بیمه ای ها /نتایج جدیدترین نظرسنجیها و آمارهای صنعت بیمه در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نشاندهنده بهبود قابل توجه رضایت مشتریان و عملکرد شرکتهای بیمه است.بر اساس این نظرسنجیها، میانگین رضایت بیمهگذاران در شاخصهای کلیدی بهبود یافته است. سادگی و سرعت صدور بیمهنامه، پاسخگویی مطلوب کارکنان و دانش تخصصی آنها، همچنین داشتن محیط فیزیکی با کیفیت، از جمله شاخصهای مهم در جلب رضایت مشتریان وحفظ اعتبار برای شرکتهای بیمه آب محسوب میشوند.بیمه ایران پیشتاز در تولید حق بیمه و پرداخت خسارتبررسیها نشان میدهد در نیمه اول سال گذشته، شرکت بیمه ایران با ۱۸٫۳٪ سهم از حق بیمه تولیدی و ۲۳٫۵٪ از خسارتهای پرداختی، جایگاه نخست را در صنعت بیمه حفظ کرده است.کاهش قابل توجه شکایات در برخی شرکتهاطبق آمارهای منتشر شده از سوی بیمه مرکزی نشان میدهد، اگرچه بیمه دانا بیشترین شکایات را از سوی مشتریان خود داشته، اما در مقابل بیمه آسیا و پارسیان با تعداد شکایات کمتر وکسب درصد خوبی از رضایت مشتریان عملکرد مطلوبی نشان دادهاند.تحولات مثبت در صنعت بیمه طی یک سال گذشتهکاهش سهم خسارت پرداختی بخش دولتی از ۵۰٪ به ۲۸٫۱٪ نشانمیدهد بخش خصوصی رشد محسوسی داشته است. همچنین ضریب خسارت کل صنعت از ۸۶٫۳٪ به ۷۹٫۷٪ کاهش یافته که بیانگر مدیریت بهتر ریسک و کارایی بالاتر است. بیمه زندگی با کاهش ضریب خسارت از ۷۸٪ به ۴۹٪، تحولی چشمگیر در بهرهوری داشته است.با وجود چالشهایی مانند پرداخت مطلوبتر خسارت، شاخصهای کلی حاکی از ارتقای کیفیت خدمات، کاهش شکایات و رشد بخش خصوصی است. این روند مثبت، نویدبخش آیندهای روشنتر برای بیمهگذاران و فعالان این صنعت است./نبض بازار
لینک مطلب: | http://bimeiha.ir/News/233764.html |