیین نامه داخلی مجلس به موضوعات بورسی ورود کنیم و صرفاً منتظر فعالیت کمیته تحقیق و تفحص هم نیستیم چراکه مشکلات بورسی باید از همه طرف مورد نظارت مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.
عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس بیان داشت: مجلس نسبت به مشکلات بازار سرمایه بی توجه نخواهد بود.

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/80713

کلیدواژه

قیمت گذاری عرضه‌های اولیه

بازار سرمایه

محمد حسن آصفری

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها