بیمه درصنعت / شناسه خبر: 222634 / تاریخ انتشار : 1403/3/12 14:02
|

بهترین بیمه تکمیلی کدام است؟

اگر قصد خرید بیمه تکمیلی را دارید، حتما این سؤال برایتان پیش آمده که کدام شرکت بهترین بیمه تکمیلی را ارائه می‌دهد و چگونه می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بیمه ای ها /در بیمه تکمیلی، شرکت‌های بیمه طرح‌های مختلفی با پوشش‌ها و تعهدات متفاوت ارائه می‌کنند. انتخاب یکی از این طرح‌ها بستگی به شرایط و نیازهای هر فرد دارد. بیمه تکمیلی پوشش اضافی بر روی بیمه پایه ایجاد می‌کند، اما انتخاب آن کار ساده‌ای نیست.

برای انتخاب بهترین بیمه تکمیلی پس از بررسی‌های لازم، باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید. اصطلاح "بیمه پایه" به بیمه اصلی شما اطلاق می‌شود و بیمه تکمیلی برای ارائه خدمات بیشتر به آن افزوده می‌شود. افراد می‌توانند بدون داشتن بیمه پایه نیز از بیمه تکمیلی انفرادی و خانواده استفاده کنند، اما در این صورت باید حق بیمه بیشتری را پرداخت کنند.

بیمه تکمیلی چیست؟

بیمه تکمیلی یک نوع بیمه‌نامه اشخاص است که به ارائه پوشش‌های تکمیلی برای خدمات درمانی می‌پردازد. در برخی شرکت‌های بیمه، داشتن بیمه پایه پیش‌نیاز برای استفاده از بیمه تکمیلی است. این به این دلیل است که بیمه تکمیلی هزینه‌های مازاد بر پوشش‌های بیمه پایه را طبق شرایط بیمه‌نامه، تحت پوشش قرار می‌دهد.

انواع بیمه تکمیلی

شرکت‌های بیمه معمولاً بیمه‌های تکمیلی را در سه دسته ارائه می‌دهند:

بیمه تکمیلی گروهی:

این نوع بیمه‌تکمیلی برای گروه‌های افراد مانند کارکنان یک شرکت یا سازمان ارائه می‌شود. پوشش‌های این بیمه معمولاً توسط کارفرما تأمین می‌شود.

بیمه تکمیلی خانوادگی:

این بیمه‌تکمیلی در سطح خانواده ارائه می‌شود و هزینه‌های درمانی اعضای خانواده را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بیمه تکمیلی انفرادی:

این نوع بیمه‌تکمیلی برای افراد به صورت مستقل ارائه می‌شود و هزینه‌های درمانی فرد بیمه‌شده را پوشش می‌دهد.

در ادامه به تفصیل بیشتری درباره بهترین بیمه‌تکمیلی خواهیم پرداخت.

عوامل مهم و تاثیرگذار در انتخاب بهترین بیمه تکمیلی

برای انتخاب بهترین بیمه تکمیلی و مقایسه بیمه های تکمیلی توجه به موارد زیر ضروری است:

فرانشیز بیمه‎‌نامه

دوره انتظار بیمه تکمیلی

در دسترس بودن مراکز درمانی طرف قرارداد

قیمت بیمه‌‎نامه

پوشش‎ هزینه‌‎های درمانی بیمه‎‌نامه

بهترین شرکت‌های بیمه تکمیلی از نظر مردم

از نظر مردم، برخی از بهترین شرکت‌های بیمه تکمیلی در ایران عبارتند از:

بیمه ایران

بیمه دی

بیمه SOS

بیمه سامان

بیمه پاسارگاد

بیمه ملت

بیمه تعاون

بهترین بیمه تکمیلی از لحاظ تعداد مراکز درمان

 

یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین بیمه تکمیلی، تنوع و تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد آن است. هرچه تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه بیشتر باشد و پراکندگی مناسبی در نقاط مختلف داشته باشد، دسترسی به خدمات درمانی راحت‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

در صورت مراجعه به بیمارستان‌های طرف قرارداد و ارائه معرفی نامه، می‌توان بدون پرداخت هزینه از خدمات درمانی بیمه تکمیلی استفاده کرد. اما در صورت مراجعه به مراکز غیر طرف قرارداد، ابتدا باید هزینه را پرداخت کرده و سپس با ارائه مدارک به شرکت بیمه، هزینه‌ها را دریافت کرد. بنابراین تعداد بیشتر این مراکز درمانی، باعث صرفه‌جویی در هزینه و زمان خواهد شد.

انتخاب بهترین بیمه تکمیلی به نوع بیمه مورد نظر بستگی دارد. برای بیمه تکمیلی گروهی، بیمه‌های ایران، سامان و پاسارگاد از بهترین گزینه‌ها هستند. اما برای بیمه انفرادی، بیمه‌های ملت، سامان و SOS پیشنهاد می‌شوند. بیمه ایران یکی از قدیمی‌ترین و بهترین شرکت‌های بیمه‌ای کشور است که امکان بیمه تکمیلی گروهی را دارد. همچنین بیمه سامان و پاسارگاد نیز از بهترین گزینه‌های موجود برای بیمه تکمیلی هستند.

بهترین بیمه تکمیلی با کوتاه‌ترین دوره انتظار

یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب بیمه تکمیلی، طول دوره انتظار است. دوره انتظار برای پوشش زایمان در طرح‌های مختلف بیمه‌ای بین صفر تا ۹ ماه متفاوت است و به تعداد افراد در بیمه‌‌های تکمیلی گروهی بستگی دارد. برای گروه‌های بزرگ‌تر از ۲۵۰ نفر، این دوره ۶ ماه و برای گروه‌‌های بیش‌تر از ۱۰۰۰ نفر، ۳ ماه تا بدون دوره انتظار است. در مورد بیمه‌‌های تکمیلی انفرادی، دوره انتظار ۹ ماه است. بنابراین اگر قصد خرید بیمه تکمیلی انفرادی را دارید، باید قبل از بارداری برای آن اقدام کنید.

در بیمه درمان تکمیلی، دوره انتظار برای پوشش عمل‌‌های جراحی حداکثر ۳ ماه است. برخی شرکت‌‌های بیمه ممکن است برای برخی بیماری‌‌های خاص نیز دوره انتظار در نظر بگیرند. یک نکته مهم دیگر در بیمه تکمیلی، فرانشیز است. یعنی مبلغی از هزینه‌های درمانی که توسط شرکت بیمه پرداخت نمی‌شود و شما باید آن را خودتان بپردازید. در بیمه تکمیلی انفرادی معمولا فرانشیز بین صفر تا ۳۰ درصد است که به شرکت بیمه انتخابی شما بستگی دارد. پس قبل از خرید بیمه تکمیلی، به دوره انتظار و فرانشیز آن توجه کنید.

هزینه های بیمه تکمیلی و سقف پوشش بیمه ها

لازم است بدانید که قیمت ارزان‌ترین بیمه تکمیلی لزوما به معنای بهترین پوشش نیست. به این دلیل که هرچه قیمت بیمه تکمیلی پایین‌تر باشد، پوشش‌های آن محدودتر خواهد بود و در زمان دریافت خسارت، مبلغ کمتری از بیمه دریافت خواهید کرد. به عنوان مثال در یک بیمه تکمیلی ارزان‌تر، پوشش هزینه زایمان تنها تا سقف ۱.۵ میلیون تومان ارائه می‌شود، درحالی که در یک بیمه تکمیلی با قیمت بالاتر، این پوشش تا سقف ۵ میلیون تومان است.

همچنین ممکن است برخی پوشش‌ها، مانند هزینه‌های دندان پزشکی، در همه طرح‌های بیمه تکمیلی ارائه نشود. بنابراین با توجه به این موارد، انتخاب بیمه تکمیلی متناسب با نیازهای شما اهمیت دارد. مهم‌ترین معیار انتخاب بیمه تکمیلی، میزان پوشش‌های آن است که می‌تواند هزینه‌های درمانی سنگین را از شما کاهش دهد. هنگام خرید بیمه تکمیلی، حتما به محدوده پوشش‌ها و سقف تعهدات آن توجه نمایید تا در صورت بیماری بتوانید با اطمینان خاطر از آن استفاده کنید.

بهترین بیمه تکمیلی گروهی

انتخاب بهترین بیمه تکمیلی گروهی به نیازهای سازمان و کارکنان آن بستگی دارد. بنابراین، توصیه می‌شود که سازمان پیش از خرید بیمه، مقایسه‌ای بین طرح‌های مختلف بیمه‌ای انجام دهد و بیمه‌ای را انتخاب کند که بهترین گزینه برای آن باشد.

برخی از بهترین گزینه‌های بیمه تکمیلی گروهی در ایران عبارتند از:

بیمه تکمیلی شرکت دی

بیمه تکمیلی شرکت آسماری

بیمه تکمیلی شرکت سامان

بیمه تکمیلی شرکت پاسارگاد

این بیمه‌ها معمولاً پوشش‌های کامل و قیمت مناسبی برای هزینه‌های درمانی ارائه می‌دهند.

بهترین بیمه‌های تکمیلی برای مشاغل آزاد

بیمه‌های تکمیلی معمولاً به صورت گروهی و سازمانی ارائه می‌شوند. اما اگر شغل آزاد دارید، می‌توانید از بیمه‌های تکمیلی انفرادی و خانوادگی نیز استفاده کنید. شرایط و هزینه‌های بیمه‌های تکمیلی انفرادی با بیمه‌های تکمیلی گروهی متفاوت است و معمولاً هزینه بیشتری دارند. با این حال، بیمه‌های تکمیلی انفرادی همان مزایا و پوشش‌های بیمه‌های تکمیلی گروهی را ارائه می‌دهند.

خوشبختانه، شرکت‌های بیمه مختلف طرح‌های متنوعی برای بیمه‌های تکمیلی انفرادی ارائه می‌دهند. بنابراین، هر فرد و خانواده می‌تواند بر اساس نیاز و بودجه خود، بیمه تکمیلی مناسبی را انتخاب کند.

بهترین بیمه تکمیلی برای دندانپزشکی

خدمات دندانپزشکی همواره یکی از هزینه‌بر‌ترین بخش‌های مراقبت‌های درمانی در کشور ما بوده است. بر اساس آخرین آمار، هزینه‌های دندان پزشکی رتبه دوم را پس از هزینه‌های بستری به خود اختصاص داده‌اند. با توجه به این موضوع، اهمیت بیمه تکمیلی دندانپزشکی بیش از پیش نمایان می‌شود.

برای بسیاری از افراد، یکی از مهم‌ترین دلایل خرید بیمه درمان تکمیلی، استفاده از پوشش دندانپزشکی است. اما با توجه به تنوع شرکت‌های ارائه‌دهنده بیمه درمان، انتخاب مناسب‌ترین بیمه با بهترین پوشش دندانپزشکی کار آسانی نخواهد بود.

در این میان، شرکت‌های بیمه سامان و آسماری یکی از گزینه‌های مطرح در زمینه ارائه بیمه درمان تکمیلی هستند. برای مقایسه پوشش بیمه دندانپزشکی در این دو شرکت و انتخاب بهترین گزینه، به مطلب قبلی مراجعه کنید.

بهترین بیمه تکمیلی برای هزینه‌های زایمان

ا افزایش چشمگیر هزینه‌های درمانی و بیمارستانی، به‌ویژه برای زایمان و سزارین، داشتن پوشش بیمه‌ای مناسب بسیار اهمیت دارد. درست است که باید حق‌بیمه‌ی بیشتری را پرداخت کنید تا پوشش بیمه‌ای بالاتری دریافت کنید، اما در نهایت هزینه‌های درمان شما بهتر تأمین خواهد شد.

در انتخاب بهترین بیمه درمان تکمیلی برای هزینه‌های زایمان، باید به این نکته توجه داشت که با افزایش سقف پوشش بیمه‌ای برای زایمان، افزایش چندانی در حق‌بیمه پرداختی شما نباشد. شرکت‌های بیمه‌گری که بیمه درمان را به‌صورت انفرادی ارائه می‌کنند، طرح‌های متنوعی با سقف‌های پوششی متفاوت برای بیمه‌گذاران درنظر می‌گیرند./مهر

 

 

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/222634

کلیدواژه

بیمه تکمیلی

حق بیمه قرارداد

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها